Tips, ervaringen & aanraders #10

Dank!!!

2 likes

De bijsluiter zegt 2 keer per dag meen ik. Dat helpt hier voldoende en snel. De crĆØme trekt snel in en doet dan zijn werk. Ik doe er altijd gewoon zinkolie over.

5 likes

Ja, ik dacht ook altijd dat de werkzame stof in de zalf wel relatief snel intrekt dus dat je niet telkens opnieuw hoeft te smeren als je het een uur later wegveegt vanwege luierwissel.

Edit: zie dat Huismus haar bericht heeft aangevuld dus nu is mijn comment een beetje dubbelop :rofl:

5 likes

Oh oeps sorry negeer mijn comment dan maar.

Net even het doktersvoorschrift erbij gezocht en daarop staat 6x per dag (Daktozin). Ik vermoed dat het niet heel veel uitmaakt dan?

4 likes

Mijn huisarts zei ook gewoon bij elke verschoonbeurt opnieuw smeren… dus ook altijd maar gedaan

3 likes

Verschillende adviezen dus :rofl: ik ga er denk ik tussenin zitten en tussen de 3-4 x smeren

3 likes

Oh, mijn huisarts zei 2 keer :sweat_smile:

1 like

Ja is ook het standaard advies. 1-2x per dag dun aanbrengen, eventueel met zink erbij zodat het beter blijft zitten.
Dan nog 1 week door blijven smeren als de uitslag al verdwenen is.

4 likes

Leuke tip! Ik zie weinig speeldata maar ga het in de gaten houden. Ik ben zelf met een dreumes naar het dreumesconcert van Krul muziek geweest en vond dat ook echt een aanrader!
https://krulmuziek.nl/

2 likes

Wat is jullie gouden tip voor krampjes? Sinds we over zijn op flesvoeding is hij na voedingen onrustig en ligt dan ook beetje te kronkelen, overstrekken, soms ook huilen en poepluier heeft ā€˜ie nu maar om de dag/paar dagen.

Ik ga er vanuit dat het krampjes zijn maar weet het natuurlijk ook niet zeker… maar het voelt heel hopeloos haha!

2 likes

Oh gossie dat is zo zielig, heb je een kipkep? Dat is het enige wat hier een beetje hielp als ondersteuning.

2 likes

Oh krampjes is echt uitzitten helaas :frowning: wat beetje hielp was "fiets"bewegingen, kersenpitzakje op buik, maar uiteindelijk gaat het vanzelf weg. Hoogtepunt is rond de 2/3 maanden!

2 likes

Ai, hij is pas iets meer dan een maand :joy:

@Calypso @anon26794567 thanks, ik ga zo dat fietsen proberen en eens kijken naar een pittenzakje!

2 likes

Ik snap het volledig, wanneer je er in zit klinkt nog 1/2 maand als een eeuwigheid, maar achteraf gezien is het zo voorbij. Je kan helaas weinig doen dan er voor je kleintje zijn. Vooral voor je eigen gemoedsrust is het fijn dat je toch ā€œietsā€ doet.

1 like

@Blush hoe drinkt hij zijn flesje? Want babys die erg gulzig drinken hebben er sneller last van, je zou dan desnoods de druppel snelheid kunnen doseren.
Ik zou geen dingen in de drogisterij gaan kopen dat werkt vaak averechts

3 likes

Halfuurtje over ± 100 ml, dus dat is volgens het CB prima en niet te gulzig.

2 likes

Dat is inderdaad niet snel. Hopelijk is hij er snel doorheen.

3 likes

Kinderformularium zegt ook 2x. Elke andere dosering hadden wij in de apotheek dan ook aangepast naar wat kinderformularium zegt.

3 likes

Wij houden haar met borst regen ons aan en houden haar beentjes dan een beetje omhoog zegmaar (als een kikker), dat is vaak wel fijn… of leggen haar voor ons neer met mini pittenzakje op haar buik en dan licht beentjes fietsen, of rondjes draaien op haar buik. Eerste dagen na de geboorte (ja ik weet dat dat heel snel is, internet zegt steeds pas dat het na 2 weken komt) kon ze echt 1 stuk aaneen huilen… nu ruim 2 weken later zijn het meer een soort ā€˜golven’ van krampjes en niet meer de hele tijd/iedere dag.

We hebben ook de brown flessen met dat ventiel, gebruiken sab simplex (soort infacol maar ik vond dit bij mn vorige dochter al beter werken, alleen online te krijgen) en geven probiotica (bactiol) door haar fles.

1 like

De kipkep kon wat verlichting geven en vooral de baby op de buik op jouw arm leggen werkt hier goed. Maar wat echt heeft geholpen is bactiol. De krampen zijn hierdoor direct verdwenen.

2 likes