Tips, ervaringen & aanraders #10

Mijn baby is bijna 4 maanden en doet vaak nog een kort dutje rond 6 a 7 uur en meestal gaat ze tegen 9 uur de nacht in. Dit is eigenlijk beetje vanzelf gegaan. En uit ervaring van mijn eerste kind schuift dat steeds beetje naar voren op.

1 like

Late reactie en niet vanwege de aanslag, maar in dat filter zitten aan de zijkant ook 2 gaatjes. Vergeet dat ragertje dat bij de fles komt niet daar ook eens doorheen te steken, komt echt prut in vast te zitten na een tijdje anders.

1 like

Interessant artikel!
Onze jongste van 11 maanden slaapt om 18:00 of eerder en de oudste is 4 en ligt rond 19:00 op bed. Ongeacht bedtijd slapen ze maar tot 5/half 6

2 likes

Wij hebben de grimms 1001 nacht. Die is al een hit sinds de jongste net een jaar is en onze oudste van inmiddels ruim 4 speelt er ook graag mee.

Zat te twijfelen tussen deze 2 sets. Maar toch voor de 1001 nacht gekozen omdat je hier ook met poppetjes mee kan spelen (paleis bouwen), knikkerbanen bouwen etc etc.

3 likes

Volgens mij zeiden meerdere dat Julianatoren erg duur was. Als je lid bent van de anwb kun je met korting tickets kopen (alsnog duur maar iets minder haha). Scheelde me in totaal toch 20 euro.

Maar dat klinkt dan ook wel logisch toch dat ze om 5u - half 6 wakker worden? Want je baby heeft er dan ongeveer 12u op zitten en je kleuter 11 uurtjes. Blijkbaar moet je de slaaptijd om de paar dagen met een kwartier verzetten om het wakker worden uit te stellen. Ik heb het nooit gedaan want geen zin maar de mijne worden ook zelfde tijd wakker😬 als ze incidenteel een uur of 2 later naar bed gaan

1 like

Wat vinden jullie het fijnste qua zwemmen met een kindje van 3? Ze heeft nu de standaard oranje bandjes maar had gister helemaal striemen in haar armen staan.

@julianatoren zag ik in de Etos folder staan dat je daar kaartjes voor €22,50 kan kopen ipv €29

1 like

Wij hebben 1 kind dat (net als ik) het liefst laat naar bed gaat en uitslaapt (dus kan echt gerust van 22-9 slapen of 23-10 haha). Die zit in de vakantie echt in no time in dat ritme en is er heel moeilijk weer uit te halen. Echt heel grappig om te merken dat dat echt z’n natuurlijke ritme is :sweat_smile:.

Terwijl de middelste veel meer het ritme van mijn man heeft. Kan wel iets schuiven naar 21-8 ofzo? Maar die zal nooit tot 10u uitslapen.

2 likes

Ik had dit ook gelezen en kreeg meteen stress of ik het wel goed deed. Onze baby van bijna 4 maanden ligt er meestal om 7 uur in en slaapt dan tot 6/7 uur wel nog met een voeding rond 23 en rond 3/4. Ze lijkt het wel echt nodig te hebben want het is zonder protest naar bed brengen en ze gaat ook niet meer beneden op je dutten ofzo

Dit sloeg opeens om en ze lijkt gewoon behoefte te hebben aan de rust nu

1 like

Maar de strekking is toch ook dat ieder kind anders is? Ik las er in ieder geval niet in dat alle kinderen later naar bed moeten.

@Fishing haha hier ook zo’n ritme als jij, hopelijk blijft ons kind daar ook lekker in meegaan. Blijft alleen jammer dat de maatschappij er niet helemaal op ingericht is!

5 likes

Als je het principe van bandjes wel fijn vindt zijn misschien die van decathlon beter. Die hebben een stoffen binnenkant.

1 like

Ja uiteindelijk was dat ook wel mijn conclusie. Ik kan gewoon soms snel onzeker worden en daarna relativeer ik weer haha.

Ze is nog zo jong dat ik er sowieso vanuit ga dat het ritme nog wel beetje veranderd. Ze kan vanzelf langer wakker blijven

1 like

Mijn kind krijg ik met geen mogelijkheid in een ander ritme dan 19.30-6.00. Zou voor onze vakantie een stuk relaxter zijn als ze iets van jouw kinderen zou hebben. Later naar bed is nog altijd 6.00 wakker.

1 like

Ik ben op zoek naar een dagretreat voor zwangeren (yoga, mindfulness, etc.). Heeft iemand goede tips? Locatie maakt niet uit.

Ja zeker jammer want door de weeks moeten ze toch echt om 7u er uit :sweat_smile:
En ik vind het heerlijk dat ritme, maar soms mis je daardoor dan wel weer de avond voor jezelf hebben. Denk dat alles zo z’n voor/nadeel heeft haha

4 likes

Mijn peuter is ook een late vogel. Slaapt tussen 20.00 en 21.00, meestal eerder tegen 21.00. En als ie kan uitslapen is dat rustig tot 09.00 a 10.00. Eerder slaapt ie gewoon niet. Ook niet als hij in de ochtend vroeg uit moest. En middagdut doet is al niet meer sinds ie precies 2 is

1 like

Jaa klopt! Vind het ook niet vreemd hoor :relaxed:! Maar hiervoor ging de oudste maandenlang rond 8 of soms 9 naar bed en dan was 5:15 ook elke dag standaard z’n wakkertijd. Dus nu maar gekozen voor een langere avond voor onszelf en dan een hele vroege ochtend :sweat_smile:.

1 like

Ah dan begrijp ik het inderdaad, liever de avond voor jezelf dan !

2 likes

Wij hebben er een van leen bakker, ook heel laag:
https://www.wehkamp.nl/vipack-peuterbed-cabane-70x140-cm-16308257/

Ook in 1p versie en wit en hout

5 likes