Tips, ervaringen & aanraders #10

Dit is blijkbaar niet zo algemeen bekend, of mensen vinden het dan toch niet zo belangrijk als ik, ik was in mei in een groot hotel en mijn kind was een van de weinige met neonoranje zwemshirt, rode puddlejumper en oranje uv-pet tussen een zee van beige/blauw/groene zwemkleding.
Maar die van mij pikte je er wel steeds heel makkelijk uit.

14 likes

Ik was van de week in een best druk ā€˜spraypark’. Ene kind in een felroze UV shirt, de andere in een lichtroze/lila Elsa UV shirt (nee, dat was niet mijn aankoop…). Die felroze pikte je elke keer zo eruit, het kind met het non-neon shirt ben ik een paar keer een halve minuut ā€˜kwijt’ geweest.

Dus sorry Elsa maar je wordt ook vervangen door neon :wink:

7 likes

Ik vind het onnodig, want ik verlies mijn kind niet uit het oog in water dus ik kies haar badkleding niet uit op de kleur die je het beste ziet als ze levenloos op de bodem ligt inderdaad.

9 likes

Ik raak m’n kind de godganse tijd kwijt, echt overal. Ik zoek de kleding dus ook altijd uit op dat het zoveel mogelijk opvalt. Als ik d’r dan uiteindelijk weer gevonden heb zegt ze ook alleen maar ā€œdaar ben jeā€ of ā€œkiekeboeā€. Alsof het een spel is.
Ik had 'm hier al gedeeld maar wij hebben net zo’n vest als @Coco maar dan in neongeel met oranje, is van Amazon.

1 like

Maar bij het water de hele tijd kwijt?

2 likes

Nee daar staan we continu naast dr :sweat_smile:. Sorry 't was meer in general kwijt, daarom reageerde ik ook niet op iemand.

Haha nee omdat je het zwemvest erbij noemde. Was gewoon benieuwd. Vorige week wel een meisje van 2,5 die met zo’n zwemvest alleen in het grote bad was zonder toezicht (1.30m diep).
Ze stonden naast ons op de camping met 4 kinderen en de jongste een tweeling. Ze speelde graag met mijn dochter. Ik vind dat zelf doodeng en lette daardoor wel ff op dr terwijl niet mijn kind en hij het niet had gevraagd ofzo.

1 like

Ik knipper wel eens met m’n ogen of stoot wel eens een glas cola om waardoor ik even naar beneden kijk of kijk de ober aan als die me koffie komt brengen of pak een drinkfles of een snoetenpoetser uit een tas en mijn kind kan echt in zo’n oogwenk uit zicht verdwijnen, dus ik vind het wel heel belangrijk dat ik hem makkelijk kan zien, vooral als je ergens bent waar om elke hoek een nieuw zwembad ligt.

22 likes

Nou idd, ik was met mijn peuter in het zwembad, een van ons gaat met hem dan het water in. Ik was met hem in het water, ik krabde even aan mijn voet en weg was peuter. Gelukkig zag ik hem direct met zijn felle zwembroek. Maar hij was alweer richting de peuterglijbaan gelopen😵. Het gaat soms zo snel.

6 likes

Heeft toevallig iemand een tip voor een zwembad in de buurt van Apeldoorn? Ik heb een kindje van 2 en een van 5.

1 like

Het Boschbad in Apeldoorn (buitenbad) is erg leuk.

3 likes

Paleis Het Loo? Vond mijn kind van 4 heel leuk (er is een kindergedeelte), voor die van 2 misschien minder, maar ook leuk, denk ik.
Openluchtmuseum was hier ook een groot succes.

3 likes

Wow sorry maar een kind van 2.5 zonder toezicht van de ouders/verzorgers in een zwembad??? Ik vind hier heel veel van

7 likes

Veel mensen denken volgens mij dat zo’n drijfhulpmiddel voorkomt dat ze verdrinken :thinking:

2 likes

Mensen zijn niet goed bij hun hoofd

1 like

Ja doen we wel! Afgelopen nacht ging het iets beter… het zal ook wel weer een fase zijn, zoals altijd haha

1 like

Ik ben alleen maar jaloers dat jullie kind überhaupt zwemvest/bandjes accepteert. Ik krijg mijn zoontje van 2 er met geen mogelijkheid in. Bandjes trekt ie gewoon af en een vest wordt ie he-le-maal gek, draait gewoon half door. We waren afgelopen week aan zee een dagje en ik was gewoon blij dat de knrm daar zwembandjes afraaddešŸ˜…

3 likes

Ik vind dat aan de Nederlandse kust dus zo kak (althans op Texel?). Daar mag je dus inderdaad geen bandjes om in zee… want opgeblazen dingen drijven af etc en het argument is dat je ze dan beter in de gaten houdt?
Maar… ik heb liever dat mijn peuter bandjes om heeft voor die splitsecond, dan geen? Lijkt mij meer kans dat ze verdrinken van die ā€œsplit secondā€ dan van afdrijven. Maar nee je mag dan echt het water niet in.

Nee klopt ze komen dan echt naar je toe in het water! Hoe dan ook moet je je kind in de gaten houden, bandjes of niet.

1 like

Ja precies, maar dan hou ik ze liever in de gaten met bandjes :sweat_smile:. Afdrijven doen ze niet met alleen die bandjes (want je hebt ze idd continu in t oog)

2 likes