Tips, ervaringen & aanraders #10

Voor welke leeftijd?

1 like

Van lego heb je ook een leuke robot maar ligt wel beetje aan de leeftijd

1 like

Ohja wel handig om erbij te zeggen :sweat_smile: Hij is 2 jaar!

1 like

Zijn er meerdere bekend met een slechter gebit sinds de bevalling/zwangerschap? De problemen begonnen al in mijn zwangerschap en sindsdien is mijn gebit echt een drama. Continu gaatjes, kiezen die afbreken etcetc. Wordt er echt moedeloos van. Maar inmiddels is mijn bevalling al bijna 4 jaar geleden, dus ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze klachten herkennen.

2 likes

Dat gebeurt wel vaker geloof ik, al ken ik alleen mijn oma als voorbeeld. Kan je tandarts daar niets mee? Want de mijne was er in de zwangerschap wel heel alert op.

1 like

Dan zou ik kijken naar iets van Smartmax, Djeco of Janod bijvoorbeeld. Brio constructie speelgoed is ook leuk. Voor 2 jaar nog wat te moeilijk, maar je zou wel zelf daarmee een robot in elkaar kunnen zetten, en vanaf 3 jaar kan hij er dan zelf mee aan de gang.

3 likes

Hier is dit vorige week gebeurd. En sinds die dag heeft mijn zoontje al meerdere keren diezelfde tand flink door de lip gehad, want het is super scherp (van de laatste keer twee dagen geleden heeft ie nu ook een ontstoken lip). Ik hoor altijd dat tandartsen er niks aan doen, maar ik vind dit ook wel wat eigenlijk. Gaat me dus niet om het cosmetische.

1 like

Jaaa ik had altijd al geen top gebit, maar sinds de zwangerschap al 5 x geweest omdat er telkens een vulling uit valt of stuk (kies) afbreekt.
Heel vreemd.
Het is wel bekend dat tandvlees ontstekingsgevoelig is maar over tanden zelf niet zoveel.

Ik koop zulke pakken zelf altijd lekker op de groei, volgens mij had ze 86/92 toen ik een 104 pak kocht waar ze nu net met 3.5 jaar bijna niet meer in past

2 likes

Ik vond 1 naar 2 zeer intens en veel zwaarder dan 0 naar 1 maar bij ons waren de omstandigheden verre van ideaal.
Kijk best case kan je het zeker wel aan; maar stel dat alles tegen zou zitten… zou je het dan nog kunnen? Daar heb ik me enorm op verkeken.
Ik denk wel dat je het moet doen als je het graag wil hoor! De lastige fase is maar kort. Nu de jongste bijna 1 wordt het weer wat beter en krijg ik af en toe weer wat lucht.

4 likes

afbeelding

Geen idee of dit open einde is. Maar deze set hebben wij van blockaroo. Zijn magnetische blokken

1 like

Die van zeeman is ook fijn en maar tien euro. Heb ook een ielm pak maar dat is dat soft shell materiaal dus als het echt heel nat is komt het er wel doorheen.

1 like

Thanks er zitten leuke dingen bij die ik zelf nog niet had ontdekt, die van jou ook @Karl_Lagerfeld Ik merk dat veel vanaf 3+ is, maar onder begeleiding moet dat wel lukken :smile:

1 like

Mijn kind (21 maanden) is als de dood voor de douchekop. Als baby ging ze nog wel eens onder de douche, maar rond 9 maanden vond ze dat ineens niet leuk meer (huilen). Toen is het er langzaam uit geslopen en doen we haar nu altijd in bad (gemak van ons/confrontatie vermijden).

Alleen nu wilde we haar weer eens onder de douche nemen en is ze heel bang. Ze is ook bang voor de douchecabine, ook als de douche uit is. Volgens mij omdat de douchekop daar hangt (en aan kan). We hebben een keer haar badje in de cabine gezet (douche uit), maar dan wil ze ook niet in bad. Badje voor de douchecabine gaat ook niet van harte.
Badje op ouderwetse plek bijvullen met de douchekop als zij er in zit kan ook niet. Ze gilt het uit en springt uit bad.

We laten haar nu wel kijken naar ons onder de douche. Dat gaat wel goed. Maar dat is nog een lange weg naar zelf douchen :sweat_smile:

Hebben jullie tips? Ik twijfel tussen de “doorzetten-methode” van net zo lang korte keren onder de douche dwingen tot ze het niet meer eng vindt, en de gentle methode van langzame stapsgewijs toenadering incl eventuele hulpstukken zoals douchespeelgoed. Ik wil haar geen trauma geven door iets te forceren, maar dit is een angst die ze zelf heeft verzonnen en ik wil het nu aanpakken en niet nog langer aankijken.

1 like

Ik heb er net een besteld bij de Lidl idd! Eerst op vinted gezocht, maar daar alleen duurder gevonden dan de 15euro die je bij Lidl betaalt. Je mag me gerust een bericht sturen, ik wil wel laten weten hoe het is!

1 like

Hier gaat het een beetje hetzelfde. Hij ging eerst altijd zelf onder de douche staan. Zelfs met z’n hoofd onder de straal, maar ineens wilde hij niet meer. Ik probeer het nu af en toe en laat hem ook kijken. Wij gaan in ieder geval niks forceren. Voor mijn gevoel is dit iets wat zichzelf wel gaat oplossen.

2 likes

Hier ook doorgemaakt, heel langsaam laten wennen.
Kijken, evt samen of handje vasthouden, iets positiefs van maken met liedjes en speeltjes etc. Na 2 a 3 keer had ze er geen probleem meer mee. Nu proberen we af te wisselen tussen bad en douche.

3 likes

Ik heb een regenpak van Name It. Twee delen, vind ik handiger, want dan kun je die broek ook met een gewone jas aan. En past langer omdat het los is.
Heb 86 gekocht toen ze maat 80 had en nu ze maat 92 heeft is hij nog lang niet te klein. Gebruik hem meerdere keren per week. Op de fiets, maar vooral bij buiten spelen als het regent of nat is. Echt ideaal.
Ik heb er iets van 20€ voor betaald bij bol.

1 like

Oh jammer! Volgens mij is die van lidl ook prima hoor. Zon broek met bretels is het zeg maar.

1 like

Ze corrigeren het niet, maar ze kunnen wel het scherpe stukje afvijlen volgens mij. Zou je tandarts even bellen, dit is ook niks zo.

1 like