Tips, ervaringen & aanraders #10

Over de Dikkie Dik film: hoe oud zijn ze bij jullie waar het zo’n succes bij was?
Hier is hij 3 en de verhaaltjes vindt hij (nog steeds) leuk, dus ik verwacht de film ook wel.

Hier ook 3!

1 like

Hier ook 3 (bijna 4) en hij vond het heel leuk! Merkte wel dat er een jongetje in de zaal zat die 5 was voor wie het wel te kinderachtig was. Had meteen dingen door en ging dat hard roepen :sweat_smile:

3 likes

Mijn zoontje is ook 3 en we zijn afgelopen weekend geweest. Hij vond het erg leuk!!

1 like

Twee en vier jaar. En de liedjes zijn ook echt een hit. Iedere keer als we een poes tegen komen op straat is het: “Poes, poespoespoespoes, Dikkie Dik, Dikkiedikkie dik.

7 likes

Ideaal dit ding! Heb ‘m gekocht voor vakantie omdat hij daar voor het eerst in een eenpersoonsbed zou slapen in plaats van zijn ledikant. Bleef heel goed liggen en hij kon er wel zelf overheen klimmen, maar viel er niet uit.
Aanrader dus!

1 like

Ik heb dit laatst ook hier gevraagd, ik kreeg toen deze tip. Mijn dochter heeft hier fantastisch op geslapen de hele vakantie en heeft het er nog over.

1 like

Mijn dochter slaapt nog regelmatig bij mij in bed. Aan haar kant een opgerolde badhanddoek onder het hoeslaken gelegd. Sindsdien is ze er niet meer uit gevallen, werkt super.

3 likes

Matras op de grond leggen? Of inderdaad een handdoek onder het matras leggen.

2 likes

Je vaak een uitvalbeschermer erbij reserveren bij vakantiehuisjes enz, zou dat eerst checken

2 likes

Het potje staat al een aantal maanden hij de wc en in de badkamer (we hebben er 2). Nu sinds 3,5 weken staat het potje in de woonkamer en laten we A (3,5 jaar) zonder luier overdag en in een onderbroekje. Op de opvang laten ze haar regelmatig naar de wc gaan, maar heeft ze verder een luier om.

Ik had gehoopt (en verwacht ook wel) dat er wel vooruitgang in zou zitten. Maar ik ben 4/5x per dag onderbroeken aan het wisselen, dweilen, potje erbij pakken maar ze doet het gewoon niet. Vanochtend ook. Ze had uit bed een droge luier, dus moest echt wel plassen. Zet haar op het potje, maar er gebeurd niks. Ze zegt ook na een paar minuten ‘klaar!’ Maar niks dus. Eenmaal op de stoel bij het ontbijt (paar minuten later) laat ze alles lopen. Ze wil de luier niet om, vind de onderbroekjes mooi maar als ik dan aangeef dat ze een plasje of poepje op het potje of ze wc moet zegt ze ‘nee, wil niet op het potje’.

Lang verhaal kort. Iemand tips? Ik raak er gefrustreerd van en dat helpt natuurlijk niet.

Ik heb even terug een methode van zindelijkheidstraining gedeeld wat bij ons heel succesvol is gegaan (zindelijk binnen 4 dagen). Misschien dat dat kan helpen, is wel even pittig.

Heb je misschien al geprobeerd om een stickerkaart te maken waar ze steeds stickers mag plakken als ze iets op het potje doet? Dat motiveerde mijn kind heel goed met de plasjes doen.
Om op het potje te poepen was wat lastiger/spannender voor haar maar dat is uiteindelijk ook gelukt door haar een lolly te beloven als het zou lukken. Dus misschien iets vinden wat ze leuk of lekker vind om haar te motiveren? Tenzij je dat al hebt geprobeerd dan heb ik niks gezegd :joy:

1 like

En op de wc zetten met een brilverkleiner en opstapje?
Sommige kindjes schijnen dat veel interessanter te vinden en slaan het potje helemaal over.

1 like

Wij pakken altijd kussens ergens uit het huisje en die stoppen we onder het hoeslaken. Ook weleens een pool noodle gebruikt of handdoek idd

2 likes

Haha ja, hebben we. De stickers vind ze heel interessant maar het plakken op de zelfgemaakte beloningsposter niet.

@Mexi thanks! Zal er eens naar kijken.

@fullmoon ik benoem de wc wel eens, maar dat vindt ze niet zo boeiend. Zal eens kijken of ik die voor niet al teveel geld kan vinden.

2 likes

Bij ons was het potje ook niet echt een succes, maar een brilverkleiner op de wc wel. Hij vond het leuk dat hij ‘groot’ was en op dezelfde wc als ons mocht zitten. Heb gewoon zo’n heel goedkoop ding gekocht die je op de bril legt, van Paw Patrol (was ie toen mega fan van). Hij gaat nu al zeker een half jaar gewoon naar de wc, en legt nog steeds de brilverkleiner er alijd op. Een gewone bril is nog echt groot voor die kleine kindjes, dus wel een goede aankoop die je wel een poosje gebruikt.

2 likes

Een tip waar je in dit geval niks aan hebt maar andere ouders misschien wel. Begin veel eerder met potje/wc introduceren. Wij zetten onze kinderen wanneer ze stevig kunnen zitten (rond 9 maanden) al op het potje/wc met brilverkleiner. Elke luier wissel er op. Vaak volgt er dan ook een plas. Regelmatig zelfs een poep.
Mijn oudste was met iets meer dan 1,5 jaar volledig poepzindelijk. Met 2,5 was hij van de luier af. De jongste geeft sinds 1 jaar al 75% van de keren al aan dat hij moet poepen en wil dan op het potje.
Fijnste is geen angst voor poepen of plassen op het potje. Het is helemaal geen ding geweest. Na een tijdje waren de luiers vooral droog en konden ze af.

18 likes

Ik heb er eentje van Deryan. Er zit een antislip onder zodat hij niet gaat schuiven. Het is gewoon een soort kussen met een vulling van schuim, oprolbaar en in een tasje.
Linkje:: Deryan Luxe Bedhekje - Veiligheidsleuning - bedrand - perfect voor 77 t/m 180 cm en... | bol)

3 likes

En heb je er een zichtbare beloning aan? Wij hebben ook wel eens beloningsvellen gebruikt (voor iets anders) en dan ging ik naar de intertoys, liet ‘m iets uitkiezen en printte er dan een plaatje van uit. Dat plak je dan aan het einde van de sticker reeks. Dat het echt tastbaar is waarvoor ze het doet: dat cadeautje na 10-12-15-2719 (idk haha) stickers

3 likes