Thanks, ook @the.rebel.club en @Mexi , dat klinkt heel logisch en goed. Ik vond het ook kinderachtig van mezelf dat ik me zoveel aantrok van een klein kind dat ik helemaal niet zo vaak zie, en mijn instinct was meer om ‘rot op’ te schreeuwen ofzo (heb ik niet gedaan uiteraard). Hopelijk is het niet nodig, maar als hij weer iets tegen mij of mijn kinderen doet spreek ik hem aan.
Ik heb dit vorig jaar eens uit zitten zoeken, want ik was er helemaal klaar mee dat al die kinderkleren vernaggeld raakten. De twee ingrediënten die het meeste zorgen voor vlekken zijn Avobenzone en Oxybenzone. Als dat in contact komt met zweet (of zelfs water, maar dat weet ik niet zeker), dan krijg je dus die gele vlekken die je er niet meer uit krijgt. Het is mij zelfs met glansspoelmiddel niet gelukt.
Ik kijk sindsdien dus naar de ingrediëntenlijst. Een van de weinigen waar het in ieder geval niet in zit is de Nivea Kids sensitive protect spray.
Is er iemand wel eens op het vakantiepark Molke geweest? Zo ja, is het een aanrader?
We zijn vandaag geweest en hij heeft ontzettend genoten (en wij dus ook)! Het grootste gedeelte van de tijd zat hij te schaterlachen. Daarna nog heerlijk geluncht bij een restaurantje langs het water. Was echt top!
Wat leuk om te horen!
Tijd voor napret:
Over de Dikkie Dik film: hoe oud zijn ze bij jullie waar het zo’n succes bij was?
Hier is hij 3 en de verhaaltjes vindt hij (nog steeds) leuk, dus ik verwacht de film ook wel.
Hier ook 3!
Hier ook 3 (bijna 4) en hij vond het heel leuk! Merkte wel dat er een jongetje in de zaal zat die 5 was voor wie het wel te kinderachtig was. Had meteen dingen door en ging dat hard roepen
Mijn zoontje is ook 3 en we zijn afgelopen weekend geweest. Hij vond het erg leuk!!
Twee en vier jaar. En de liedjes zijn ook echt een hit. Iedere keer als we een poes tegen komen op straat is het: “Poes, poespoespoespoes, Dikkie Dik, Dikkiedikkie dik.
Ideaal dit ding! Heb ‘m gekocht voor vakantie omdat hij daar voor het eerst in een eenpersoonsbed zou slapen in plaats van zijn ledikant. Bleef heel goed liggen en hij kon er wel zelf overheen klimmen, maar viel er niet uit.
Aanrader dus!
Ik heb dit laatst ook hier gevraagd, ik kreeg toen deze tip. Mijn dochter heeft hier fantastisch op geslapen de hele vakantie en heeft het er nog over.
Mijn dochter slaapt nog regelmatig bij mij in bed. Aan haar kant een opgerolde badhanddoek onder het hoeslaken gelegd. Sindsdien is ze er niet meer uit gevallen, werkt super.
Matras op de grond leggen? Of inderdaad een handdoek onder het matras leggen.
Je vaak een uitvalbeschermer erbij reserveren bij vakantiehuisjes enz, zou dat eerst checken
Het potje staat al een aantal maanden hij de wc en in de badkamer (we hebben er 2). Nu sinds 3,5 weken staat het potje in de woonkamer en laten we A (3,5 jaar) zonder luier overdag en in een onderbroekje. Op de opvang laten ze haar regelmatig naar de wc gaan, maar heeft ze verder een luier om.
Ik had gehoopt (en verwacht ook wel) dat er wel vooruitgang in zou zitten. Maar ik ben 4/5x per dag onderbroeken aan het wisselen, dweilen, potje erbij pakken maar ze doet het gewoon niet. Vanochtend ook. Ze had uit bed een droge luier, dus moest echt wel plassen. Zet haar op het potje, maar er gebeurd niks. Ze zegt ook na een paar minuten ‘klaar!’ Maar niks dus. Eenmaal op de stoel bij het ontbijt (paar minuten later) laat ze alles lopen. Ze wil de luier niet om, vind de onderbroekjes mooi maar als ik dan aangeef dat ze een plasje of poepje op het potje of ze wc moet zegt ze ‘nee, wil niet op het potje’.
Lang verhaal kort. Iemand tips? Ik raak er gefrustreerd van en dat helpt natuurlijk niet.
Ik heb even terug een methode van zindelijkheidstraining gedeeld wat bij ons heel succesvol is gegaan (zindelijk binnen 4 dagen). Misschien dat dat kan helpen, is wel even pittig.
Heb je misschien al geprobeerd om een stickerkaart te maken waar ze steeds stickers mag plakken als ze iets op het potje doet? Dat motiveerde mijn kind heel goed met de plasjes doen.
Om op het potje te poepen was wat lastiger/spannender voor haar maar dat is uiteindelijk ook gelukt door haar een lolly te beloven als het zou lukken. Dus misschien iets vinden wat ze leuk of lekker vind om haar te motiveren? Tenzij je dat al hebt geprobeerd dan heb ik niks gezegd
En op de wc zetten met een brilverkleiner en opstapje?
Sommige kindjes schijnen dat veel interessanter te vinden en slaan het potje helemaal over.
Wij pakken altijd kussens ergens uit het huisje en die stoppen we onder het hoeslaken. Ook weleens een pool noodle gebruikt of handdoek idd