Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij hebben ‘m van marktplaats, ik weet verder geen merk oid. Maar hij lijkt veel op het bed dat @Fishing hierboven deelde.

3 likes

Oooj die is leuk! Heb m opgeslagen.

Edit: ik denk dat ik ook gelijk voor een 1pers ga opv peuterbed. Anders kan im over een paar jaar alsnog een 1pers kopen toch? Zonde van de centjes :money_with_wings:

1 like

Ja wij hebben er 2 op 1 kamer (ze slapen samen) en hebben dus de peuterversie. Maar moet zeggen dat onze zoon in nov 6 wordt en die past er echt nog makkelijk in. En gok dat rond 7jr hij wel een nieuwe / eigen kamer krijgt en dan ook z’n huisje wel zat is haha.
(Hij is ook 146x70, en duurt wel even voor een kind 140 is - das met een jaar of 9-10 geloof ik)

Oooh dat is best groot idd! Hij heeft niet zo’n grote kamer (en hij is zelf niet zo groot :joy::joy:) dus als hij lang in dat peuterbedje kan is dat mooi meegenomen. Punt is dat hij vaak bij mij jn bed slaapt en met een 1pers kan ik er makkelijker bij liggen haha.

1 like

Dit is ook mijn logica :joy:. Maar m’n man wil een peuterbed. Dus de oplossing is dat we voorlopig gewoon d’r ledikant houden, ze past er eigenlijk ook nog wel prima in. Ze is denk ik 87 cm ofzo?

2 likes

@lightbox wij hebben ook zo’n bed gehad voor onze zoon. Niet helemaal op de vloer, die van ons had een lade eronder. Ook van Wehkamp dacht ik. Mijn zoon heeft er prima tot aan z’n 6e jaar erin geslapen. Pas op z’n 7e verjaardag is hij naar een hoogslaper gegaan. Nu heeft m’n dochter van 2 jaar zijn bed overgenomen. Als je zelf niet zo lang/groot bent pas je wel naast een 2-jarige.

2 likes

Ik dacht nog lang met het ledikant te kunnen doen (tot 4 jaar stond er bij), maar mijn kind begint nu alweer dicht bij de randen te komen, want die is al 93cm.
Oh, dat betekent ook een nieuw fietsstoeltje,

1 like

Jaa mijn zoon is denk ik wat kleiner (zn vader en ik zijn allebei niet groot en hij was klein bij zn geboorte) dus past ook nog prima in zn ledikant. Ga hem denk ik pas vervangen als hij eruit klimt oid, voor nu gaat het nog goed dus zie de noodzaak er niet van om een groot bed aan te schaffen. Desondanks is het natuurlijk wel leuk om vast te kijken naar een nieuw bed :joy:

3 likes

Klein bij geboorte zegt niet alles, want mijn dochter was p23 bij geboorte en is nu p96 qua lengte. Maar ik ben ook lang, dus dat is wel een goede voorspeller inderdaad. We waren daardoor alleen zo verrast dat er zo’n kleine baby geboren werd, haha.

1 like

Probeert ze er ook uit te klimmen? Hier staat ze regelmatig op het hekje maar ze snapt echt niet hoe ze er ooit uit zou kunnen, gelukkig.
Bij ons bedje kunnen er ook 3 spijlen uit dus had ook nog bedacht dat ik dat nog kan doen. En zit er een aantal cm op het fietsstoeltje? Of kan je niet meer over d’r heen kijken?
En @lightbox herkenbaar! Maar ik probeer nu zo lang mogelijk dit te houden want ze wordt al zo snel groot en er komt nooit meer zo’n kleintje en dan oh als straks dat ledikant van m’n kleine prinses weg is :(.

1 like

Wij hebben hem! Hij is idd prachtig en omdat het geen gladde blokken zijn kun je er goed mee bouwen. Ook fijn dat alles aansluit qua afmeting. Ze spelen er allebei best veel mee

2 likes

Op de thule staat tot 93cm of 15kg, dus ik zal er maar niet te lang meer mee wachten.
Mijn dochter heeft zich weleens over de bedrand gegooid, maar het is een co-sleeper, dus dan valt ze op mijn bed. Maar tegenwoordig doe ik gewoon het hekje open en dan vermaakt ze zich wel op het grote bed als ze wakker is. Maar gelukkig ook geen houdini hier. Spijlen eruit klinkt wel handig, dan kan ze er gewoon veilig uit komen.

1 like

Oh ik dacht dat m’n thule stoeltje tot 25 kg was, al vond ik dat ook onzin want dan kan ik niet meer over drheen kijken. Heb jij nog die cosleeper versie als bedje nu? Ik denk trouwens dat mijn bedje ook nog stevig is als ik heel de voorkant eruit zou halen. Haar slaapkamerdeur is een schuifdeur dus die kan ze zelf openen, ben wel benieuwd wat voor ongein dat in de toekomst gaat brengen.

Ik heb de yepp 2 mini voorzitter. Zie nu op de website staan tot 3 jaar/15 kilo, maar op de banden staat ook 93cm.
Ik heb de Chicco next 2 me forever als co-sleeper. Niet echt forever dus, haha.
Alles wat nieuw is, is even heel leuk, maar het meeste duurt hier maar een paar dagen. Nu is het de hele dag de trap op en af. Zo’n schuifdeur is ook wel heel leuk ja!

2 likes

Wij hebben deze, staat tot 25 kg in de omschrijving maar lijkt me dus stug.
Jij al een achterzitje op het oog? Wij hebben er voor m’n man 1 van polisport. Fietsenmaker raadde me aan om, ivm m’n elektrische fiets en accu op de bagagedrager, er 1 te nemen die je op het frame bevestigd. Dus denk dat ik tzt deze nogmaals koop.
Hier is fruit plukken op dit moment favoriet. Dan plukt ze een braam en gaat ze het balletje voor balletje opeten, heel d’r kleding en handen meteen vies :sweat_smile:

Ik heb deze

Maar bij die van jou staat bij Thule ook 3jr/15kg. Het staat bij mij dus ook op de riemen.
Die maxi voor achterop is tot 22kg/110cm.

Ik neem voor achter weer een Thule. Ik wil graag dat mijn fietsenmaker hem erop zet (heb ook een ebike) en mijn winkel verkoopt alleen Thule. Dus ga verder ook geen moeite doen, haha.

Oh heerlijk dat ze zelf fruit kan plukken! Hier alleen wat blauwe bessen maar die gooide ze weg :smiling_face_with_tear: Maar frambozen worden idd ook ontleed. Maar eten is sowieso drama de laatste tijd.

3 likes

Ooh snap ik! Wij hebben trouwens een drama met de helm. Die van bobike zit qua pasvorm heel lelijk bij haar. Dus had de oude van polisport weer opgezocht en gemaakt (riempje zat los) maar die kan ze als een pet van d’r hoofd afduwen. Helemaal niet veilig dus. Maarja kwam daar natuurlijk op vakantie achter dus nu hopen dat we nog iets kunnen kopen in een winkel waar ik eerst kan passen.

1 like

Dure grap, kinderen. :money_with_wings:

1 like

Dat helm probleem hebben wij ook gehad. Nu een vd action en dat is de enige die nu past.

Dus als je die in de buurt hebt.

2 likes

Net die van de decathlon gekocht, hij kan nog wel tippen maar echt pas met veel kracht. Wel stom, heb nu 3 helmen in maat xxs.