Een aantal producten van Beyond (iig het gehakt) en van de Vegetarische Slager hebben ook minder dan 1 gram zout per 100 gram!
Onze jongste wordt binnenkort 1 jaar en we zijn een beetje zoekende wat we die dag zelf als gezin kunnen doen. We hebben allebei de dag erna ook vrij genomen, dus we zouden een nachtje eraan kunnen plakken (als iets echt heel leuk ver weg is bijvoorbeeld). We wonen zelf in het zuiden van Nederland, maar tijd genoeg dus die dag(en). Vind het ook zo lastig met dutjes nog… heb soms idee dat ik effectief 2 uur heb op een dag voor ze😅
Zijn er tips die jullie echt aanraden? Anders wordt het misschien gewoon lekker ergens naar grote buiten speeltuin (net zo leuk hoor, maar keer wat anders leek me ook leuk)! We zitten nu de denken aan Efteling, maar voor 1 jaar nog niet geweldig denk…? De oudste is 3. Die vond het toen ze 2.5 was wel echt geweldig daar.
Beekse Bergen als je echt weg wilt? Leuk met een nachtje er aan, misschien tijdens de dutjes dan zwemmen of naar die enorme buiten speeltuin met de oudste
Thanks! Ik ga het denk ik toch proberen dan. Misschien dat de studio noos tas die ik nu heb nog wel werkt. En is één groot vak minder irritant als er minder in zit.
Baby is 4 maanden dus over een 2e op een plankje maak ik me nog even geen zorgen😂 en wss zeul ik dan ook minder shit mee want nu neem ik ook wel echt alles mee als zo’n typische first time mom hahaha.
Vagina of vulva gebruiken wij
Een grotere nemen? Dan heb je meer om in te stoppen en om matras heen te vouwen, misschien helpt het.
Heeft iemand hier de grootste blokkenset van Grimms?
Ik vind het echt een prachtige set en mijn kind vind stapelen al heel leuk, maar is dit z’n geld waard? Of hebben jullie tips voor alternatieven?
Ik heb hier heel lang over getwijfeld want ik vond hem ook erg mooi maar ook erg duur. Ik heb uiteindelijk een blokken set van Wooden Story gegeven voor de eerste verjaardag met een Grapat seizoensset (houten poppetjes, bakjes, ringen en munten) + houder erbij. Daar heb ik in ieder geval geen spijt van gehad want met de blokken wordt weinig gespeeld en met de seizoensset en houder dagelijks.
Ik wil deze graag voor z’n eerste verjaardag geven haha, dus nog geen ervaring mee. Maar wel enthousiast over alle andere grimms dingen.
Over op een slaapzak?
Wij hebben deze, maar onze dochter is niet zo van de blokken ik hoop dat het nog komt want we hebben m al meer dan een jaar haha.
Mijn neefje speelt er wel vaak mee als hij hier is.
Het is wel echt een heel mooie set. Prachtige kleuren, blijven mooi en ze zijn lekker licht van gewicht en stroef, waardoor je makkelijker kan bouwen. Dus als je kindje van blokken houdt, dan is het wel een aanrader.
Ik heb ook een dutjes/avondritueel vraag. Onze zoon is nu 4 maanden maar ligt in de avond altijd nog bij ons beneden op ons of in zijn nestje.
We hebben hem wel eens rond 19.00 uur boven in zijn bedje gelegd maar dan werd hij weer na 45 minuten wakker en gaat hij niet echt de nacht in.
We nemen hem nu mee naar boven als we zelf gaan slapen rond 22.00.
Maar het zou inmiddels wel chill zijn als we de avond weer voor onszelf zouden hebben
Hoe doen (of deden) jullie dit?
Ik herinner me dit punt ook nog heel goed, wij waren ook lang makkelijk met beneden houden en met ons mee naar bed. Ik zou gewoon het naar bed brengen rond 7 uur (of probeer eens om 8 uur?) volhouden. Als je kind wakker wordt en niet meer wil gaan slapen, even beneden tot jullie naar bed gaan. Dat doortrekken vanaf 7/8 uur komt vanzelf, maar dan ‘oefen’ je langzaamaan toch met vroeger de nacht in gaan.
Zo logisch is dat niet? Niet iedereen weet hoe oud je baby is en of hij al in een slaapzak ligt. Sommige beginnen daar pas later mee. Je hebt van snoozzz een soort band met klittenband voor om de buik maar denk dat je dat ook niks vindt.
Ik denk dat je even in een lastige tussenfase zit totdat hij kan terugrollen of op zijn buik/zij gaat slapen. Die beentjes zijn zo sterk. Dat het lakentje toch wel losser komt.
Blijven proberen werkte bij ons. Opeens lukte het een paar keer in de week, en nu eigenlijk altijd. Ze wil ook steeds ietsje eerder slapen. 19.00 lukt nog niet echt vaak, maar ze slaapt nu vaak wel rond 20.00 en vind het ook wel fijn om dan nog een beetje avond samen op de bank te hebben haha. Ook al is baby kroelen ook heerlijk in de avond
Edit: baby is ongeveer de even oud.
Wij zijn rond die leeftijd begonnen met 21u-21.30u naar bed. Op het begin moesten we nog wel vaker 1 of 2 keer even terug voor de speen of troosten, maar dat ging volgens mij best snel oké waardoor we haar op een gegeven moment wel steeds iets eerder naar bed konden doen. Nu met 13 maanden gaat ze meestal tussen 20u en 20.30u. Dus dat is nog steeds niet heel vroeg natuurlijk, maar bevalt ons heel goed!
Mijn advies is dus om echt te kijken naar wat past bij jouw kind/jullie en je niet blind te staren op de standaard schema’s die waarbij baby’s/kinderen om 18.30u-19.00u gaan slapen.
Toevallig las ik vandaag dit artikel, sluit er wel op aan: Nederlandse kinderen te vroeg naar bed? 'Mag best wat later' | RTL Nieuws | RTL.nl
Ik had geen idee joh.
Die tijd was hier even doorbikkelen met draaien, duurde een paar weken maar toen was er het klaar. Maar ik hoop dat iemand met de gouden tip komt voor je!
Bedankt voor het meedenken! Goede tips. Hij lijkt nu inderdaad vaak rond 21.00 uur in een diepere slaap te vallen, misschien moeten we voorlopig dat tijdstip maar gaan aanhouden
Ons oudere zoontje gaat wel rond 19.00 naar bed, maar ook echt geen idee meer hoe we daar mee zijn begonnen. Geloof dat we met hem ook regelmatig op bed zaten serie te kijken en hij dan in de co-sleeper
19.00 naar bed duurde hier bij beide kinderen wel even. Eerste paar maanden gingen ze met ons mee naar bed en langzaamaan steeds eerder aan de nacht laten beginnen. Zou inderdaad ook echt kijken naar je kind. Ik kon ook weleens verbaasd kijken naar veel kleinere baby’s die al om 19.00 naar bed gingen. Nu vond ik het slaapje in de avond op mij ook altijd wel nog een tijdje gezellig.
Ja hier hebben we het tot nu toe ook aangehouden omdat het ook gewoon gezellig is en een fijn rustpunt in de dag.
Maar ik moet ook bijna weer werken en dan komt er toch telkens meer behoefte aan een beetje structuur.