Kroko loko, looky looky, eenhoorn fonkerglans en het spel van vos en haas: red het ei!
Carcassonne Junior vinden we hier erg leuk, en bonte bloementuin is ook een succes. Of dokter bibber of een variant daarop.
Naar mijn weten vond ik ze wel gelijk met testen ja.
Spot it!
Crazy Sticks, Dobble, Louis Liaan, Vos laat los, Banana Joe, Pop up pirate, spelletjes van Haba, Kroko Loko
Wij kunnen met onze 3,5-jarige echt lang Uno junior en Mens-erger-je-niet spelen. Dat laatste spel is best frustrerend voor mij want één stapje doen per vakje is nog wel lastig dus dat duurt dan uren, maar verder wel aanraders!
Dank allemaal! Zo komen we er vakantie wel door
Eenhoorn Flonkerglans is top omdat niemand verliest. Wij hadden een tijd een verbod op spelletjes als mens erger je niet omdat er altijd een kind in woede uitbarstte en de pionnetjes door de kamer smeet. Nu ze wat ouder zijn kunnen ze dat weer beter handelen
Als jullie de verjaardag(en) “groots” thuis vieren wat doen jullie dan met eten?
Wij verwachten ongeveer 20 volwassen en ± 10 kids (leeftijd 1-6). Dus heb gekeken voor een frietkar of pizza kar, maar alles zit vol of is het meer dan €20,- pp.
Ik dacht misschien dan toch maar broodje knak, maar wat dan voor de volwassenen? Heb ook geen zin om zoveel tijd in de keuken te staan (ivm ruimtegebrek én zonde van de tijd)
Ik heb geen kinderen maar vorige week nog op een verjaardag geweest waar ook voor volwassenen broodjes knak geserveerd werden, vind dat echt prima voor een keer. Verder was er nog een grote pan soep
Van te voren een grote pan nasi/bami of een grote pan soep maken?
Broodje knakworst inderdaad, of heel veel pastasalade maken
Wij doen ook weleens broodje hamburger en dan een salade erbij, cheddarkaas, ui, tomaat, augurk voor broodje hamburger
Wij doen grote porties koken.
Bv rijst, Butter chicken, kip tikka uit de oven en een andere curry erbij. Kids eten dat ook. Of bbq.
Dit jaar hebben we besloten vis and chips feest. We hebben een grote vistent in de buurt en zullen daar dan heel wat afhalen. Ze doen dat dan in grote serveerdozen wat direct op tafel gezet kan worden.
Ik heb een een gigantische feestpan daar maak ik dan soep in. En dan met brood en smeersels. En broodjes knakworst idd.
Van tevoren heel veel quiches en lasagnes maken!
Wij doen voor kinderen en volwassenen hamburgers van de barbecue met broodjes en tomaten, sla, plastic kaas, augurk, mayo en ketchup.
En dan zorgen dat er gedurende dag al genoeg geserveerd is. Ik doe vaak van die ovenstokbroden met kruidenboter, fruitsalade, groene salade, gewoon chips nootjes popcorn dat soort dingen. En voor de kinderen kunnen ze een bakje vragen en in dat bakje doe ik dan bijv een paar snoepjes en een paar pretzels.
En elk kind dat het vraagt krijgt dat gewoon, vind ik aan de ouders om op te letten of ze dat mogen of niet.
Ik had een paar keer ook van die bakken met salade gedaan, aardappelsalade enz maar dat wordt bij ons niet gegeten dus daar mee gestopt.
Hier steken we dan de bbq aan!
Bij een ander feestje waren er laatst gewoon heel veel pizza’s besteld. Was ook top!
Ik heb de snackbar gebeld en ben langsgefietst, had op 't feestje aan iedereen gevraagd welke snacks ze wilden. Voor de snacks op tafel had ik bij de appie toastjes smeersels en chips besteld. Alles kant en klaar zodat ik mezelf niet uitputte op de prestatiedrang van het goed moeten doen.
Ik heb een leuk, laag tafeltje en stoeltje gezien. Maar zoiets neemt best veel plek in en mijn baby is nog klein. Dus wil/ga dat dan eventueel neerzetten als de box weg is. Is het handig of overbodig?