Een eenpersoons vloerbed. Het is een huisjesbed maar dan dus heel laag bij de grond, de stofzuiger kan er nét onder. Geen bescherming oid, wel aan drie kanten een houten randje wat plm 5cm hoog is, zo blijft haar kussen wel mooi liggen. Ze is er in totaal twee keer uitgerold in haar slaap terwijl ze echt wel beweeglijk is. Maar ze voelt -denk ik- instinctief wel waar de rand is, net als dat wij als volwassenen ook niet uit bed rollen.
We hebben gekozen voor het eenpersoons vloerbed vanuit de insteek: we proberen het, als het niet lukt dan kijken we voor iets anders (en gaat het eenpersoons bed nog een paar jaar op zolder). Maar we vinden het vanaf het eerste moment ideaal, kunnen er zelf lekker naast liggen en soms ruilen peuter en vader van slaapplek.
Vinden jullie tiny cottons klein vallen? Ik vond dat voor baby maten wel maar nu al tijdje niks meer van gekocht en twijfel tussen twee maten
Mijn kind is met 20 maanden overgegaan naar meegroeibed. Ze klom namelijk uit het ledikant…
En dat doet ze ook uit het grote bed. Maar ik maak er niet zon big deal van dus ze vindt t niet perse interessant.
Misschien had je al antwoord maar mijn dunne meisjes passen de leggings van Mini Rodini erg goed en de shirtjes ook. Truien kunnen wijd en kort zijn en die koop ik dan oversized. Het verschilt per printje maar de meeste leggings vallen als de grootste maat qua lengte.
Ik vind het voor kindjes precies op maat.
Ik heb net een trui maat 2Y en 3Y laten passen. De 2Y was voor haar net iets oversized en dat klopt wel want dat is lengte 92cm en ze draagt nu maat 86-92 (ze is ongeveer 86cm). Maat 3Y (98) was veel te groot.
Ik vind het echt klein vallen, ze is 3 en draagt vaak een 4 of 5!
Allebei de kindjes zijn rond 1,5 voor ‘vast’ naar een vloerbed gegaan, al wel eerder voor de dutjes. Allebei huilen (of inmiddels roepen) ze als ze uit bed willen, dus we hebben wel een traphekje, maar ze gaan niet spelen ofzo. Het is dan ook donker in de kamer. Als jouw kindje dat wel zou doen hoor je het denk ik ook wel door de babyfoon?
De oudste kwam een tijdje wel zelf naar onze slaapkamer (toen ze veilig kon traplopen lieten we de deur open), maar inmiddels durft ze dat niet meer omdat ze bang is voor monsters in de gang…
Heb je de mogelijkheid om even een weekje te stoppen met proberen? In die week zou ik het even in je om laten gaan en één aanpak kiezen waar je je goed bij voelt en die vervolgens (na een weekje rust) blijven volhouden. Ik denk zelf dat het goed werkt dat jij er niet bij bent, maar ik ken ook situaties waarin het de moeder zelf is gelukt uiteindelijk. Succes!
Update hierop nu we bijna 2 weken verder zijn:
De eerste week was het verschrikkelijk. Middagdutjes overslaan maar daar nog zó niet aan toe zijn, het duurde uren voordat ze in slaap was, elk uur wakker.
Na een week begonnen de middagdutjes weer te komen en ging het in slaap vallen beter zonder teveel verdriet. Ze is ‘s nachts nog wel vaak wakker maar als je dan eventjes heen gaat is het ook goed.
Het enige nadeel is de tijd van het op staan. Dat was altijd rond 07:30/08:00 en dat is nu gemiddeld 05:00.
Heeft iemand tips hiervoor? Eerder was ze wakker en bleef ze altijd even kletsen en spelen in bed maar nu is het gelijk krijsen en eruit willen.
Pff dat klinkt pittig. Ik zie er echt als berg tegenop om met die speentjes te stoppen.
Bij onze kinderen werkte het slaapschaap wel goed om te zorgen dat ze niet op idiote tijden uit bed kwamen, maar geen idee of dat ook op die leeftijd al een succes is.
Hoe noemen jullie het vrouwelijk geslachtsdeel bij jullie kinderen? Mijn dochter is nu net 2 en ik merk dat ik zoekende ben naar het juiste woord hiervoor. Ik wil dingen graag benoemen zoals ze zijn, dus ben zelf geen voorstander van woorden als voorbillen of pipi (dit ken ik uit mijn jeugd). Maar vagina voelt weer zo volwassen voor een kind? (en anatomisch onjuist haha)
Ben benieuwd naar jullie woorden!
Vulva, want dat is het
Hii, ik ben aan het struggelen met mn luiertas:
Ik had eerst een olend rugzak, maar die is te klein. Nu heb ik er een van studio noos, maar eigenlijk vet onhandig een groot vak (en zo groot haha).
Ik merk daarnaast in de praktijk dat ik een aantal extra dingen heb voor de kinderwagen die nu in de luiertas zitten, die ik niet gebruik met de draagzak (zoals een dekentje, wagenspanner etc).
Nu wil ik dus eigenlijk een kleinere organizer zoals hierboven gebruiken voor de kinderwagen met specifiek spullen daarvoor. En de olend met de algemene spullen voor zowel wagen als draagzak. Maar dan wil ik zowel de organizer als de olend tas aan “het stuur” hangen. Want dan kan ik er makkelijk bij en in de bak doe ik bijvoorbeeld boodschappen.
Heeft iemand dit wel eens gedaan en past dat? Of is dit een enorm suf idee😅
Wij zeggen vulva, want dat is het toch?
Mijn broer reageerde hier laatst wel heel verbaasd op “nounou wat een groot woord voor een klein meisje”. Ik werd daar gelijk zo verdrietig van lol. Voor jongens is piemel normaal, maar voor meisjes moet het iets als spleetje oid zijn. Nou daar doen wij niet aan mee (zeg niet dat jij dat doet maar moest er gelijk aan denken"
Joh, tuurlijk! Vulva, dat is daar nog niet aan gedacht heb. Wat dom van mij.
Thnx
Vulva inderdaad. M’n vriend vindt dit zo ongemakkelijk want die is dit van huis uit niet gewend (gekke koosnaampjes enzo) maar als ik zeg dat gewoon de benaming is en dat je een hand ook niet “een aanhangsel met 5 stokjes” noemt, dan snapt hij het wel. Het is gewoon even wennen voor hem.
Ik ben zelf inderdaad ook opgegroeid in een koosnaampjes-gezin. Maar wil het nu voor mijn dochter graag anders doen. Maar merk dus wel dat ik een beetje zoekende ben omdat ik het van huis uit niet gewend ben.
Ik heb zo’n kleine gehad, als ik dan mijn andere tas eraan hing was dat te zwaar als de wagen leeg was
Dikke tip om ramen te verduisteren op vakanties etc: raam nat maken met water en aluminiumfolie er tegen aan plakken. Zit als een huis en verduistert beter dan vuilniszakken