Tips, ervaringen & aanraders #10

Haha op Instagram kwam die tip bij mij ook voorbij!
Maar ik zou dat dus nooit doen ivm risico op thermische breuken van dubbel glas. En ik las in de reacties dat aluminium folie bij hoge temperatuur ook tegen het glas kon smelten 🫣

4 likes

'S nachts??

Als het toch alleen ā€˜s nachts is hoef je het toch niet te verduisteren? :grimacing:

Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, als je ook over thermische breuken begint. Maar doe er (niet) mee wat je wil, mij heeft het enorm geholpen van de week iig

1 like

Jaaa dit is echt een hit! Ik heb spijt dat ik niet meer heb gehaald.

Wel een tip: laat dit niet te lang zitten. Het heeft bij ons voor beschadigingen aan het raam gezorgd. Denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn bij kort gebruik, maar ik heb het een hele zomer laten zitten en dat was geen goed idee.

3 likes

Heb je ook al net gekolfde melk geprobeerd?

1 like

Heeft iemand een gouden tip om de filter van de Dr Brown fles goed schoon te maken? Ik schrob me suf maar blijf regelmatig een gelige aanslag houden…

Wat bedoel je met het filter? Wij gooien alles in de vaatwasser trouwens, met borstvoeding bleef toch vaak een vettig laagje achter en de vaatwasser haalde dat beter weg dan met de hand.

Dat blauwe ronde ding onder de speen! Mag dat allemaal in de vaatwasser?

2 likes

Kan die ook groen zijn? Waar je dat lange ding/ventiel op vast zet? Want ja die gooi ik er ook bij.

1 like

Oh ja, origineel is ā€˜ie groen ja. Wij hebben een blauwe set gekregen haha! Thanks, ga ik dat ook eens proberen.

1 like

Nee, maar ik reageer specifiek op iemand die vraagt naar leeftijd en peuterbed. Dan is het nog wel een verschil tussen 2/2,5/3 en alles daar tussen.

3 likes

Yes alles in de vaatwasser hier ook.

3 likes

Alles in de vaatwasser, daardoor nooit vies geweest hier ondanks 2 jaar gebruik.

2 likes

Ik ga het proberen… ze snapt al wel een heleboel dus ik hoop dat ze dit ook gaat snappen. :crossed_fingers:t2:

5 likes

Ik pleurde alles in de vaatwasser en hij leeft nog

3 likes

Thanks! Het idee is wel dat ik de organizer er altijd aan hang. En de tas dus alleen als we met de wagen op pad gaan (met dus een baby erin haha), maar ja geen idee of dat in de praktijk ook zo is.

Was het vooral te zwaar door de manier waarop het aan het stuur hing, dus de twee tassen op elkaar? Of vooral de hoeveelheid spullen?

Want in principe zou ik niet meer spullen meenemen dan nu, maar vooral anders ingedeeld.

Ik deed ook wel eens met zo’n raggertje even goed schoonmaken. Beetje afwasmiddel er op en daarna goed afspoelen.

Nee prima idee, ik heb een zwarte organizer voor doekjes luiers en dingen waar ik ff snel bij moet. Die natte doekjes kun je door zon gleuf aan de voorkant trekken. En de tas hang ik er dan aan als we echt op bezoek gaan of langer van huis. Ik heb zo’ n Noos teddy tas dus die hangt aan van die hengsels wel een stuk lager dan de organizer, eronder zeg maar.

Aanvulling: Nu bij de 2e niet handig omdat onze peuter op zo’n meerijdplankje erachter staat. Dus stop ik alles gewoon onderin de wagen.
Ik heb btw zon skateboardje van Stokke (via Vinted), ideaal want die zit meer aan de zijkant dus loop je er niet tegenaan. Staat heel stoer en deze past ook op de Joolz Day+

2 likes