Ik zou persoonlijk geen handkolf kopen. Het is echt vermoeiend om daar een redelijke hoeveelheid melk mee uit je borst te krijgen, zeker als je wil gaan kolven na een voeding.
Ikzelf heb echt maandenlang de Youha gebruikt en nu weer bij de tweede. Gewoon op de gok gekocht (60 euro dus nog wel te doen) en nooit spijt van gehad.
Maar inderdaad als het enkel om de kraamweek gaat dan zou ik de moeite niet doen.
@MyMoon @whosthatgirl dankjulliewel! Hier heb ik wat aan! Ik ga denk ik even tegen die tijd contact opnemen met een lactatiedeskundige die dan even mee kan kijken wat in mijn situatie het meest handig is ![]()
Ik heb gewoon zoân inklapbaar opstapje van âŹ5,- van de Action. Kan je mooi aan de kant zetten, ideaal.
In- en uitklappen kan hij ook zelf en is van plastic + vingers gaan er niet zomaar tussen.
Pff lekker dan die omschrijving. Dus met andere woorden heb je er geen moer aan
maar thanks voor het delen. We wonen zelf ook aan het water en hebben officiĂ«le zwemvesten, maar die zijn zo groot en bol. Dacht zoân dun vestje is prettiger om standaard aan te houden⊠Maar helaas dus.
@Keroppi weet je toevallig hoe zoân vest heet? Dit is misschien nog het overwegen waard.
We zijn trouwens sowieso niet van plan de kinderen zonder toezicht te laten zwemmen maar meer voor het geval de ene volwassene naar de wc is en de ander net met zân ogen knippert⊠De zesjarige snapt zelf ook heel goed dat ze nog niet kan zwemmen en weet thuis ook dat ze niet bij het water moet komen maar ja met zoân zwembad op vakantie is dat toch anders denk ik.
Ik ben echt panisch met water hoor maar is het nog een optie om een hek te laten plaatsen om het zwembad? Lijkt me niet echt relaxed vakantie vieren met 2 kinderen zonder zwemdiploma en een vrij toegankelijk zwembad. Maar nogmaals ik ben daar iets extremer in dan gemiddeld denk ik ![]()
Er is wel een hek maar dat ziet eruit alsof je dat wel open kan krijgen als je zes bent. Het andere kind zonder zwemdiploma is net 1 en kan nog niet lopen dus die laten we sowieso niet ergens âlosâ ![]()
Nu denk ik overigens niet dat zesjarige allemaal capriolen uit zal halen om in dat zwembad te komen zonder bandjes. Het is meer voor de âwat alsâ doom scenarioâs.
Je kan via de site van Philips ook huren! En je hoeft dan niks extraâs te kopen. Vond ik zelf wel chill omdat ik ook wist dat ik het niet super lang ging doen, maar ook niet exact welke periode dan wel.
Ik wilde als tip geven: de filmpjes van Yoga mee met Roos op Youtube. Lekker interactief en mijn dochter van 4 vindt het fantastisch maar mijn zoontje van 1,5 probeert ook echt mee te doen.
Die zijn hier ook een groot succes! Zo mega schattig ook als hij de intro meezingt. Het filmpje met Reza de Rups is topfavoriet.
Haha hier wordt de hele dag âaap yogi!!!â geroepen incl hand bij zân mond
ik vind het ook leuke filmpjes!
De algemene naam weet ik niet, maar deze uit de zwemmethode vind je door te zoeken op âZed Sop zwemvestâ.
Is trouwens ook niet ideaal om de hele dag te dragen want zit toch behoorlijk strak. Maar voor een uurtje zwemmen onder begeleiding prima.
Mijn zus is nu al paar maanden weg, er wordt heel veel gezwommen en zowel haar 2jarige als 4 jarige hebben deze. Tis geen vervanging van bandjes maar wel heel fijn zei ze. Ook omdat het niet zoân groot ding is.
Ook las ik dat de bandjes van decathlon aan de binnenkant stof hebben, dat leek me ook wel handig. Maarja heb nu al bandjes van de action gekocht en dit ding besteld.
Ik zoek badmutsen (want Italië
)âŠ.
Maar bij de decathlon krijg ik 57 resultaten voor badmuts. Iemand een aanrader (voor kind en volwassenen). En zijn ze bij babyâs daar ook streng op? Hij heeft amper haar haha
Ik zie nu een baby voor me met een badmuts op ![]()
Sorry, ik kan je verder niet helpen
Is iemand met een kind van nog geen twee bij één van de Plopsa parken geweest? Plopsaland de Panne of een Plopsa Indoor? Er is nu 1+1 actie bij de appie en ben benieuwd of dat voor zoân kleintje al leuk is of dat we beter een jaar kunnen wachten
Wij zijn toevallig deze week bij Plopsa Station geweest met onze dochter van net geen 2. En het was een ramp.
De muziek stond echt oorverdovend hard waardoor het mega overweldigend was voor haar.
Hangt ervan af hoe groot je kind is ook. Onder de 85cm mogen ze in de meeste attracties niet in. Als ze de figuren goed kennen kan het wel leuk zijn, gewoon de sfeer etc.
En er was ook een groot ballenbad wat wel leuk is voor de kleintjes. Maar dan mogen ze dus niet bang zijn. ![]()
Plopsa indoor is geen top pretpark, maar is wel leuk voor kleine kindjes, er is een mini speeltuin (2 schommeltjes en een kleine glijbaan) waar ze zelf al best wat kunnen klimmen, buiten zijn fonteintjes waar ze doorheen kunnen rennen als het warm is en er zijn nog een paar andere attracties waar je samen met ze in kunt (draaimolen, soort draaimolen met kikkers en een vergelijkbaar iets met eendjes). De Bumba show was hier ook een grote hit.
Het is ook vaak niet druk dus geen lange wachtrijen.
De Panne ben ik nooit geweest, Plopsa Coo wel (in de Ardennen) en dat is toch wat meer voor wat grotere kinderen (vanaf 6-7jr)
Jullie eten niet tegelijk of hoe moet ik dat zien? Zou de fles skippen op dat moment en iets later geven. Hoe gaat het verder overdag? Zou hij naar één slaapje willen? En eventueel wat later naar bed brengen 's avonds? Dus of het ritueel later beginnen of idd langer maken? Het is zo lastig die moeilijke slaapperiodes. Ik heb zelf altijd geprobeerd te volgen wat mijn dochter wilde. Dus in dit geval zou ik de fles sowieso later aanbieden en iets later op bed proberen (of eerder, als dat logischer voelt). En probeer zelf rust te vinden/uit te stralen, zodat je kindje zich aan jou kan optrekken zeg maar. Hielp hier ook altijd goed, maar is soms erg lastig. Sterkte!
Oh en misschien is er ook wel meer honger. Dan is die extra fles (als ik het goed lees) niet zo gek. Een groeispurt, misschien? Kan ook erg intens zijn voor kindjes.
@chachaloco misschien nog een leuke tip, ik heb van de week deze gekocht bij de sostrene grene
https://sostrenegrene.com/nl/producten/creativiteit/houten-alfabet-stempels-p-e77a1c0a
dan kunnen ze al soort van zelf schrijven zonder pen skills te hebben
Heeft iemand ervaring met Orthiflor start?
Ik vind het advies wat vreemd; 1.5 maatschepje (3g) voor volwassenen en advies voor baby (newborn) is ook 1.5 maatschepje (3g) maar de darmflora is toch van volwassen en babyâs zo verschillend. Mij lijkt 3g voor een baby dan zo veel in verhouding.
Ze is nu 3 weken en kreunt na de voedingen best veel, hoop dat het helpt tegen wat krampjes.
Verder benieuwd wat de ervaringen zijn, ik vind het ergens wat eng om zomaar te geven aan de baby. Ik geef borstvoeding trouwens, dus dan zal ik 1x per dag moeten kolven zodat ik erbij kan geven (kan ik wel meteen ook de k+d druppels eraan toevoegen).