Bedankt coor de reacties! Hij heeft al een houten treinbaan, dus wil liever geen treinbaan van duplo (de rest van duplo wel heel leuk!). Glijbaan heeft hij ook al, en een ballenbak. Hij speelt nu nog best veel in de ballenbak, dus ik twijfel om hem een keukentje te geven en de ballenbak weg te doen. Keukentje moet op de plek van ballenbak, het is hier geen ballorig
Mijn kind moet nog 2 worden, maar wij hebben als ideetjes: een kruiwagen voor in de tuin, step (misschien nog wel iets te vroeg voor), Camelbak drinkfles, pop met flesje wat vanzelf op gaat, Connetix, spelletje zoals Mijn Eerste Boomgaard.
Andere dingen waar ik aan denk (maar wij toevallig al hebben): zandbak/modderkeuken/watertafel, loopfiets, buitenbadje, garage, leertoren, kleine werkbank en/of gereedschapskist van Little Dutch.
Edit: o en STOEPKRIJT
Van de week bij mijn Lidl nog veel, een van de weinigen waar nog veel van was. Kan morgen nog wel even kijken of het nog zo is. Is wel in de kop van Noord Holland.
Naast alles wat al genoemd is, had ik ook wat kleinere dingen op een lijstje gezet voor mijn zoon: een fietsmandje voor op zijn loopfiets (knuffel gaat dan mee in het mandje haha), deze v-tech radio (mega hit bij hem en danst er op los), leuke pyjama’s, regenlaarzen, parapluutje, klei in allerlei vormen, nieuwe potloden en leuke kleurboeken
Micro mini step. Wordt nu al een jaar iedere dag gebruikt, zou niet zonder kunnen.
Veloretti loopfiets! Voor de rest modderkeuken buiten
Hij heeft al een soort gelijke step! @anon26794567 van mijn moeder krijgt hij zo’n fiets (kind is helemaal niet verwend joh).
Heb wat leuke dingen op zn lijstje kunnen zetten! Dank!
Ik ben trouwens mega tevreden met het stokke flexi bad, maar nu wil ik graag de XL versie. Heb die ook op zn lijstje gezet valt altijd te proberen
Voor de mensen met twee of meer kinderen. Hebben jullie ooit getwijfeld of je het aan kan? En hoe vonden jullie de overgang naar twee kinderen?
Mijn moeder maakte gister een opmerking waardoor ik zo ging twijfelen aan mijzelf. (Zou je dat wel doen? Je vind het nu af en toe al zwaar). En ik klaag soms inderdaad wel eens, maar dat is altijd in van die fases geweest waar ze in zat dat het soms ook gewoon even zwaar was. Maar naar mijn weten heeft elke ouder dat wel.
(Goed om te weten misschien, ik doe het wel alleen, de tweede zou dan met een donor verwekt worden).
Hier kreeg ze Connetix, Micro step, zo’n speeltent voor binnen, een poppenbuggy en knutselspullen. En als je het nog niet hebt een loopfiets inderdaad.
Onze dochter had klei gekregen en zo’n ‘keukentje’ waarmee je hamburgers ed van klei kunt maken.
Is een groot succes!
Moet er wel bij zeggen dat zij nooit dingen in haar mond stopt, dus als je kind dat wel doet is het misschien beter om ff te wachten met kleien…of heel goed opletten.
Ik heb nu net mijn tweede gekregen (2 weken) dus kan er nog niet echt over mee praten… maar heb ook al wel gedacht; Oh waarom hebben we dit ook alweer gedaan? Net weer rustige nachten met de eerste, eindelijk een ritme, een lief eerste kind… en nu weer alles overhoop. Maarrrr we zijn een stuk relaxter met de 2e, heb al geleerd de controle los te laten en niet te veel te verwachten. En ik denk dat het op lastige fases na ook met de tweede weer makkelijker gaat worden en dat ze straks ook elkaar hebben om mee te spelen.
Ik denk dat ik het niet aan zou kunnen / willen vooral, dus mede daarom hebben wij besloten om het bij een te laten. Het lijkt me gewoon een veel relaxter leven.
Voor jou is het denk ik ook belangrijk of je een goed netwerk om je heen hebt, waar je kinderen naar toe kunnen als er iets is, even zwaar is etc…
Ik doe het samen en tweede kan elk moment geboren worden, dus kan er niet zoveel over zeggen, maar weet wel dat het voor ons heel fijn is dat we mensen om ons heen hebben die graag willen oppassen en klaar voor ons staan. Dat geeft gewoon echt ruimte.
Zonder lukt het vast ook, maar is gewoon zwaarder denk ik.
Mijn zoon is gister gevallen bij de opvang en er is een stukje van zijn voortand afgebroken gelukkig heeft hij er verder geen last van, maar ziet er wel sneu uit (is echt een hoekje uit).
Ik denk dat we het wel willen laten repareren door de tandarts, want ik vind het best zielig voor hem als hij tot zijn 6e/7e met een kapotte voortand door het leven moet
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik heb hem vanochtend gevonden! Maar toch bedankt voor het aanbieden.
Wel ook een kapotte voortand en de tandarts zei hier hoeft niks mee. Ik vind het zelf ook niet nodig.
Herkenbaar verhaal (vooral de vraag van je moeder). Ik heb zelf een kleuter van 4 en een baby van 8 maanden. De tweede is als bewust alleenstaande moeder gekomen. Ik heb altijd de wens gehad voor een tweede kindje en het voelde voor mij een beetje als nu of nooit (omdat mijn oudste 4 is en ik eigenlijk dat al veel leeftijdsverschil vond). Het is absoluut zwaar en veel werk (zeker omdat je alleen bent) maar niets is onmogelijk. Dingen lopen nu vooral rommeliger en het is even zoeken naar een goede balans. Verder is het dat voor mij helemaal waard: als ik ze nu ook samen zie voel ik echt dat dit voor mij een juiste keuze was. Oja beide kinderen waren huilbabys met reflux maar zelfs dat kan je echt alleen (je doet het “gewoon”). Verder hielp het voor mij heel erg dat je bij een tweede ook gewoon weet dat alles een fase is en in die zware periodes dus kunt denken dit is niet voor altijd. Een fijn netwerk om je heen is ook wenselijk maar wat mij betreft geen must.
Edit: als je meer vragen hebt oid mag je me altijd een pb sturen!
heb je ruimte om ballenbak ergens op te bergen zodat je keukentje kan afwisselen? speelgoed afwisselen werkt goed om het lang leuk te houden en ik vind het ook leuk om te zien dat ze in elke leeftijdsfase weer anders spelen. Op zo’n vies druilige dag waarvan de kinderen vervelend worden helpt het altijd om speelgoed te wisselen.
puky step met 3wielen was hier vanaf 2 jaar al een succes. Mijn jongste(1,5) stond er laatst op maar komt nog niet echt vooruit dus nog net iets te jong.
ik heb ondertussen ook weer wat inspiratie opgedaan voor het 2 jaar lijstje!
Mijn zoontje wil heel graag robot speelgoed. Niet iets specifieks, maar hij is gek op robots. Ik weet alleen niet zo goed wat ik voor hem kan halen, want ik wil niet zo’n lopend ding in huis met lampjes en geluid. Liever constructie of open einde speelgoed. Heeft iemand van jullie een goed idee wat ik zou kunnen kopen?
Je hebt in heel veel winkels transformers! Ook bij de Kruidvat, daar kan mijn zoontje echt uuuren mee spelen