Veel zijn er al genoemd maar “We hebben er een geitje bij” is ook altijd mateloos populair. Verder natuurlijk ook Dikkie Dik.
Hahah prachtig toch! Mijn peuter heeft ook 11 knuffels in bed, allemaal met naam. Ik hoor haar vaak nog hele verhalen met ze hebben als ze.moet slapen… tegenwoordig moeten ze ook een luier aan en deken krijgen 🫣
Mijn dochter heeft er heel veel mee rondgereden. Zij vond dit al vlug leuker om te fietsen dan met haar loopfiets. Ook mijn zoontje van nu bijna 2 jaar heeft er veel interesse in.
Recent de loopfiets omgebouwd naar twee wielen en nu wil ze er absoluut niet meer op. Maar de normale fiets met zijwieltjes gaat top!
Ja een driewieler met duwstang, voornamelijk om de hond uit te laten en ze de buggy (allebei) weigerden.
Nee, wij zijn van het loopfiets naar een fiets gegaan. En dat ook eerst geprobeerd zonder zijwieltjes en dat ging ook vrij snel goed! Ze leren op zo’n loopfiets met 2 wielen al goed balans houden.
Mijn baby heeft of last van tandjes of hele erge diarree, maar we verschonen al twee dagen zo’n 8-10 poepluiers per dag. Hierdoor zijn zijn billen zó vreselijk rood, open en hij schreeuwt moord en brand. Ik vind het zo zielig, ik heb al Miconazol van het Kruidvat, Swaab zinkolie en maak het schoon met babyolie, verder proberen te laten luchten, maar het blijft zo’n zeer doen… zijn er nog andere gouden tips?
Cavilon spray! Schijnt heel goed te helpen.
Volgens mij heb ik dit ooit hier gelezen.
Ja, topspul! Ook de tip hier gelezen, werkt echt geweldig goed.
Oh ja! Idd eens gelezen hier. Waar hebben jullie het gekocht? Lokale apotheek of bol ofzo?
Ik heb het ergens online besteld! En ik maakte schoon met amandelolie op een wattenschijfje toen mijn baby diarree had. En hier werkte bepanthen het beste. Elke verschoning, een dikke laag en toen ging het al snel beter gelukkig.
Bepanthen werkte hier ook top. Leek eerst erger te worden maar was daarna gauw een stuk beter.
Cavilon Spray of zalf is prima online te bestellen!
Hier zijn de boeken van Chris Haughton heel erg geliefd.
En deze ook!
Nu het toch over lezen gaat. Mijn dochter van bijna 5 heeft gevraagd of ik haar wil leren lezen. Maar ik weet niet goed waar te beginnen. Het alfabet kent ze min of meer al. Iemand tips?
Bedankt voor je tips! Hier hebben we Mama kwijt, maar ze vindt die niet leuk we hebben hem wel een paar keer mogen voorlezen en ze leek hem steeds leuker te gaan vinden maar nu is het steeds “nee”. Dus ben een beetje bang dat de rest ook niet in de smaak valt.
Ik heb via Vinted wat avi start/m3/e3 (oud avi niveau 1-2) boekjes gekocht voor dochter. Ze kent al wel alle letters en is er op school ook al veel met letters, klanken en woorden herkennen bezig geweest.
Wat leuk dat ze daar al interesse in heeft! Misschien doe je het al maar belangrijk voor het leren lezen is dat de letters benoemd worden bij hun klank (de b dus als de ‘buh’ i.p.v ‘bee’).
Hier is zoveel (leuks) over te vertellen! Wij hebben op school een hele fijne informatieve brief over het leren lezen. Je mag me een pb sturen dan wil ik hem wel met je delen!
Mijn zoon van net 5 leest ook al. Met hem was lang het ‘probleem’ dat hij de letters/klanken wel kende, maar ze niet kon samenvoegen tot een woord. Daar werd hij steeds boos om, hij wilde het zo graag kunnen.
Dus toen hebben we samen woordjes opgeschreven en geoefend. Omdat het steeds hetzelfde lijstje was, kende hij de woorden na een paar keer uit zijn hoofd, maar dat zorgde er blijkbaar voor dat hij woorden kon matchen met letters. En toen ineens kon hij lezen en oefent hij nu met wat boekjes van de kringloop.
Het zal vast niet pedagogisch verantwoord zijn maar werkte wel.
wij hebben ze allemaa in een grote bak op zolder gepropt en om de zoveel tijd worden ze tevoorschijn gehaald om schooltje te spelen of een kring te maken of andere dingen
Ah wat sneu. Wij kregen op de opvang een keer de tip wolvet en dat werkt ook heel goed! Even droogmaken en dan invetten