Wij zijn sinds vorige week aan het proberen om onze baby van 9 maanden een fles minder te geven, van 4 naar 3 flessen van 180+6 schepjes. Het doel is om die flessen te geven om 7:00, om 13:00 en om 19:00. Hij at al zijn eetmomenten (fruit, lunch/brood en warm avondeten) altijd echt heel goed, en drinkt daarbij ook goed water (zoān 30-50 cc uit een open bekertje). Je zou dus zeggen dat hij genoeg binnen krijgt. Hij geniet echt zichtbaar van al zijn flesjes, heeft hij altijd gedaan en ook altijd goed leeggedronken. We zitten momenteel ook in de overgang van 3 naar 2 slaapjes, maar daar zijn we net iets verder in. Hij wordt meestal rond 15:30/16:00 wakker van zijn 2e dut, beide slaapjes zijn wel 1,5/2 uur. Maar eigenlijk al sinds we vorige week maar 3 flessen geven heeft hij na die dut echt een paar moeilijke uurtjes. Hij krijgt dan zān tussendoortje (dat geven we nu sinds er een fles af is), speelt even, maar vanaf 16:30 wordt hij echt jengelig, en rond 17:30 als we gaan eten (expres vroeg voor hem) wil hij eigenlijk geen avondeten meer eten, en is het krijsen in de kinderstoel. Misschien eet hij een paar happen, maar wil eigenlijk alleen nog die fles. Uiteindelijk geven we die dan en dan is hij oke, maar wil nog steeds geen avondeten meer, en dan gaat hij dus zonder echt avondeten naar bed.
Herkent iemand dit, of misschien tips of ideeƫn erover? Zijn we te vlug met een fles eraf halen, of zou het vermoeidheid zijn? Is dat tussendoortje erbij teveel? Natuurlijk ken ik mijn kind het beste, maar ik weet ff niet wat wijsheid is dus dacht misschien heeft iemand een goeie tip