Tips, ervaringen & aanraders #10

Hoenderdaell, alles goed beloopbaar, niet te groot maar wel genoeg te zien.

3 likes

Kom ik ook nog even: Rhenen is ook leuk! Niet te groot en veel speelgelegenheid. Ook een grote binnenspeeltuin (met zand en water), ideaal met wat slechter weer.
En panda’s en koala’s natuurlijk :star_struck:

Heb toch altijd gemengde gevoelens bij dierentuinen. Voor peuters een leuk dagje uit en op oudere leeftijd kunnen kinderen er echt wel wat leren, maar het blijven dierem in hokken, hoe goed er ook voor ze gezorgd wordt… Maar goed, dat is een andere discussie :grin:

13 likes

Bloempot verven samen met je kindje en dan met een leuke plant geven!

6 likes

Ik zou plakkaatverf doen en het dan met doorzichtige vernis aflakken. Want plakkaatverf krijg je makkelijk uit kleding.

3 likes

Ja dat van die speeltuintjes klopt maar voor de rest is dat niet echt een hele bijzondere dierentuin vind ik. Burgers zoo vind ik dan veel mooier en indrukwekkender voor kinderen

3 likes

Tip hier: als je Scandinavië op de planning hebt staan voor een vakantie, wil ik absoluut de cruise van Kiel naar Oslo aanraden met peuters/kinderen. Dit was top, erg veel beschikbaar voor kinderen en een hele relaxte manier van kilometers afleggen!

1 like

+1
Wij gingen zelf van Kiel naar Gothenburg. Niet goedkoop maar 100% het geld waard.

O ja dan tweede tip! Boeken op de lokale website van de ferry en translate knop aan. Wij hebben via Noorse website geboekt en waren echt schrikbarend minder kwijt dan dat het ticket via de Europese versie had gekost.

1 like

Haha tering. Dat had ik dan weer niet willen weten. :grimacing:

1 like

Vanuit eigen warenonderzoek nog een tip voor wie op zoek is naar grote zwemluiers, of juist klein/strak.
Mijn dochter heeft maat 6 Kruidvat luiers, maar de grootste maat zwemluiers van Kruidvat (4/5) zitten haar als corrigerend ondergoed :crazy_face:

Etos zwemluiers maat L zijn dus echt veel groter. Terwijl die volgens de verpakking tot minder kilo’s geschikt zouden moeten zijn :woman_shrugging:t3:

(Huggies in deze gewichtsklasse niet getest, dus weet niet hoe die vallen)

5 likes

Wij waren naar Burgers zoo met net 2 jarige. Echt een mooie dierentuin en je kon de meeste dieren heel goed zien, ook is alles leuk aangekleed en 3 speeltuinen maar vond die niet echt geschikt voor zo jong.
Waren echt heel enthousiast erover, meer dan over Blijdorp bijv.
Het was trouwens ook echt niet druk terwijl het hoogseizoen is.

4 likes

Iemand tip voor een kleinschalig vakantiepark in Nederland dat leuk is voor een peuter (speeltuintje, kinderboerderij, klein zwembad bijv) maar ook redelijk rustig is? We zoeken iets last minute voor volgende week

(We zitten nu op een park dat redelijk massaal is, en echt vreselijk. Continue gegil)

2 likes

Wij zijn recent naar park Broeckhuys geweest bij Nijmegen. Zwembadje, zwemmeer, kinderboerderij, speeltuintje. Het is wel wat verouderd maar wij hadden een particulier huisje via airbnb en dat was echt super!

2 likes

Thnx, deze had ik juist keer als afrader gekregen haha, idd vanwege verouderd enzo.

1 like

Het schijnt wel de afgelopen tijd wat opgeknapt te zijn! Op google reviews zag ik idd veel kritiek, o.a. ivm arbeidsmigranten. Moet wel zeggen dat ik niet in het zwembad ben geweest. Maar het huisje waar wij zaten was echt heel fijn, grote tuin, hottub.

1 like

Even in het ’weg in eigen land’ topic kijken, zijn vorige week heel wat leuke optie’s gedeeld.

2 likes

Ik woon dichtbij Landal Reeuwijkse Plassen en ben er nooit zelf op vakantie geweest maar wel langsgeweest bij familie die er zat en ik rijd er vaak langs. Is een mooi park, wel redelijk kleinschalig. Maar er is een zwembadje en speeltuintjes. En een hele mooie omgeving bijna direct aan de Reeuwijkse plassen (leuk om omheen te wandelen of te chillen op het strandje bij goed weer).
En best een goed restaurant!

3 likes

Oja thnx

En heeeeel lekker ijs! Wij fietsen daar in het weekend wel eens heen voor een ijsje haha.

2 likes

Amersfoort of Rhenen (wel wat kleiner), maar Amersfoort heeft veel extra attracties en de Dino bos. Dieren goed zichtbaar, bij Rhenen ook alles goed te zien. Bij Burgers zoo vond ik de dieren best ver weg, mijn zoon vond dat echt minder indrukwekkend omdat hij overal best wel van een afstandje moest bekijken.

2 likes