Tips, ervaringen & aanraders #10

9 likes

Of voor als je echt profi-level EXTREME wil gaan: de Oxo doekjesdoos :raised_hands:t3: Echt al 2 jaar elke dag zo blij met deze baby-splurge :stuck_out_tongue:

5 likes

Ja deze is echt top :ok_hand:t3: geef hem aan iedereen cadeau die een baby krijgt

2 likes

Deze had ik moeten kopen. Vond ‘m wel erg duur voor een babydoekjesbox en heb uiteindelijk een goedkopere gekocht. En dat is echt een kloteding waar ik altijd 10 doekjes tegelijk als een soort klont uit trek, en die ik nauwelijks open krijg om na te vullen. Dus na jouw post alsnog overstag gegaan: oxo babydoekjesdoos besteld :sunglasses:

3 likes

Ik heb zelf een babydoekjes doos van Hema, die werkt ook verrassend goed! Ik trek er nooit dubbele doekjes eruit.

Voor deze hadden we een funky box, die was een stuk minder.

1 like

Dit kan ik beamen, wat een topding! Geen gedoe met rondvliegende billendoekjes of een doos die alle kanten op klappert.

Ik heb btw ook die voor onderweg. Ook heel fijn!

1 like

Iemand tips voor een lidl waar ze de hyena van de safari mini’s nog hebben? Het is de enige die wij nog missen en lijkt echt nergens meer te krijgen.

Wat vinden jullie het leukste boek met flapjes en dingetjes waar je kind zelf aan kan trekken/draaien/schuiven? Boeken van de “… waar ben je” reeks en de Kiekeboe reeks van Gottmer ken ik al.

1 like

Moest even zoeken, maar dit is by far het favoriete boekje van mijn dochter.

7 likes

Deze zijn wat leuker als je kindje iets ouder is (ongeveer 1,5 jaar) maar deze zijn hier echt een hit.

5 likes

Wat gaat mama doen

3 likes

Ik heb van die bieb wat schuifboekjes, die zijn hier een groot succes.

3 likes

Niet helemaal wat je vraagt, maar deze ‘doe-boekjes’ zijn hier ook een groot succes.

Waarbij je onder andere de tijger moet aaien, blazen en heel hard PANG zeggen.

Waarbij je onder andere in je handen moet klappen, een kusje geven en (favoriet) het licht uit mag doen.

En verder zijn deze boeken (met flapjes!) hier ook favoriet:

Je hebt er ook een stad en natuur variant van.

2 likes

Ja leuk, ik ga morgen ook eens bij de bieb kijken of ik deze tips kan vinden! Laatste boeken waren allemaal niet zo’n succes of al helemaal af.

Deze serie met vilten flapjes is trouwens ook leuk rond 12-15 maanden. Wat kleinere flapjes dus ‘moeilijker’:

Maar m’n kind zit nu al meer in de doe-fase dan flapjes omhoog trekken.

@Kaasvlinder oh ja leuk, die twee doe boeken! Die stonden al op een verlanglijstje maar zijn natuurlijk ook heel leuk voor vakantie. Kan jouw kind al wat met dat 100 woorden boek? Die van mij kan misschien 2 dingen in dat hele boek juist aanwijzen :joy:

Heel andere tip, ik heb pas dit boek gekocht en vind de tekeningen heel leuk en kleurrijk. In dit boek kan mijn kind wel feilloos overal de poes aanwijzen:

2 likes

Wij hebben 2 van de 100 eerste woordjes boeken en die zijn helemaal op gelezen. Die hebben bij ons ook heel goed geholpen in de beginfase van het praten.

5 likes

Mijn dochter is nu 21 maanden, dus volgens mij iets ouder dan jouw kindje toch?
Maar die doe-boekjes waren echt leuk vanaf het moment dat ze boekjes überhaupt leuk vond (dat was wel pas met 16 maanden denk ik :stuck_out_tongue: ) We deden/doen de opdrachtjes wel samen, maar ze kan steeds meer zelf en herkent ook steeds beter aan de bladzijde wat ze moet gaan doen :smiley:

Het 100 woorden boek was eerst vooral leuk om de flapjes open te maken, ik vertelde dan wat er achter zat en wees dingen aan. Sinds ze is gaan praten zijn de boeken (we hebben ze inmiddels alle 3 :-P) een steeds prominentere rol gaan spelen. Ze wijst dingen aan en benoemt ze, of ze wijst dingen aan en ik vertel hoe het heet. Ze zoekt dingen in het boek en we zoeken nu ook hetzelfde item in huis (bijvoorbeeld een speelgoedolifant, een beker of een vork). Ik vind het echt mooie grote kleurrijke boeken.

5 likes

Ding ding dinggg daar ben ik weer! Ik heb een lijstje voor mn zoon zijn tweede verjaardag maar ik weet niet zo goed wat te vragen. Wat hebben jullie gekregen/gevraagd voor een tweede verjaardag?

Duplo, loopfiets, keukentje, pikler driehoek, stapelstein, duplo treinbaan (heel groot succes), leuke interactieve boekjes zoals hierboven genoemd, houten muziekinstrumenten (xylofoon bijv), autootjes, puzzels (djeco houten blokpuzzel groot succes), bigjigs rode vormenbus (had ie al eerder, maar speelt er veel mee), schoonmaakset (vindt het leuk om te helpen), Janod Trekfiguur Vrachtwagen.

3 likes

Mijn zoontje heeft dit koffiehoekje gekregen en er wordt veel mee gespeeld.

7 likes

Een glijbaan voor in de tuin - groot succes
Duplo treinbaan - hier geen succes
Connetix knikkerbaan - kan ze zelf helemaal niks mee maar vind het wel erg leuk als er voor haar gebouwd wordt en ze de ballen erdoorheen kan gooien. Beste cadeautip vind ik. Vooral als je een grote familie/vriendengroep hebt die dit samen kan geven.
Magnetisch zand - groot succes
Vormen en kleuren spel - matig enthousiast

5 likes