Mijn 2 ex collega’s hadden allebei de " Topmark KAYA driewieler en loopfiets" daar waren ze super tevreden over.
Ik heb er 1 cadeau gekregen voor onze dochter maar mevrouwtje wil er niet op
Ik dacht nog even na over die discussie van gister over gentle en harde opvoeding. Er zit volgens mij een verschil tussen de emoties van je kind en het gedrag en ik denk dat dat soms door elkaar gehaald word. Ik ben op bepaald gedrag ook echt zero tolerance. Dat moeten ze gewoon luisteren en dat kan vriendelijk of niet vriendelijk, en dan word er soms wel eens een krijsend kind hardhandig in een autostoel geduwd bijvoorbeeld. Maar ik probeer er wel op te letten dat ik niet zeg dat ze hun emoties niet mogen voelen. Al gaat er ook wel eens een ‘en nu kap je met huilen’ uit.
Ik zou ook echt niet weten hoe ik mijn dochter van bijna 2 nog “gentle” in de autostoel krijg als ze bedacht heeft daar geen zin in te hebben. Dat kind is hartstikke sterk.
Haha, ja. “Je mag kiezen: zelf in de stoel zitten of ik ga het doen”. Daar gaat echt niet gekozen worden op zo’n moment (kind is 4). En dan kies ik, maar dan gebeurt het idd niet op een gezellige manier.
Ja dit inderdaad. En mijn peuter geeft mijn baby wel eens een mep. Dan zeg ik wel: je mag boos zijn maar nooit slaan, als je boos bent mag je stampen/etc. Als ik dan ook een mep krijg dan gaat ie wel echt naar zn kamer tot ie sorry zegt en begrijpt waarom ie sorry moet zeggen. Gelukkig komt dat slaan nu minder voor maar dat is bijvoorbeeld ook zero tolerance hier.
Mijn baby begint nu al vooruit te schuiven op haar buik. We hebben een leuk speelkleed, maar daar blijft ze niet meer op liggen
Heeft iemand tips voor een alternatief? Bijvoorbeeld van die foamen speeltegels? Of die opvouwbare speelmat van de IKEA? Ik ben benieuwd.
Je bedoelt het als in iets waar ze wel op blijft liggen? Want je ontkomt er denk ik niet aan dat ze straks het hele huis door schuift?
Wij hadden bij mijn ouders wel dat speelkleed van Ikea in zeethema en dat viel (bij beide kinderen) wel heel erg in de smaak, dus als je zoekt naar een alternatief ter vermaak, is dat misschien wel een goede!
Als ze eenmaal vooruitkomen, gaat geen enkel kleed groot genoeg zijn
Haha ergens dacht ik dit al. Dan gaat de robotstofzuiger maar elke nacht ff door de kamer heen
Wij hebben de opvouwbare mat van IKEA, maar mijn 5 mnd oude baby ligt er tegenwoordig ook regelmatig naast . En een boxkleed o.i.d. is niet handig omdat hij daar weinig grip op heeft. Bij m’n eerste hadden we tijdelijk een zacht vloerkleed neergelegd die wat groter was, denk dat we dat nu ook weer gaan fixen.
Wat is een fijne zwemband oid voor een kind van (net) 1? De rode swimtrainer vindt ze vreselijk en de gele baby float past echt niet meer (volgens mij zijn die dingen ook maar tot 1 jaar).
Is zo’n band met overkapping fijn of echt een hel om in je koffer te krijgen?
Wij gebruiken gewone zwembandjes sinds ie niet meer in zo’n gele float past en dat werkt hier prima qua bewegingsvrijheid e.d. maar ik zie via Google dat er ook een geel/groene baby float bestaat voor 1-2 jaar, misschien iets dat iets als je een float wil?
Wij hadden deze, mijn dochter pakte ook echt die handvatten alsof ze een bootje aan het besturen was.
Aaarrghh… hij pakt de link steeds niet maar het is deze:
Wij zijn fan van aquarapid bandjes. Dat is geen zwemband maar gewoon echte bandjes. Doordat ze rond zijn (en dus ook onder) liggen ze wat hoger in het water dan met de klassieke driehoekjes. En kunnen ze dus zelf heel goed met die bandjes uit de voeten. Onze jongste draagt die vanaf 7 maanden en ging er die leeftijd als een soort hondje heel het zwembad mee door.
Die van 5 past ze ook nog, dus wat dat betreft wel een duurzame aankoop.
Bij Kruidvat waren de Bobbi flapjesboekjes nu met 50% korting dus nu maar 1.50 per stuk.
Grote Bobbi fan hier dus hoop dat ze deze ook leuk vindt!
Wij hebben het buitenspeelgoed in een grote bak in de tuin liggen (emmertjes, waterpistolen, bellenblaas, schepjes, harkjes etc. Etc.). Maar daar kunnen spinnen en slakken ook gewoon bij en dat is ranzig.
Hebben jullie nog tips om buitenspeelgoed op een handige manier op te ruimen waar slakken niet (zo goed) kunnen komen?
Is er een mogelijkheid om het in een schuur/garage op te bergen?
Wij hebben een verrijdbaar klapkrat en zetten die binnen. Doordat het een beetje open is, kan het natte speelgoed ook binnen nog drogen.
Als het niet naar binnen kan dan zou ik naar een kleine verrijdbare container die goed afsluit kijken. Vrienden van ons hebben er een van curver, die is van wat zwaarder materiaal dan een van bijv kwantum waardoor de deksel niet zo makkelijk openwaait.
Wij hebben een box die bedoeld is voor tuinkussens. Die staat gewoon buiten en blijft droog. De oudste (4,5) kan daar zelf z’n speelgoed uit pakken als het niet helemaal op de bodem ligt. Dan moeten we even helpen.
@Hetty nee onze schuur staat al helemaal vol haha. Maar een verrijdbare box is wel slim!
@DelilahBard o ja dat is ook een goeie! Die zitten waarschijnlijk ook echt goed dicht.
Top thanks!
Mijn man heeft een alpine muffy besteld voor onze peuter, maar hij heeft per ongeluk de grote maat besteld, dus >5 jaar. Maar nu vroeg ik me af of die nou zoveel groter is dan de alpine muffy baby? Als in: zou mijn peuter van 2 het gewoon kunnen passen? Is er iemand die de alpine muffy heeft voor kleuters en er iets zinnigs over kan zeggen? Scheelt me misschien tijd als ik deze niet hoef terug te sturen + nieuwe bestellen.