Tips, ervaringen & aanraders #10

Iemand tips voor wagenziekte bij een 1.5 jarige? Hij moet vrijwel altijd overgeven in de auto, vaak al na een minuut of 10. Hoe lang van tevoren hij gegeten heeft, maakt ook geen verschil. Ik las dat tabletjes etc. niet mogen bij kinderen onder twee en dat het effect ook niet bewezen is. We zijn nu op vakantie en hij heeft in de huurauto ook al twee keer gespuugd. Dus ik zoek eigenlijk zowel tips tegen wagenziekte als tips om de auto zo goed mogelijk schoon te houden. We proberen het nu steeds op te vangen met een grote hydrofiel maar dat is niet te doen.

Kun je niet beter een emmer of afwasteil meenemen?

6 likes

Ze hebben echt veel plek en zijn heel flexibel. Vaak geweest met grote groep, nooit lang hoeven wachten :slight_smile:

2 likes

Ik was als kind ook heel vaak wagenziek en mijn moeder had een Tupperware bak met deksel in de auto om het op te vangen. En dan kon ze het ook afsluiten tot we konden stoppen om het weg te gooien.
Ik heb op IG ook wel eens de tip van een Pringles bus gezien, maar dat is met zo’n kleintje denk ik nog niet zo handig.

Verder bijv een kliederschort aan in de auto (als het niet te warm is) om kleding te beschermen.

En het helpt ook nog wel eens om je kindje toch vooruit te laten zitten. Ik weet niet of je dat wilt, en of de autostoel dat ĂŒberhaupt kan.

Verder geen tips om het te voorkomen helaas. Succes!

3 likes

Volgens mij vanaf 15 personen juist wel als je zo’n arrangement afneemt. Ik zou ze gewoon even bellen.

1 like

Ja had ze al gemaild, maar is vanaf 15 volwassenen en wij zijn precies met 13 volwassenen en 10 kinderen. En dan doen ze het niet.

Oh wat flauw zeg. Je zou toch denken dat ze voor een groep van 23 wel willen meebewegen.

2 likes

Ja dacht ook al, zie wel dat ze voor groepen ook bepaalde tijdsblokken hebben waarbij laatste van 14.00-17.00 uur is. Dus dan wordt het toch nog even door zoeken of toch risico nemen haha.

weet je nog meer leuke in de buurt?

2 likes

Ik zag deze bij trekpleister, wij hebben net zo’n zwemvest maar dan dik 30 euro voor betaald. Werkt heel fijn.

En deze bij de kruidvat. Die spiegels kon ik nooit in fysieke winkels voor normale prijzen vinden.

3 likes

Ik weet niet of je het leuk vindt maar misschien een discofeestje? Dan moet je de ramen dichtmaken met aluminiumfolie of vuilniszakken en een paar discolampen, discobal, glowsticks voor die kinderen en dan gewoon muziek aan.
Kinderen vinden dat heel leuk. Eventueel met spelletjes zoals stoelendans, limbo dans, playbacken
En je kan tegen de kinderen zeggen dat ze verkleed mogen komen dan kan je dochter nog als eenhoorn

26 likes

Ik lees dit en denk “ik wil naar dit feest”

:laughing:

11 likes

Bij ons zit m’n dochter vanaf die leeftijd (inmiddels 6,5) voorin. Dat is het enige dat bij ons werkt.

1 like

Dan lieg dat er 16 volwassenen komen en 7 kinderen😳

11 likes

Ja idd. En dan dag van het feestje wanneer je aankomt “oeiii een gezin heeft last minute afgezegd”

4 likes

Leuk idee! Kun je ook nog een stop-dans doen of ‘Geef het pakje door’ (naar een Bluey aflevering die we al 100x gezien hebben :D)

2 likes

Dat je super misselijk achterin de auto zit, moet overgeven en dan een lege Pringles bus met bijbehorende geur onder je neus krijgt :nauseated_face: Ik heb dit vroeger gehad op weg naar vakantie met een plastic zakje waarin mijn moeder het aangebroken pak chocolade vlokken bewaarde. Heb daarna nooit meer chocolade vlokken willen eten :face_vomiting:

Ik kom er best vaak en het is echt heel groot daar. En super leuk! Met mooi weer zou ik het zeker aan durven zonder reservering omdat je dan ook buiten kunt zitten.

En anders Het Genieten? Mega grote speeltuin, zowel buiten als binnen. Aan de rand van het bos :green_heart:

2 likes

Hahaha ok vergeet deze tip idd.
Wil het niet om mijn geweten hebben om iemands liefde voor Pringles te verpesten.

Love Pringles :heart:

Bij bol zijn ze vanaf 10,49. In verschillende kleuren en sommige een euro meer ofzo.
Heb een oranje met dolfijn erop besteld.

Bekijk Bestway Puddle Jumper Zeepaardjes - Verstelbare zwembandjes voor kinderen - Draagkracht 15 - 30 kg - Maat one size op: Bestway Puddle Jumper Zeepaardjes - Verstelbare zwembandjes voor kinderen -... | bol

Ja die t genieten (grandcafe sands) had ik ook gevonden en denk dat die het gaat worden. We gaan nl in oktober en dan zal het weer niet top zijn verwacht ik.

Dank je wel voor de tip!

1 like