Ik zoek badmutsen (want Italië )….
Maar bij de decathlon krijg ik 57 resultaten voor badmuts. Iemand een aanrader (voor kind en volwassenen). En zijn ze bij baby’s daar ook streng op? Hij heeft amper haar haha
Ik zie nu een baby voor me met een badmuts op
Sorry, ik kan je verder niet helpen
Is iemand met een kind van nog geen twee bij één van de Plopsa parken geweest? Plopsaland de Panne of een Plopsa Indoor? Er is nu 1+1 actie bij de appie en ben benieuwd of dat voor zo’n kleintje al leuk is of dat we beter een jaar kunnen wachten
Wij zijn toevallig deze week bij Plopsa Station geweest met onze dochter van net geen 2. En het was een ramp. De muziek stond echt oorverdovend hard waardoor het mega overweldigend was voor haar.
Hangt ervan af hoe groot je kind is ook. Onder de 85cm mogen ze in de meeste attracties niet in. Als ze de figuren goed kennen kan het wel leuk zijn, gewoon de sfeer etc.
En er was ook een groot ballenbad wat wel leuk is voor de kleintjes. Maar dan mogen ze dus niet bang zijn.
Plopsa indoor is geen top pretpark, maar is wel leuk voor kleine kindjes, er is een mini speeltuin (2 schommeltjes en een kleine glijbaan) waar ze zelf al best wat kunnen klimmen, buiten zijn fonteintjes waar ze doorheen kunnen rennen als het warm is en er zijn nog een paar andere attracties waar je samen met ze in kunt (draaimolen, soort draaimolen met kikkers en een vergelijkbaar iets met eendjes). De Bumba show was hier ook een grote hit.
Het is ook vaak niet druk dus geen lange wachtrijen.
De Panne ben ik nooit geweest, Plopsa Coo wel (in de Ardennen) en dat is toch wat meer voor wat grotere kinderen (vanaf 6-7jr)
Jullie eten niet tegelijk of hoe moet ik dat zien? Zou de fles skippen op dat moment en iets later geven. Hoe gaat het verder overdag? Zou hij naar één slaapje willen? En eventueel wat later naar bed brengen 's avonds? Dus of het ritueel later beginnen of idd langer maken? Het is zo lastig die moeilijke slaapperiodes. Ik heb zelf altijd geprobeerd te volgen wat mijn dochter wilde. Dus in dit geval zou ik de fles sowieso later aanbieden en iets later op bed proberen (of eerder, als dat logischer voelt). En probeer zelf rust te vinden/uit te stralen, zodat je kindje zich aan jou kan optrekken zeg maar. Hielp hier ook altijd goed, maar is soms erg lastig. Sterkte!
Oh en misschien is er ook wel meer honger. Dan is die extra fles (als ik het goed lees) niet zo gek. Een groeispurt, misschien? Kan ook erg intens zijn voor kindjes.
@chachaloco misschien nog een leuke tip, ik heb van de week deze gekocht bij de sostrene grene
https://sostrenegrene.com/nl/producten/creativiteit/houten-alfabet-stempels-p-e77a1c0a
dan kunnen ze al soort van zelf schrijven zonder pen skills te hebben
Heeft iemand ervaring met Orthiflor start?
Ik vind het advies wat vreemd; 1.5 maatschepje (3g) voor volwassenen en advies voor baby (newborn) is ook 1.5 maatschepje (3g) maar de darmflora is toch van volwassen en baby’s zo verschillend. Mij lijkt 3g voor een baby dan zo veel in verhouding.
Ze is nu 3 weken en kreunt na de voedingen best veel, hoop dat het helpt tegen wat krampjes.
Verder benieuwd wat de ervaringen zijn, ik vind het ergens wat eng om zomaar te geven aan de baby. Ik geef borstvoeding trouwens, dus dan zal ik 1x per dag moeten kolven zodat ik erbij kan geven (kan ik wel meteen ook de k+d druppels eraan toevoegen).
Ik gaf ook bactiol. Dat zijn druppels dus dan hoef je nu per sé te kolven. Mijn baby had ook weinig last van krampjes. Ook al weet je natuurlijk nooit of het echt aan de bactiol ligt.
Ik nam de orthiflor alleen zelf en heb het niet aan m’n baby gegeven. Ze had alsnog krampjes haha, dus weet niet of het echt wat gedaan heeft. Vond het met borstvoeding niet zo handig en ook een beetje huiverig om dat direct aan m’n baby te geven (werd bij mij door de lactatiekundige ook afgeraden)
Zelf orthiflor nemen heeft alleen nut in de zwangerschap, het komt niet of weinig via je borstvoeding in de baby.
Ik heb het wel gegeven @Tubing en het heeft echt geholpen. Maar ik kolfde destijds sowieso deels dus het was geen gedoe. Je kunt ook even snel met de handkolf en dat geven met een flesje. Hoef je ook niet een volledige voeding voor te hebben. Bactiol hielp bij mijn baby niet maar kan je wel proberen.
Thanks, bevestigd mijn gevoel. Vind het niet zo laagdrempelig om te geven dus wacht er nog even mee. Kan indd eerder wat bactiol of sab simplex proberen…
Ik heb het volgens voorschrift gegeven vanaf een week of 2(?), ik kolfde met de hand of met de handkolf een half shotglaasje melk, daar mengden we het door en dan dronk hij het uit dat shotglas.
Ik had zelf ook al orthiflor gebruikt tijdens de zwangerschap, hij had weinig krampjes, maar of dat nou aan die orthiflor heeft gelegen weet je natuurlijk nooit.
Heb het een hele poos voor mijn dochter en mezelf gebruikt met deze doseringen. Positief ervaren! Ik weet dat baby’s met medicatiedoseringen in verhouding tot volwassenen ook hoog uit kunnen vallen, omdat hun stofwisseling nog anders werkt.
Als je borstvoeding geeft is het voldoende dat jij het inneemt (enkel jouw dosering). Dan krijgt baby het automatisch mee. Wat is jouw bron @Nefertiti ?
Ik zou zelf eerder (eerst) voor pro biotica gaan ipv die andere middeltjes. Pro biotica is meer een basismiddel, in mijn beleving, en natuurlijker qua gebruik/effect. Is ook gunstig voor andere dingen dan alleen krampjes.
Haha lekker slim van mij
Ik snap niet zo goed waarom je probiotica ‘enger’ vindt dan die andere middeltjes. Net als wat @Pheline zegt, het is natuurlijker dan sab simplex en dergelijke.
@Pheline ik heb hier ooit heel veel onderzoeken naar gelezen maar heb nu geen directe bron meer. Het is sowieso niet slecht om probiotica te slikken natuurlijk, maar als je echt effect wil hebben is het slimmer om het rechtstreeks te geven.
N=1 maar het werkte supersnel toen ik het m’n baby gaf, terwijl ik het zelf ook al nam.
Het is probiotica, de werkzaamheid daarvan is al niet bijzonder sterk bewezen, maar het idee is dat het je eigenlijk darmflora zou verbeteren doordat je nieuwe goede bacteriën introduceert die slechte bacteriën verdringen. Die bacteriën neem je niet op uit je darmen, komen niet in je bloed, en kunnen dus ook niet in je melk terecht komen.
Het nut van het zelf nemen in de zwangerschap is dat je je eigen darmflora verbetert, bij de geboorte schuift de neus van de baby langs het perineum en daarmee haalt hij jouw darmflora binnen, en dat is de basis voor zijn darmflora (want de baby heeft nog niks, die komt uit een steriele omgeving).
Ah, ik vond het wel interessant en was daarom benieuwd. Voor zover ik weet (ooit afgestudeerd als diëtist) werkt het gewoon ook als moeder alleen inneemt.
Ah ja, klopt inderdaad. Ik ben er toen 3 maanden voor uitgerekende datum mee begonnen. Maar alsnog was wel het advies dat ‘wij’ gaven dat probiotica ook via borstvoeding bij kind terecht komt. Maar wat je zo omschrijft klinkt ook logisch.
Ik ben er geweest toen ik nog geen kinderen had maar het was echt wel heuvelachtig. Zelf zou ik dat niet met buggy zien zitten maar onze buggy weegt ondertussen heel wat met 2 1-jarigen erin wel mooi park en mooie omgeving! Als je wat conditie hebt denk ik dat het beter meevalt maar ik vond de beklimmingen naar het huisje wel een work-out