Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Het lijkt voo4 mij net alsof je denkt dat ik vind dat je de honger moet negeren haha. Maar ik zal het wel niet goed interpreteren!
Denk je dat je kindje honger heeft vanwege de spreiding of de hoeveelheid? Ik vind de fles wel of niet leeg een gek criterium. Maar ik snap flessen (aantal per dag) afbouwen vanwege een bepaalde leeftijd ook niet zo. Ik zou gewoon meer voeding (en dan dus ook in totaal eventueel) geven op de momenten dat jij denkt dat je kindje daar naar vraagt. Je kunt ook verschillende groottes aanbieden per moment van de dag/nacht. Het is idd heel normaal dat er periodes zijn met meer en minder nachtvoedingen in golfbewegingen.
Ik herken het wel hoor, dat gereken in je hoofd met de voedingen en de dutjes. Ik zou altijd eerst voeding aanpassen idd, zodat je niet de dutjes in de war maakt als die goed gaan. En als er alleen 's nachts iets niet lekker loopt en jij denkt dat het honger is, zou ik ook niet overdag lopen schuiven. Kan best zijn dat na een week een extra flesje 's nachts het weer bij het oude is.