Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb in september 2 verjaardagen van de kids. De een wordt 3 (jongen) en de ander 1 (meisje). Nu wil ik eigenlijk het liefst geld vragen voor een abonnement op een uitje bij ons in de buurt (in de hoop zo min mogelijk troep in huis te krijgen :stuck_out_tongue_winking_eye:) Maar nu zijn er natuurlijk altijd mensen die graag een cadeautje geven en dat is uiteraard prima. Nu dacht ik aan crea spullen alleen ben ik daarin wat inspiratieloos aangezien mijn zoon sinds kort daarin interesse heeft (kleien en kleuren). Ik ben opzoek naar fijne potloden, heb nu potloden van de action maar die vind ik niet prettig. Ook spelletjes om samen te doen lijken mij leuk voor hem om te krijgen. Daarnaast ook opzoek naar knie/elleboog bescherming voor hem aangezien hij als een Jacko op zn loopfiets rondsjeest :grimacing:

Voor onze dochter ben ik echt inspiratieloos aangezien dr broer al zo’n scala aan speelgoed heeft. Ik dacht aan een naam armbandje van ons en misschien van anderen wat elastiekjes en speldjes voor in haar haar. Maar verder ??? Hebben jullie leuke ideeën ?

1 like

Misschien nog wat voorleesboekjes die je nog niet hebt. Een speeltentje? Blokkenkar misschien?

1 like

Dit ziet er leuk en handig voor onderweg uit! Het blikje is magnetisch dus kan je ook gebruiken om te bouwen.

Mijn dochter is al groot fan van magnetische tegels, deze zijn wat klein voor haar denk ik maar ga ik wel even onthouden. Misschien nog een tip voor wie speelgoed voor onderweg zoekt voor iets oudere kinderen.

4 likes

Stabilo Woody is fijn maar wel misschien al dik voor 3 jaar, normale stabilo of BIC (laatste heeft de action ook) zijn fijn en geven goed kleur af. Kleurboek, schetsblok, krijtjes, stickers zijn ook leuk en gaan op. Haba is een mooi merk voor spellen, wel wat duurder maar goed op vinted te vinden. Vooral Franse doosjes maar dan is de handleiding ook in het Nederlands. Djeco heeft ook mooie spellen.

Badspeelgoed, uitbreiding op speelgoed dat jullie al hebben of iets praktisch (toilettas, fietshelm, regenlaarsjes) voor je dochter? De mijne is sinds een paar weken helemaal into een lotto spelletje van Djeco, had verwacht dat dat nog lang te moeilijk zou zijn maar ze kan het al heel goed vanaf ca 19 maanden.

2 likes

@Blush ik was heel stellig met mijn baby pas met 6 maanden vast voedsel geven. Maar ze was steeds onbevredigd na de borst en ging ook meer eten. Dacht eerst dat het aan mn productie lag, dus vaker de fles gegeven. Maar uiteindelijk was het (denk ik weet het natuurlijk niet 100%) behoefte aan vast voedsel. Sinds ze oefenhapjes krijgt slaapt ze beter ook.

2 likes

We zijn al bezig met oefen hapjes, maar hij krijgt nog niet zoveel op haha!

Ik heb een redbull naar binnen gegooid en een heb een hele goeie werkdag tot nu toe dus ik kan er vannacht weer tegenaan :muscle:

7 likes

De stabilo Woody’s zijn leuk om te vragen. Daarmee kan je op op het raam en mee waterverven

1 like

Ik vind ze zelfs nog fijn om mee te tekenen :smile:

5 likes

Jahoor, mijn kind “kleurde” al onder de 1 ermee.

2 likes

Nee super leuk! Vind het zelf dus heel leuk dat ze het ook op zwart papier heel goed doen. Dat vinden kinderen vaak heel magisch haha

Ik vind dat echt een super leuk cadeau voor een eerste verjaardag! Zeker met een schetsblok met lekker dik papier erbij, dan schuift/kreukt het niet zo snel.

Vind dat dikke papier nu wel een beetje te gek worden met het productielevel van mijn dreumes dus dat is alleen nog voor de tekeningen die weg gegeven worden :crazy_face:

3 likes

Bij de action heb je bingo voor in de auto voor maar €1. Je hebt 10 kaartjes en een stift met gum erbij.

2 likes

Ja Woodys zijn heel leuk vanaf 1 jaar. Juist omdat ze zo makkelijk kleur afgeven, dus je hoeft niet veel kracht te kunnen zetten.

Wel met een kleine kanttekening dat ze mega veel kleur afgeven als ze nat worden. Dus als het kindje (nog) alles in de mond doet, is het nog iets minder geschikt. Ik had een heel groen kind na 5 sec wegkijken :rofl:
Gaat er wel goed uit in de was volgens mij (die keer iig wel).

Wij hadden vanaf heel jong ook Playon Crayons en daar kon ze ook heel goed mee overweg. Geven makkelijker kleur af dan de vingerkrijtjes van Hema.

5 likes

Is mijn kind de enige die met 1 jaar gewoon de potloden en krijtjes op at? Voor haar was het toen echt meer bijtspul.

3 likes

Naar aanleiding van alle fijne en meedenkende reacties gisteravond, vandaag gewoon weer 4 flessen gegeven en mijn baby had echt een top humeur, zijn avondeten (en de andere maaltijden) mega goed gegeten en gewoon super vrolijk en heel veel lachen, zoals altijd. Hij was er dus gewoon nog niet aan toe. Echt zo fijn dat ik hier dan zo gemakkelijk uit allerlei hoeken een objectief en meedenkend advies krijg, echt top :heart:

36 likes

Nee, hier met 18 maanden gaan ze nog steeds in zijn mond.

3 likes

Nee hoor, deed mijn dochter ook maar dan stopten we er weer mee. Ze tekent pas wat geconcentreerder en bewuster sinds 18 maanden. Maar vind het desondanks nog steeds een leuk cadeau voor een eerste verjaardag, niet per see om gelijk al te gebruiken maar zou het zelf anders ook wel gekocht hebben ergens tussen de 1 en 2 jaar.

3 likes

Super leuk dit! Kende wel de Magna Tiles Qubix maar dit nog niet. Bedankt voor de tip.

Edit: oh, en een eigen vraag… ik zou eigenlijk aanstaande maandag met m’n zoontje (4,5 jaar), samen met m’n ouders naar een kleine dierentuin gaan. Het wordt echter super warm, dus zien we dat niet zo zitten. Nu ben ik opzoek naar een alternatief uitje, maar vind het lastig.

M’n vader is slecht ter been, dus zit in een rolstoel. Het is dus belangrijk dat het een rolstoel-vriendelijk uitje is en makkelijk bereikbaar met de auto. Liever dus niet teveel buiten (of er moet vooral schaduw zijn) en niet veel verder rijden als een uurtje vanuit Gorinchem. Iemand enig idee? Want ik weet het gewoon even niet :grimacing:

1 like

Fijn!! Ik wilde ook zelf toevoegen dat mijn beide kinderen toen nog vier flessen kregen.
Wij hebben toen de jongste 1 werd en prima at wel heel bewust ervoor gekozen om over te gaan naar alleen een avondfles en met 1,5 jaar helemaal geen flessen. Vond dat toch wel gedoe schelen. Maar al met al voelde alles heel natuurlijk. De oudste had ietsje langer nog een ochtendfles en avondfles, met 1,5 jaar alleen avond en met 1 jaar en9 maanden geen flessen meer.

2 likes

Nog bedankt voor deze tips! Ook @Keroppi

Zijn de afgelopen tijd zowel bij Buytenhof als bij Buytendelft (haha die namens trouwens?!) geweest, en is allebei echt goed bevallen :relaxed:

Buytenhof was wel heel erg druk, toen we weg gingen was er zelfs een filetje :joy: Dus daar zou ik of niet te laat komen, of niet in de zomervakantie :sweat_smile: We hebben ook nog een klein boeketje geplukt, echt leuk.

2 likes