Weet iemand of Lilpataz een beetje goed kwaliteit schoentjes heeft? Heb het idee dat het van aliexpress af komt. Aan de stijl te zien enzo. Vond ze daar ook terug maar met ongeveer dezelfde prijs. Dus kan ook andersom een kopie zijn.
Op zoek naar ervaringen dus…
De baby is met die band toch? Die is hier bij m’n 2jarige echt niet te doen. Glijdt voor dr hoofd als ze beweegt en ze is 'm heel snel zat.
Ik heb zelf die van luvion gekocht, die valt klein (mijn kind heeft een klein hoofd). Was te laat met retourneren van de andere die ik besteld heb, die is van alecto. Die valt een stuk groter maar blijft bij m’n kind ook zitten. (die gaat nu naar m’n nichtje, even oud maar groter hoofd)
Ja dit kan ik me heel goed voorstellen. Ik ga de alpine houden en zaterdag uittesten, hopelijk wil mijn eigenwijze peuter het op zijn hoofd houden🤞
Heeft er iemand tips voor een rugdrager? Zit een beetje op marktplaats te zoeken, maar er zijn zoveel verschillende.
We zitten te denken om het ledikantje van onze dochter weg te doen en een één persoons bed te kopen. Ze moet hierdoor naar een andere slaapkamer verhuizen omdat het anders niet past.
Wat hebben jullie allemaal in de slaapkamer van jullie kindje van 2,5 staan? Maken ze al gebruik van een speelplekje? Heb je de kasten aan de muur gemonteerd? Wat voor kast heb je?Vanwege de gezinsuitbreiding die we wensen laten we de oude meubels op haar oude kamer staan dus we moeten alles ‘nieuw’ aanschaffen.
We willen dit keer voor een heel kleurrijk en vrolijk kamertje gaan. Maar ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen. Het enige dat tot nu toe vast staat is haar bed, een soort huisjesbed met lades eronder.
Inspiratie en tips zijn heel erg welkom. Foto’s ook.
Is het een grote kamer? Onze dochter (nu 4 jaar, maar ze ging naar deze kamer toen ze ruim 2,5 was) heeft een redelijk ruime kamer en daarop staat een bed, kledingkast, tafeltje met stoeltje, speelgoedkist, paar manden met knuffels, poppenhuis etc. Best wel veel eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ze niet vaak op haar kamer speelt.
Qua kledingkast hebben we zo’n Ikea kast zelf samengesteld en daar zelf andere knopjes op gezet.
Deze kast, kamer was hier nog niet af:
Ik ga vanavond wel even een foto maken!
Oh heb toch twee oude fotos gevonden. Het is inmiddels wel wat veranderd, maar misschien heb je er iets aan.
Bedoel je een framedrager? Of een draagdoek/zak?
Indien je een framedrager bedoelt, hier mijn verhaal
Wij hebben zelf een Thule. Doorslag voor deze was dat deze een zitje heeft waar ze met de billen echt inhangen en dit zou wat ergonomischer zijn. Of je moet goede voetsteuntjes hebben, dat kan volgens mij ook. Had ook het idee dat kinderen het dan langer leuk vinden, omdat ze beter zitten.
We hebben m nu denk ik een jaar, heel blij mee! Dochter is nu net 2.
Volgens mij heeft Deuter ook hele fijne, daar twijfelden wij toentertijd iig tussen.
Zou vooral letten op in hoeverre je het lekker kan verstellen voor jou en kindje, of het een zonnekap heeft, waar de opbergruimte zit (het is al snel zwaar, maar grote luchtige dingen zoals luiers of een emmertje voor het strand zijn handig als het past). En of je alles kan wassen
Ik had zolang ze zindelijk zijn nog een commode, en verder the usual (kast, bed). Ik had een vintage schooltafeltje gekocht omdat ik het leuk vond maar ze spelen op die leeftijd nog niet echt op hun kamer. Qua speelgoed zette ik er later vooral de dingen neer die ik afwisselde met het speelgoed beneden zodat er niet te veel beneden stond.
Kast staat niet aan de muur vast, waarom moet dat?
Voor een leuke kamer heb ik vooral dingen van verschillende plekken gehaald (ik hou niet van matchende sets) en bijv een oude houten kast gekocht en zelf een kleur gegeven. Er is echt enorm veel leuk behang ook. Qua online vind ik Binnenzoet, play at slaep, bibelotte, little dreamers tof, ook om inspiratie op te doen. Bibelotte heeft heel veel kleurrijke kinderkamers in hun feed.
Karwei en kwantum hebben leuke kussens, kleden en accessoires. Babypark heeft ook echt veel kinderkamers om inspiratie op te doen in hun winkel in Amersfoort vind ik.
Leuke prints om in te lijsten vind je overal wel. Ik hou zelf niet zo van desenio e.d., maar wel van ‘kleine makers’. Aniek Bartels vind leuk, en heb ook een heel leuke dierenposter van Yara Ruby
Bonuspunten voor alle keren dat ik ‘leuk’ schrijf
Oh hebben wij ook niet hebben veel dit?
Van Anniek Bartels heb ik ook een leuke poster.
Wij hebben de bekende Hemnes commode, en hebben m idd wel vastgemaakt. Als ik zie hoe snel m’n dochter die lades (allemaal) opentrekt als ik er gewoon naast sta! Brrr, dan klapt zo heel die kast om.
Verder hebben we geen kast in haar kamer. Andere kasten in bijv de woonkamer en gang die zij open kan maken, zitten ook vast aan de muur.
No shame als je dit (nog) niet gedaan hebt, maar laat het aub een waarschuwing zijn om dit deze zomer nog op de to do lijst te zetten.
Het ging hier laatst nog over op het forum of mensen dat deden en welke kasten. Vanaf hier gaat het erover.
Wij hebben het in de woonkamer gedaan bij de 2 kasten die er staan, je wil het niet op je geweten hebben en het is een kleine moeite.
In de slaapkamer nog niet gedaan maar daar slaapt ze alleen in ledikantje en is er nooit zonder toezicht.
Ja…new fear unlocked alleen denk ik hoe groot is de kans? Denk grotere kans dat we een auto ongeluk krijgen. Maar moet zeggen dat ze nu niet zonder toezicht boven zijn nog.
Wij hebben inderdaad ook een kussenbox! Laatst waren ze voor een leuke prijs bij de action.
Nouja ik weet niet hoe oud jouw kind/kinderen is maar als ze een normaal bed hebben kunnen ze zo overal heen en in elke kast klimmen. Wij hebben in ieder geval alles dat enigszins gevaar vormt vastgezet. Ja de kans is klein maar de moeite is ook klein, en ik zou het mezelf nooit vergeven als wel zoiets gebeurt. Wij hebben ook al het gevaarlijke opgeborgen, kinderslot op de badkamerkast etc.
Ja dit heben wij ook idd. Ik heb er gewoon nooit over nagedacht ook haha 🫣. En ken niemand die het heeft (denk ik haha) 2 kasten zijn al moeilijk vast te zetten denk ik.
Mijn dochter is bijna 5… en mijn zoontje 2,5 maar die is met name klimmer/terror. Voor hem zou het wel goed zijn haha.
Mijn oudste is best voorzichtig maar laatst had hij alsnog een krukje op de schommelstoel gezet want hij wilde een boek dat te hoog lag… Helemaal krukje uit de badkamer gehaald en erop gezet. Dus ondanks dat hij niet zo gek is als m’n jongste zou hij zo de kasten in kunnen klimmen.
En ja ik loop er ook niet mee te koop dat m’n kasten vast staan, haha. Is ook niet gek dat je er niet over hebt nagedacht hoor, maar als het kan zou ik het wel doen.
Oh bedankt voor je reactie! Ik bedoelde inderdaad een framedrager voor de langere wandeltochten. Klinkt goed, je verhaal! Heb jij dan de Thule Sapling?
Mijn kind sliep in een peuterbed vanaf iets na haar 2e verjaardag. Ze is nu 3 en nog nooit zelf uit bed gekomen maar ze gaat wel ook gelijk huilen als ze wakker is en roept ons dan meteen.
Ja, Thule Sapling inderdaad.