Het leek mij enorm overbodig maar mijn kind vind aan haar tafeltje (ette tete leertoren/tafel) zitten helemaal fantastisch. Ze zit daar heel veel aan om te spelen, boekjes lezen of snacks eten. Als er genoeg speelruimte op de grond over blijft zou ik het doen.
Kippiepan! En dan een pan soep en stokbrood erbij ofzo
Mijn kind heeft hier in ons vakantiehuisje een klein speeltafeltje (met blokjes en treinspoortje en zo’n gekrulde kralenstang) en hij is er zoooo blij mee. Hebben besloten ook een speel tafeltje voor thuis te gaan kopen. Hij wil vooral heel graag staand spelen nu hij zich goed en wel kan optrekken. Dus ik zou t doen!!
Wij hebben als tafeltje + stoel een kleine salontafel en daar heb ik zo’n opbergpoef bij gezet en mijn kind zit daar meerdere keren per dag aan. Zeker een aanrader hoor. Kinderen vinden het volgens mij fijn om een plekje te hebben. Ik serveer er ook snacks en soms eten op.
Wij hebben een losse kleine chill stoel van Leen Bakker en een tafel/bureautje met stoel en beide worden al 2 jaar lang intensief gebruikt. Maar is heel persoonlijk volgens mij, want ken ook mensen waar er 0 gebruik van werd gemaakt.
Wij hebben een ronde salontafel van IKEA met 4 krukjes, bekvam volgens mij, en ik serveer daar af en toe ontbijt en soms snacks. Ze spelen er ook aan, puzzelen of met diertjes, rollenspellen met de knuffels of dat er iemand jarig is of dat m’n oudste de juf is. Allerlei dingen. Avondeten en lunch doen we aan de grote tafel net als knutselen en tekenen en verven…
maar het kleine tafeltje wordt heel veel gebruikt, ook door kindjes die op bezoek komen. Daarom hebben we zoveel krukjes, kun je er als ouder ook bij gaan zitten als je wil.
Wij willen over een maandje voor de eerste keer gaan zwemmen met onze baby (dan halfjaar oud), het is gewoon een zwembad op een vakantiepark en geen babyzwemmen oid.
Waar moeten we, behalve zwemluiers, nog aan aan denken? Kunnen ze dan al in zo’n zwembandje/zitje oid?
Haha ik moet echt lachen omdat jullie @Huismus en @Yzile eten ‘serveren’, en ik dan voor me zie dat je met een witte doek over je arm en zo’n zilveren stolp naar een baby aan een tafeltje loopt. Heel flauw I know maar kan het niet helpen.
Zijn hier PM’ers die met hun mening willen helpen? Mijn kind wordt binnenkort 4 en ik wil graag een leuk cadeau geven als bedankje voor de opvang. Cadeaubonnen of etenswaren vind ik minder leuk dus toen dacht ik aan een mooi boek. Zouden jullie daar op de groep blij mee zijn / gebruik van maken, en zo ja, wat voor boek dan (prentenboek, extra groot kijkboek, voorleesboek)? Of hebben jullie een ander goed cadeau idee? Het is een kleinschalige opvang met maar 1 verticale groep.
Ik zou een paar ovenschalen lasagne maken, die kun je vooraf maken en ter plekke alleen opwarmen. Stokbroodjes er bij en je bent klaar.
Of heel veel bolletjes kopen, hamburgers bakken en iedereen zn eigen hamburger laten beleggen.
Knakworst kan, maar dan zou ik er zelf wel soep of salade oid bij willen
Hier ging ze met 5,5 maand in zo’n gele babyfloat. Ging prima!
Hier ging zo’n standaard gele band op die leeftijd ook al prima. Lekker in hangen, haha.
Badponcho of omslagdoek zou ik ook meenemen. En niet kort van tevoren een voeding geven i.v.m. spuug gevaar.
Vooral niet te lang in het water. Voor baby’s is de beste watertemperatuur minimaal 32 graden, maar meeste zwembaden zijn vaak maar tot 28 graden verwarmd helaas. En zo een gele zwemband zou goed moeten lukken met 6 maanden
Ik had zo’n nekzwemband voor mn baby (in het pierenbadje, niet in het diepe bad) en ze vond dat echt geweldig. Heel enthousiast trappelen en een grote lach op haar gezicht.
Op die leeftijd hield ik haar altijd gewoon vast in het bad. En neem twee zwemluiers mee. Mijn dochter heeft het nooit gedaan, maar mijn oppaskindje heeft regelmatig in de zwemluier gepoept haha.
Het verschilt in mijn regio per zwembad tot waar je de kinderwagen mee mag nemen dus ik nam vaak alleen de maxi cosi mee. Ook handig als je de baby al aangekleed hebt (er zijn vaak aankleedkussens in het zwemgedeelte) en daarna zelf nog even wil douchen want dan kun je baby in de maxi cosi neerzetten. Verder nam ik altijd een huidolie mee omdat mijn kindje hele droge huid kreeg van zwemmen, en voeding voor na het zwemmen mee in de zwemtas (dus niet in het kluisje laten).
Ik heb de Ette Tete step ‘n sit. Heel blij mee! Werd hier dagelijks gebruikt vanaf dat hij goed kon staan. Scheelt zoveel gedoe tijdens het koken als ze mee kunnen kijken.
Nu nog (bijna 3,5) wordt hij met iets bakken en mee helpen koken gebruikt en het tafeltje met stoeltje om te spelen of eens aan te eten. Ik vind het een aanrader!
Hoe hebben jullie duplo een beetje leuk opgeborgen? Ik vind op pinterest veel duplotafel ideeën en plastic bakken maar dat vind ik niks. Grote mand wordt denk ik snel te hoog om nog goed duplo uit te kunnen pakken?
Wij inderdaad in verrijdbare plastic bakken onder de bank. Zijn vierkante stabelbare manden wat?
Mij lijkt in hoogte verstelbaar niet zo’n toegevoegde waarde. Eer dat dat echt nodig is, denk ik dat ze zo oud zijn dat een simpel opstapje sneller gebruikt wordt. Wij hebben degene die je kan omklappen tot tafeltje en dat gebruiken we wel regelmatig.