Tips, ervaringen & aanraders #10

@matroos deze wilde ik ook typen tippen. Wij hebben deze gekregen en kan zowel opgeheven worden als staand tijdens bijv tummy time. Muziek is wel minder mooi dan in een mobieltje, maar baby vind het heerlijk om naar te kijken.

Wij zijn hier destijds geweest met een kindje van 10 maanden. Het is te doen, maar het is wel steil en inderdaad veel trapjes. Wij hadden een VIP huisje, die was destijds zonder trappetje. Maar ze hebben veel opgeknapt dus weet niet hoe het nu zit.

2 likes

En @Perzik verder wel goede ervaring met het de faciliteiten enz? Wij hebben nog niet geboekt en willen ook wel een vip huisje maar twijfel een beetje door de wisselende reviews qua hoe schoon is het is.

Mijn zoontje heeft zn eerste stapjes gezet! Ik had eigenlijk nog geen schoentjes voor hem, gebruikte voor als we naar buiten gaan in koud weer van die gebreide slofjes van zn Duitse oma maar daar kan hij niet op lopen. Ik heb zn voetjes opgemeten en denk dat hij maat 20 heeft. Van een vriendin had ik schoentjes (van shoesme, flexibele zool) in die maat gekregen maar als ik die aan wil doen lijkt het wel of hij te dikke/vormeloze voetjes heeft. Hij komt er in ieder geval niet in. Ik vind het wel zonde en veel gedoe om naar een kinderschoenen winkel te gaan, verwacht dat hij sporadisch buiten stapjes zet en zijn voetjes ook snel weer uit maat 20 gegroeid zullen zijn.

Voor iemand herkenbaar en iemand tips?

3 likes

In het begin krullen ze hun voetjes altijd naar binnen op. Dus is altijd even een gedoe met aandoen, ik deed altijd een vinger in de schoen die de voetjes dan recht duwde, of je kan een soort truc doen met een sok die je hard trekt aan 1 kant maar dat heb ik nooit gedaan. Je kan ook de schoen voor zover mogelijk aan doen en hem dan neerzetten, meestal gaan de voetjes dan weer plat staan.
Veel geld aan schoenen uitgegeven heb ik nooit gedaan nee.

Mijn dochter van net 1 zet ook al stapjes maar heeft ook nog te dikke baby voetjes voor dichte schoenen. Ze loopt eigenlijk altijd nog op blote voeten, net zo makkelijk (zeker in de zomer).

Deze schoenen past ze wel (oude van d’r zus), mocht je echt iets aan willen doen!

Ik heb ook een slaapvraag. Mijn baby is nu 10 maanden en zit middenin de verlatingsangst/eenkennigheidsfase. Overdag is het huilen als ik eventjes de gang in loop, maar als hij moet slapen is het dra-ma als ik hem wegleg in bed en vervolgens vertrek. Hij gaat dan ook steeds helemaal rechtop zitten in bed… hij is eerder altijd een heel makkelijke slaper (incl zelf kunnen inslapen ect) geweest, dus ik weet het ff niet. Wat is hier de beste tactiek? Weggaan en steeds weer even kort terug komen om te troosten en weer neer te leggen? In de kamer blijven tot hij slaapt? Oppakken en vasthouden werkt ook niet altijd, soms begint hij dan helemaal te worstelen en dan word ik zó verdrietig door de afwijzing of zo. Nu ligt hij samen met mijn man in bed voor een dutje, maarja das ook niet echt houdbaar.

Heeft iemand ervaring met dit soort zwemvestjes?

image

Wij gaan binnenkort naar een vakantiehuis met eigen zwembad en de 6jarige heeft al een tijd zwemles maar nog geen diploma (en zwemt op zwemles ook nog niet zonder hulpmiddelen). Normaal draagt ze van die bandjes om haar armen maar die wil ze natuurlijk graag af hebben als ze niet aan het zwemmen is. Zo’n vestje lijkt me dan prettiger om constant aan te laten. Normaal heb je op zo’n vakantiepark zo veel toezicht en nu zijn we ‘maar’ met 2 volwassenen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat zo’n kind hier echt goed van blijft drijven net zoals bij die vleugeltjes?

De leren slofjes van Bobux vond ik geweldig, ik heb ze in alle maten gehad. En ze zijn ook mooi :heart:
Het voelt alsof ze op hun blote voetjes lopen wegens dunne leren zool, maar de voetjes zijn toch wat bedekt (die van mij begon in december te lopen).
Het elastiek is goed bestand tegen pogingen om ze uit te schoppen, ik ben er nooit eentje kwijtgeraakt onderweg (in de draagdoek zie je dat niet goed natuurlijk), wel slofjes of sokken van andere merken.

1 like

De voetjes worden vanzelf platter als ze meer lopen en de spieren zich ontwikkelen. In het begin is op blote voeten ook het beste zodat de voet zich goed kan ontwikkelen.

1 like

Ik heb van de week nog gegoogeld ‘how to put shoes on a baby’ want het lukte echt niet. Ik heb het nog niet geprobeerd maar je kunt ook zachtjes kietelen, dan verliezen ze kort dat reflex om te grijpen met hun teentjes en dan kunnen ze er wel in.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel naar de Shoesme winkel ben gegaan, met het idee iets te kopen maar de goedkoopste die ik leuk vond waren 50 euro en dat vond ik toch te duur voor wat nog voornamelijk kruipschoentjes zijn, maar toen was al wel zijn maat opgemeten. Toen heb ik schoentjes bij de Scapino gehaald. Ik voelde me even lullig maar we geven sowieso al een vermogen uit in die winkel voor de oudste dus tsja, dan maar even zo.

Wat is een fijn peuteropstapje voor de wc? Kind is ruim 2,5 en gem lengte, wc ook niet heel hoog. Is dan een trapje (2 tredes) of enkel opstapje fijner?

Enkel opstapje

3 likes

Wij hebben deze. De kinderen klimmen er zo op als de hoge trede tegen de wc staat en als je hem omdraait kun je hem ook als voetensteun voor volwassenen gebruiken.

3 likes

Oh dit ga ik ook proberen! De frustratie herken ik helemaal. Mijn dochter wil het ook zo graag. Bijna zomervakantie en dan ga ik aan de slag met haar. Zijn jullie begonnen met makkelijke woorden?

In de beschrijvinjg van het product staat: WAARSCHUWING! BESCHERMT NIET TEGEN VERDRINKEN. UITSLUITEND GEBRUIKEN ONDER CONTINU TOEZICHT. NIET GESCHIKT VOOR GEBRUIK OP EEN BOOT.

Wat is je doel? Als je de zwemvaardigheid wil verbeteren zou ik haar dezelfde drijfmiddelen laten dragen als tijdens zwemles. Als je wil voorkomen dat ze verdrinkt als ze per ongeluk in het zwembad terecht komt als jullie er niet bij zijn is een reddingsvest de enige veilige optie. En die zijn dan misschien niet zo gezellig met een citroenprint, maar wel veilig.

12 likes

Wij hebben die eerste tijd suède Aapie slofjes gebruikt, die echte schoenen vond ik wat overdreven bij zo’n kleintje. Zeker als het niet nat is buiten kun je met die leren slofjes prima uitkomen, het is niet alsof ze al kilometers over straat gaan slenteren of de kans hebben om in glas te stappen ofzo.

2 likes

Ja precies dit. Ik had bij mijn zoontje dus wel Shoesme schoentjes gekocht, omdat ik overal las dat het belangrijk is voor de voetjes. Vond ze echt te duur, dus op Vinted gekocht (wel een tip als je het wel wilt, want Vinted staat er vol mee en zijn dus altijd maar een paar keer gedragen). Ik vond ze eigenlijk lelijk haha (vind wel dat ze nu wat leukere varianten hebben) en hij heeft ze uiteindelijk misschien 2 keer gedragen. Inderdaad binnen gewoon slofjes of blote voetjes binnen. Mijn dochtertje begint nu met lopen en ga het zeker niet meer aanschaffen.

Voor de mensen die van plan waren (deels) te kolven; hebben jullie tijdens de zwangerschap al een kolf gekocht? Ik ben niet van plan om lang te kolven/borstvoeding te geven. Het zal dus echt maar gaan om de kraamweek en wellicht wat langer (afhankelijk hoe dat gaat). Dus ik wil er niet teveel geld aan uit geven. Nu zag ik op Amazon de Philips Avent starterset in de achie voor nog geen €30 en dat leek me nog wel te doen voor die paar keer dat ik het zou gebruiken. Is het gek om dat nu al te kopen of pas na de bevalling? Ik weet dat je ook kolven kan huren en was dat eerst ook van plan maar in combinatie met het weggooideel wat je dan alsnog moet aanschaffen, is dat in the end nog duurder.

Ja ik heb gewoon wat woorden a la het leesplankje van vroeger opgeschreven voor hem.

Boom, roos, vis, vuur, raam, bal, oom, mes, bal, kat, bus. Dat soort woorden

2 likes