Tips, ervaringen & aanraders #10

Onder de bank had ik nog helemaal niet aan gedacht en dat vind ik echt een goed idee! Pakken je kinderen dat dan ook snel zelf of hebben ze jou daarvoor nodig?

Stapelbare manden ook niet aan gedacht. Het blijft in de woonkamer in zicht staan, dus dit klinkt als een goede combi van veel ruimte + makkelijk pakken maar dicht en enigszins esthetisch :nerd_face:

2 likes

Ja, ze pakken ze zelf. Zelfs de jongste van 1,5. We gebruiken bakken met wieltjes van de action, met zo’n deksel die ik twee delen open kan.

3 likes

Lelijke paw patrol plastic bak, had de oudste keer uitgekozen. Die schuif ik de kast in en pakken ze steeds zelf.
Zo’n plaat waarop ze kunnen bouwen los in de kast.

1 like

Ik heb eergister net de onze versteld omdat mn dochter er in een drukke bui zo uit kon vallen. Mijns inziens dus zeker van toegevoegde waarde. Ik zie juist niet de meerwaarde in de dubbelfunctie met stoel/tafel, want ik heb nu ook al een bureautje voor mn dochter ā€˜nodig’ en ga niet steeds dat ding in en uit lopen klappen, haha. Is erg persoonlijk dus!

1 like

Wat zijn leuke dingen om te doen met een 5 jarige terwijl je zelf waggelend amper vooruit komt (zwanger)? Normaal struin ik alle kinderboerderijen en speeltuinen wel af maar m’n lijf trekt het niet meer.

2 likes

Bioscoop :smile: en ik weet niet of je veel gebruikmaakt van ov maar ik niet en kind vindt een ritje met de trein een geweldig uitje. Buiten de spits en nu in vakantie best leuk vind ik. Ergens een ijsje halen en weer terug

5 likes

Zwemmen? Al is het aan en uitkleden wel een onderneming… maar met je buik in het water is misschien wel fijn?

2 likes

Bioscoop. Airco en je kunt liggen
(Indoor)speeltuin en dan een vriendje mee zodat zij spelen en jij lekker kunt zitten?
Vriendje thuis uitnodigen om te spelen?
Samen ergens iets gaan drinken/ijsje eten met een speeltuin/speelhoek?

Ook is dit wel een goed moment om gewoon wat nieuw (tweedehands) speelgoed te kopen zodat je kind even zoet is en jij wat rust hebt. Ik heb laatst wat knutselpakketjes en buitenspeelgoed bij de action gekocht en dat gaf echt even een goede impuls in (zelfstandig) spelen.
Op marktplaats kun je bijv ook een bak playmobil kopen, vind een 5jarige ook leuk.

4 likes

Thanks @Vloeistof @Portugal @itakepictures !
Bioscoop hebben we vandaag gedaan inderdaad, dat was heel chill. Wat nieuw om te spelen is ook een goeie, ga ik ff naar opzoek!

1 like

Of voortbordurend op het speelgoed, naar de kringloop en je kind voor bijv. €2,- iets laten uitzoeken. Uitje zelf is leuk en je kind kan er thuis ook mee spelen

2 likes

Wie heeft dĆ© tip voor een opklapbare leertoren voor in de keuken? Dus niet zo eentje die een tafeltje/bankje kan worden, maar plat opklapbaar als een tuinstoeltje! Hebben niet veel ruimte dus zo’n groot ding in huis lijkt me arelaxed

1 like

Wij zijn erg tevreden over deze:

Hier niet meer leverbaar zie ik maar bij andere webshops wel

2 likes

Wij zijn sinds vorige week aan het proberen om onze baby van 9 maanden een fles minder te geven, van 4 naar 3 flessen van 180+6 schepjes. Het doel is om die flessen te geven om 7:00, om 13:00 en om 19:00. Hij at al zijn eetmomenten (fruit, lunch/brood en warm avondeten) altijd echt heel goed, en drinkt daarbij ook goed water (zo’n 30-50 cc uit een open bekertje). Je zou dus zeggen dat hij genoeg binnen krijgt. Hij geniet echt zichtbaar van al zijn flesjes, heeft hij altijd gedaan en ook altijd goed leeggedronken. We zitten momenteel ook in de overgang van 3 naar 2 slaapjes, maar daar zijn we net iets verder in. Hij wordt meestal rond 15:30/16:00 wakker van zijn 2e dut, beide slaapjes zijn wel 1,5/2 uur. Maar eigenlijk al sinds we vorige week maar 3 flessen geven heeft hij na die dut echt een paar moeilijke uurtjes. Hij krijgt dan z’n tussendoortje (dat geven we nu sinds er een fles af is), speelt even, maar vanaf 16:30 wordt hij echt jengelig, en rond 17:30 als we gaan eten (expres vroeg voor hem) wil hij eigenlijk geen avondeten meer eten, en is het krijsen in de kinderstoel. Misschien eet hij een paar happen, maar wil eigenlijk alleen nog die fles. Uiteindelijk geven we die dan en dan is hij oke, maar wil nog steeds geen avondeten meer, en dan gaat hij dus zonder echt avondeten naar bed.
Herkent iemand dit, of misschien tips of ideeƫn erover? Zijn we te vlug met een fles eraf halen, of zou het vermoeidheid zijn? Is dat tussendoortje erbij teveel? Natuurlijk ken ik mijn kind het beste, maar ik weet ff niet wat wijsheid is dus dacht misschien heeft iemand een goeie tip :blush:

1 like

Hij kreeg eerst 4 flessen van 180 + 6 schepjes om 7, 11, 15 en 19 uur.
We proberen af te bouwen omdat we merken dat hij vast voedsel heel goed eet, goed water drinkt en omdat hij al 9 maanden is en we met 12 maanden van de flessen af ā€˜moeten’ zijn als ik me niet vergis?
Ik volg eigenlijk in alles onze baby, slaapjes en eten ook, maar vast voedsel opbouwen en dus flesvoeding afbouwen lijkt me ook heel logisch, anders kom je nooit van die flessen af toch?

3 likes

Dat gaat echt vanzelf :blush: dat met die 12 maanden hoef je ook niet zo nauw te nemen hoor.

5 likes

Ok huh haha, heb ik nou al die tijd verkeerd begrepen dat je flessen moet gaan afbouwen, en dat ik nu voor het eerst hoor dat je je baby gewoon zoveel flessen moet blijven geven als hij zelf wil, en dat hij vanzelf wel een keer stopt met flessen drinken?

2 likes

Mijn kind is over een week al weer 13 maanden en drinkt er ook nog vier (soms zelfs vijf). Vaste voeding gaat nog heel erg op en af, sinds twee dagen gaat het weer een stuk beter en heeft ze vandaag dus maar drie flessen gedronken over de dag. Ik gok dat ze zich vanavond laat of misschien ā€˜s nachts nog wel een keer meldt voor een fles en dat geeft niet. We zijn er mee bezig, maar het komt wel.

3 likes

@Junebug85 ja dit, je kunt wel proberen maar als het nog niet lukt is dat niet erg.

1 like

Wij zitten precies ook in deze overgang maar we zijn naar 3 flessen gegaan omdat 4 flessen echt een strijd werd. Hij kreeg eerst idd 4x 180+6 maar wilde sommige flessen dan maar 50-100cc drinken en we begrepen niet waarom. Kwam dan einde dag wel uiteindelijk op 500-600cc uit. Nu zijn we als proef over op 3x 180+6 en die drinkt hij alle drie nu nagenoeg helemaal leeg. Dus alsnog 500-600cc maar verdeeld over grotere flessen. Nu is drinken weer fijn en geen strijd!

Conclusie van dit verhaal: ik zou pas overstappen naar 3 als je baby daar aan toe lijkt te zijn.

6 likes

Echt heel fijn en relativerend deze reacties, enorm bedankt :hugs:

6 likes