Het ging hier laatst nog over op het forum of mensen dat deden en welke kasten. Vanaf hier gaat het erover.
Wij hebben het in de woonkamer gedaan bij de 2 kasten die er staan, je wil het niet op je geweten hebben en het is een kleine moeite.
In de slaapkamer nog niet gedaan maar daar slaapt ze alleen in ledikantje en is er nooit zonder toezicht.
Jaā¦new fear unlocked alleen denk ik hoe groot is de kans? Denk grotere kans dat we een auto ongeluk krijgen. Maar moet zeggen dat ze nu niet zonder toezicht boven zijn nog.
Wij hebben inderdaad ook een kussenbox! Laatst waren ze voor een leuke prijs bij de action.
Nouja ik weet niet hoe oud jouw kind/kinderen is maar als ze een normaal bed hebben kunnen ze zo overal heen en in elke kast klimmen. Wij hebben in ieder geval alles dat enigszins gevaar vormt vastgezet. Ja de kans is klein maar de moeite is ook klein, en ik zou het mezelf nooit vergeven als wel zoiets gebeurt. Wij hebben ook al het gevaarlijke opgeborgen, kinderslot op de badkamerkast etc.
Ja dit heben wij ook idd. Ik heb er gewoon nooit over nagedacht ook haha š«£. En ken niemand die het heeft (denk ik haha) 2 kasten zijn al moeilijk vast te zetten denk ik.
Mijn dochter is bijna 5⦠en mijn zoontje 2,5 maar die is met name klimmer/terror. Voor hem zou het wel goed zijn haha.
Mijn oudste is best voorzichtig maar laatst had hij alsnog een krukje op de schommelstoel gezet want hij wilde een boek dat te hoog lag⦠Helemaal krukje uit de badkamer gehaald en erop gezet. Dus ondanks dat hij niet zo gek is als mān jongste zou hij zo de kasten in kunnen klimmen.
En ja ik loop er ook niet mee te koop dat mān kasten vast staan, haha. Is ook niet gek dat je er niet over hebt nagedacht hoor, maar als het kan zou ik het wel doen.
Oh bedankt voor je reactie! Ik bedoelde inderdaad een framedrager voor de langere wandeltochten. Klinkt goed, je verhaal! Heb jij dan de Thule Sapling?
Mijn kind sliep in een peuterbed vanaf iets na haar 2e verjaardag. Ze is nu 3 en nog nooit zelf uit bed gekomen
maar ze gaat wel ook gelijk huilen als ze wakker is en roept ons dan meteen.
Ja, Thule Sapling inderdaad.
De kamer is 2,80 x 3,80. Met de deur gelijk aan de linker kant dus op zich wel makkelijk in te delen. Maar ik zou niet weten hoe.
Zelf had ik in gedachten om het bed of gelijk voor de deur te zetten met een nachtkastje (thanks voor dit idee van je foto! Had hier helemaal niet aan gedacht) of helemaal rechtebovenin de hoek en dan niet voor het raam maar langs de muur. Misschien is dat wel makkelijker met de kast. En dan zou ze naast de kast nog een speelplekje oid hebben.
Jouw dochter heeft ook een speelplekje; gaat ze daar vaak mee spelen na bedtijd? Dit is namelijk wel een ding, ik denk dat onze dochter dit wel gaat doen als ze zelf uit bed kan komen.
Dit is de plattegrond. De getekende lijn onderaan is omdat de muur verplaatst moest worden dus de 4,50 klopt niet.
@itakepictures ahhh ja, die commode moet natuurlijk ook nog mee. Shit.
die was ik helemaal vergeten.
Wij hebben de kast aan de muur nu ook niet vast omdat ze altijd onder toezicht boven is en niet uit bed kan maar als ik zie hoe snel onze commode naar voren kiept als je 3 lades tegelijk open hebt leek het me wel verstandig maar wist niet of het gebruikelijk was.
Bedankt voor alle tips! Ik ga ze straks allemaal bekijken en inspiratie op doen.
Hier nooit iets gebeurd maar ligt misschien aan je peuter. Hij komt zelden uit bed en dan direct naar ons. Alles achter slot en grendel en verankerd is voor hem ook overbodig, maar toch een fijn gevoel.
Ik heb om dezelfde redenen als @kaasvlinder voor de Deuter kid comfort III gekozen. De thule sapling hield ik ook in de gaten op marktplaats maar de deuter werd een snellere en betere deal. Ik heb haar vanwege de ergonomische redenen tot 18 maanden in een zachte draagzak op mijn rug gehad maar dat werd wel uitdagend op lange (berg)wandelingen en voor haar niet zo leuk vanwege beperkt zicht, weinig schaduw en weinig bewegingsvrijheid.
@Feather volgens mij heb jij wel eens een aantal vleesvervangers getips waar niet zo veel zout in zit. Zou jij deze nog een keer willen delen?
O nee zij is nooit gaan spelen na bedtijd maar ze durft ook haar bed amper uit, haha. Denk dat dat niet eens in haar op zou komen. Verschilt heel erg per kindje denk ik inderdaad, mijn zoontje zie ik er ook wel voor aan.
Van Iglo green cuisine de veggiesticks en falafel uit de vriezer zijn dat denk ik. Ik lette ongeveer op max 1 gram zout per 100 gram product. AH eigen merk en Garden Gourmet hebben ook falafel die daaraan voldoet en de vega kipstukjes van vivera bevatten net iets meer zout (1.1 gram) maar dan delen we een pakje van 160gr met zān drieĆ«n dus dat is nauwelijks wat. Andere vleesvervangers heeft ze nooit gehad, behalve tofu, bonen, kikkererwten, linzen en ei.
In het What my kid really eats topic gaat het welees over vleesvervangers, misschien haal je daar nog inspiratie uit.
Deze falafel van AH heeft het minste zout wat ik heb kunnen vinden: 0,75 gram.
Ik vries het pakje ongeopend in en pak er dan steeds een paar balletjes van. De rest bewaar ik ingevroren in een zakje.
Spinazie falafel van Garden Gourmet heeft ook maar 0,9 gram. En Bonduelle heeft van die groente rondoās. Dochter lust hiervan alleen de pastinaak variant. En die veggie sticks die @Feather tipt zijn hier echt favoriet.
Geen ervaring mee maar misschien vind je tips op de insta van maaske_volmondiglogopedie
Succes!!
Bij ons bleek de temperatuur van de voeding de boosdoener te zijn, die moest perse rond de 37/40 graden zijn. En ook melk uit de vriezer was een no go.
Bij ons was ook de temperatuur voor ons gevoel een issue. Ik heb glazen flessen van dr brown, maar ben toen even terug gegaan naar de plastic variant omdat dit makkelijker op temperatuur kwam en bleef.
Verder gewoon telkens max 2x flesje aangeboden en dan na een uur evt nog een keer proberen (en daarna dan toch over op borst om m niet honger te laten lijden). Zo ging hij steeds iets meer drinken. Nu drinkt hij alles, ook ontdooid en ook weer uit de glazen fles (wel zo goed mogelijk opgewarmd). Duurde uiteindelijk een week of 2, en het ging wel makkelijker als ik zelf niet in de buurt was.
Hadden wij ook, uiteindelijk heeft maar 1 ding geholpen. Het flesje van Lansinoh. Las online dat deze vaak gepakt wordt door flesweigeraars. Na 3 dagen proberen (en na proberen minimaal 20 min wachten tot borst geven) was het opeens raak. Maar wrs heb je die ook al geprobeerd.