Een originele Babybjorn hoes bedoel je?
Ik vond het vest zwaar, mijn jongste is een nakomertje en toen ik zwanger was van de oudste was ik heel jong, ongepland, geen vaste relatie kortom geen ideale omstandigheden. Toen ik moeder werd overviel mij het echt, als ik mezelf terug zie denk ik echt Oh arm ding zo jong en onervaren en dan met een " grote babypop". De overgang naar 2 is best zwaar, maar meer omdat ik gewoon al uit de fase was. Ik ging al jaren met mijn dochter overal naartoe, konden gaan lunchen ze kon zichzelf goed vermaken, we konden gaan en staan waar we wilden. Nu met een dochter van 2,5 intensief, ze gaat overal naartoe en ik merk dat ik de fase echt ontgroeit ben om achter een kind aan te rennen. Ik heb geen spijt maar mijn vrijheid is gewoon deels helemaal weg en ik vind dat best zwaar. Voor iedereen is het anders, de een heeft er wel meer moeite mee en de ander niet ligt ook aan het kind. Mijn 1e was echt zo rustig, nooit echt heftige periodes gehad en mijn 2e is zeer temperamentvol
Via de originele site heb je wel losse hoezen te koop!
Ik heb dit precies ook zo gekocht. De hoes van Trixie past gewoon over de hoes van Babybjorn.
Ja, onze tandarts deed bij melktanden echt niks. Bij mān dochter zelfde verhaal, stukje van de voortand af. Klein stukje maar hoor. Hij wilde het alleen slijpen als het heel scherp was en dus gevaarlijk, maar dat was het niet. Later is ze weer op dezelfde tand gevallen en zat deze los en scheef in haar mond. Zelfs toen deed hij niets. Want dan zou ze een trauma van de tandarts hebben. Gelukkig viel ie er een paar dagen later uit. Mn dochter liep vanaf haar 2e met een tand waar een stukje vanaf was en vanaf haar vierde met een gat in dr mond. Ze is nu 5 en nog alles zit mega vast dus ze zal nog wel 1 of 2 jaar met een gat in dr mond lopen
Ze kunnen het ook bijvijlen! Ik heb dat bij mān eigen voortand ook. En bij mān dochters zei ze van het is wel scherp maar als ze er geen last van heeft doen we niks.
Ik ben bij Koro Koro geweest, een babyvoorstelling die Ć©cht leuk is voor babyās en ouders. We gaan wel eens naar andere dingen maar dan is het heel⦠Kinderachtig? Ik word daar heel ongemakkelijk van, als volwassenen zo heel expressief gaan doen en met een kinderstoel praten. Maar dit was echt een leuke interactieve dans/muziekvoorstelling. Mijn peuter vond het ook heel leuk.
Ik ben daar ook geweest en vond het echt heel leuk, dikke aanrader inderdaad! Het is vanaf een half jaar oud. Ik ben er met mijn dochter geweest toen ze 12 maanden was en mijn man net een week of twee terug (16 maanden) en beide keren reageerde ze ook heel anders.
Ik heb het idee dat mijn dochter een schimmelinfectie heeft in dr schaamstreek. Is er iets wat helpt wat ik nu zonder recept bij het Kruidvat kan halen? Zo sneu, ze heeft er veel last van.
Daktarin miconazol! Ligt waarschijnlijk bij de voetverzorging
Edit: je hebt het ook van kruidvat eigen merk geloof ik
Dank voor de snelle tip! Mān man is het meteen gaan halen en het werkt direct!
Ja! Echt zo raar.
@Huismus ja ik heb het een keer aangekaart bij mijn tandarts maar kreeg daar niet echt een antwoord/oplossing voor. Maar ik ging aan mijzelf twijfelen of dat dus echt kan, daarom dscht ik misschien zijn er hier meerdere.
Hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen je jongste en oudste?
Ik heb nu 1 kind van 3 en ben nog relatief jong, waardoor ik nog een kind zou kunnen krijgen als het qua leeftijd het kind van de oudste zou kunnen zijn zegmaar (dus reken maar uit haha). Ik ga het denk ik niet doen, om de redenen die jij ook noemt, maar je weet natuurlijk nooit hoe het leven loopt en hoe ik hier over 10 jaar over denk.
Ik heb ooit met een vrouw gepraat die zei dat al haar kinderen haar 1 tand gekost hebben (ze had er 3ā¦kinderen that is xD). Ikzelf heb er gelukkig (nog) geen last van gehad. Denk dat sommigen gewoon pech hebben. Of misschien is het genetisch?
Er zit zoān 8/9 jaar tussen. Ik ben nog jong in de 30. Het is natuurlijk voor iedereen anders, ik had nu graag nog wel een kindje gewild omdat we nu in de fase zitten maar mijn vriend wil niet meer (en dat is helemaal oke). Ik ken ook mensen die ook rond de 10 jaar leeftijdsverschil er tussen hebben en die dat helemaal niet als heftig ervaren. Ik geniet er ook heel erg van alleen het was wel even een totaal andere wereld weer. Over 1,5 jaar gaat ze alweer naar de basisschool dus zal er ook weer een andere tijd komen.
En ik weet niet of je het ook nu alleen doet? Ik deed het alleen vroeger en nu met een partner wat ook weer zo anders is. Ik ken trouwens ook iemand die kreeg weer opnieuw kinderen toen haar 2 oudste net gingen studeren dat lijkt mij ook zo gek. Ze was zelf 18 toen ze zwanger raakte en dus 38 toen de 2 jongste kwamen. Persoonlijk lijkt het mij echt vreselijk
Bij mijn oma zei de arts ānog een kind of je gebitā, zij had na 5 kinderen dus een kunstgebit.
Ja mijn tandarts zei dat ook: elk kind een kies ofzoā¦
Hier ook āgezeikā tijdens en na de zwangerschappen⦠tijdens mān oudste echt extreem veel maagzuur en dat was zo zuur dat letterlijk mān vulling sprongā¦
dat maagzuur is zo funest voor je gebit, idem dito voor spugen natuurlijkā¦
En dan na de bevalling, is mān tandzirg er ook niet beter opgeworden
Dat je zo moe bent, kind eindelijk slaapt aan de borst en denkt: ja morgen ochtend weer hoor .
Ga denk ik toch maar even contact opnemen
Ik vermoed ook dat mn zoontje een schimmelinfectie heeft en geen luieruitslag. Iemand gaf hier als tip om dat te proberen omdat je al snel resultaat ziet als het een schimmelinfectie is, mijn vraag is hoe vaak smeer je dat per dag op? Want als ik een poepluier verschoon, dan veeg ik de creme al weg bij het schoonmaken en dat zou dan 3-4x per dag zijnā¦
Gewoon elke keer bij het verschonen.