Tips, ervaringen & aanraders #10

Klopt, je hoeft niet perfect te zijn. Je mag confronterend zijn en er is ruimte voor ieders mening.

Maar vind het wel weer rich dat jij dit op je toetsenbord getypt krijgt. Of bedoel je dit opbouwend?

1 like

Nou sorry hoor, ik wist niet dat je opvoedingsstijlen niet mag bespreken incl. je mening daarover. My bad!

1 like

Ik vind andersmans opvoeding zielig, ondoordacht en onwetend noemen ook niet bepaald opbouwend.

19 likes

Begrijp ik het goed dat je denkt dat mijn kind later last heeft van mijn manier van opvoeden op dit stuk? Sorry maar wat een oordeel :joy:. Er is hier thuis genoeg ruimte voor welke emotie dan ook, én genoeg ruimte voor duidelijke regels en grenzen. En geloof niet dat mijn kinderen hier later last van zullen hebben.

2 likes

Dat is het idee van de opvoedingsstijlen die ik noem. Ik ben er niet bij en ik ken jou niet, ik haak enkel in op wat jij aangeeft en de link die je maakt met gentle parenting. Ik zeg dus niet dat dit letterlijk bij jou gaat gebeuren en zo bedoel ik het ook niet.

@Lueur Als mijn kind zo behandeld zou worden zou ik het zielig vinden en ik vind de uitleg erachter niet kloppen met het recente gedachtegoed over de emotionele ontwikkeling van kinderen. Jullie zij kennelijk niet zo te spreken over de opvoedingsstijl die ik beter vind (en dus hanteer). Prima hoor, dat mag. Daarom zeg ik ook dat alle ouders anders zijn.

3 likes

Dacht ik al haha

1 like

Nee. Kindjes die geen vreten krijgen, die zijn zielig. Kindjes die opgevoed worden en zich aan regels dienen te houden zijn niet zielig.

11 likes

Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk gemaakt, en was het maar zo zwart wit.

1 like

Nouja en er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar pfft idd, andere opvoedstijlen dan ‘gentle parenting’ staan niet gelijk aan emotionele verwaarlozing van je kind ofzo. Begon daar door dit topic vandaag bijna in te geloven dus fijn om ook andere perspectieven te kunnen lezen!

10 likes

Wie heeft de ultieme tips om zonder extra paar handen even met je baby (6 weken) te douchen als het wat kouder is? Ik heb dat vanavond gedaan door haar in haar luier en op een kraammatras in haar wippertje te zetten terwijl ik me uitkleedde en daarna weer terug gezet in haar wippertje in haar blootje. Toen snel mezelf even ingezeept en afgespoeld. Ging prima, maar als het straks weer kouder is werkt dit natuurlijk niet zo in haar blootje. Maar tussendoor een luier aantrekken is óók zo’n gedoe. Nou ja… wat zijn dus jullie logistieke tips buiten regelen dat papa aangeeft en terugneemt.

2 likes

Ik zette dan een wasmand neer met handdoeken erin en een open badcape, baby erin leggen en in de badcape wikkelen. En dan even snel zelf douchen en afdrogen!

5 likes

Aankleedkussen op de grond leggen en haar daarop met een wikkelhanddoek leggen

3 likes

Ik wil binnenkort met de jongste van 9 maanden naar een festival. Heeft er iemand nog tips qua gehoorbeschermers voor baby’s?

1 like

Alpine Muffy Baby

3 likes

En @Modena en dan gewoon duimen dat er niet geplast of gepoept wordt? Met 6 weken en borstvoeding lijkt dat zo’n continu proces…

Ja gebeurt wel eens (plassen, poepen gelukkig niet), maar dan pak ik daarna gewoon een ander wikkeldoek. Vind dat zelf makkelijker

2 likes

Ik zou de baby in de douche laten in zo een Angelcare badzitje (douche zachtjes zetten en evt een natte hydrofiel) dan jezelf snel afdrogen en daarna baby uit de douche halen.

Maar die is vanaf 6 maanden, haar baby is 6 weken.

Nee toch? Wij gebruikten die op advies van de kraamzorg al best wel snel. Je kunt hem juist niet meer gebruiken als ze kunnen zitten/te groot worden

Edit: even opgezocht, het is tot zes maanden

3 likes

Ik zie het al, het angelcare badzitje is een zitje en die is vanaf 6 maanden. Die noemde @whosthatgirl maar ze zal die van jou bedoeld hebben!

1 like