Maar een puddlejumper is wel anders dan een zwemvest toch?
Ben wel benieuwd of de actie bij Trekpleister ook voor het zwemvest geldt, want op het kaartje staat ook drijfhulpmiddel (van Bestway, wat @Croky ook post).
Weet jij dat toevallig, @Kusjessoldaat?
Edit: heb even gekeken. Zwemvest is idd ook 15 euro. Ook daar staat trouwens dat het zwemvest een drijfhulpmiddel is, maar dat staat er misschien altijd wel, geen idee.
Mijn oudste heeft een puddle jumper en de jongste een zwemvest. Jongste is nog te klein voor een puddle jumper. In het zwemvest blijft ze niet drijven. M’n oudste kan gewoon blijven drijven met de puddle jumper. Vind het echt een fantastisch ding en zodra jongste er in past krijgt ze ook direct een puddle jumper.
Edit: beiden nog geen zwemdiploma dus sowieso altijd onder toezicht hoor, maar de oudste springt zo het zwembad in en kan zelfstandig drijven terwijl wij ook in het zwembad zijn, terwijl we de jongste altijd moeten vasthouden.
Ik zag puddlejumpers in de bak liggen dus ging daar op af. Maar ja ik ben sowieso altijd bij m’n kind van 2 in een zwembad dus hoef geen professioneel reddingsvest ofzo. Ze doet het nu ook met een oplaasband en bandjes, is ook geen reddingsvest.
@jahoor hoe oud zijn je kinderen precies?
Een zwemvest is ook een drijfhulpmiddel, net zoals bandjes. Alleen zo’n oranje vest kunnen ze echt niet bij verdrinken (die je op de boot draagt). Maar zo’n vest zit wel mooier vind ik dan zo’n jumper. En las hier eens dat een kind d’r tenen niet kon zien met een jumper, dat kan met zo’n vest wel.
5,5 en 2,5
Snap ik hoor! Kan prima bij een zwembadje. Moest zelf even denken aan als we op visite zijn bij mijn broer. Die woont aan het water en dan wel een zwemvest voor de zekerheid bij de jongste vooral
Ik vind de eetervaring altijd duizend keer minder als er in een restaurant geen kinderstoel is, heeft iemand een tip voor iets compacts waarmee je altijd een kinderstoel kan creëren? Zo’n Minimonkey lijkt me onhandig want m’n kind is veel te klein om dan goed te kunnen eten, en van zo’n campingstoeltje snap ik niet waar je hem zet. Of kun je die ook op een stoel zetten?
Ja dat kan. Zou het zelf niet doen denk ik, ziet er niet heel stabiel uit.
Minimonkey vond ik niet handig werken, ze ontsnapte er ook best makkelijk uit. Afgelopen weekend zat ze opeens zelf goed aan tafel en kon ze net bij het eten. Even een broodje in stukken pakken of echt een warme maaltijd vind ik dan ook wel verschil. Meestal nemen we haar op schoot of zit ze op een normale stoel en helpen we.
We hebben een tijdje zoiets gebruikt roba Boostersitz, mobiler Hochstuhl ik vond het handig dat het relatief klein opvouwt maar we hebben het zo kort gebruikt dat ik het niet per se zou aanraden (maar onze mini zat relatief rustig op schoot)
Ik kijk echt uit naar het moment dat m’n dreumes ook aan tafel kan zitten, maar hij haalt nu allerlei capriolen uit waardoor we echt niet rustig kunnen eten. En omstebeurt eten is ook ongezellig.
@Krekel dat ziet er handig uit! En ja al is het maar voor één vakantie, ik vind het het wel waard. Als hij vastzit blijft hij vaak ook wel netjes zitten gelukkig.
Van bumbo heb je ook een zitverhoger, booster seat heet die. Moeten ze wel goed zelf kunnen zitten, vind ik ideaal.
En hiervoor hadden we een ingenuity zitje, die is ook voor op de stoel en paste ze tot 18 maanden in, heeft ook een dienblad wat je erin kunt schuiven.
Alleen allebei best groot om mee te nemen (wel licht) maar vind t ideaal en stevig en zeker op vinted te vinden
Het is vooral voor een vliegvakantie, dus dat is niet handig
Mijn schoonouders hebben een stoel die je aan tafel kan hangen. Ik weet alleen niet van welk merk. Is van stof en dus heel klein op te vouwen. Als je daarop googelt zie je wat verschillende merken.
Maak je vaak mee dat er geen kinderstoel is? Ik eigenlijk nooit? En ga je dan altijd als je een stadje bezoek zon ding meenemen?
Nouja, ja, anders zoek ik niet zoiets. Zelfs ons favoriete restaurant in Nederland heeft ze niet. En als het klein en opvouwbaar is, stop ik het gewoon in de buggy en heb ik er geen last van. Daarom zoek ik iets kleins en niet een hele stoel.
Ook is het een stuk makkelijker om een Airbnb te vinden als je niet per se een kinderstoel wil.
Wij waren vandaag naar pluktuin en blauwebessenkwekerij zeldenrust, is boven in Drenthe. Echt heel leuk om te doen! Zit een terrasje bij, geen speelplek. Mijn dochter vond bloemen plukken en bessen eten echt topvermaak. Ook aan te raden zonder kind trouwens.
Wij hebben een stokke handysit. Worden niet meer verkocht, maar volgens mij tweedehands nog wel te vinden. Ideaal ding!
Wat lastig zeg! Mijn baby had ook kort zo’n fase. Denk dat het twee weken duurde? Ik geef hem altijd de fles in de woonkamer voor het slapengaan. Daarna nog heel even spelen/knuffelen/boekje lezen en dan pyjama aan en naar bed. Toen deed hij opeens moeilijk en lukte het wel als we eerst pyjama aan deden en de fles op zijn kamer gaven. Zo gek.
Wat is haar schema van de dag qua eten en slapen? Misschien zit ze nog te vol?
En als je de melk in een rietjesbeker doet of een andere beker waar die zelf uit kan drinken?