Hoe oud/zwaar is jullie kleintje en hoeveel ML krijgt hij/zij aan flesvoeding?
Waarom wil je dit precies weten? Wij hielden lichaamsgewicht x 1.5 aan, dus 5 kilo is 750 ml. Totdat hij 1 liter per dag dronk, daar hield dat op.
Omdat wij een beetje struggelen met de hoeveelheid. Ene keer lijkt het veel te veel voor hem en de andere keer te weinig⊠zocht wat vergelijkingsmateriaal!
Wij houden inderdaad ook die richtlijn aan. Zoontje is nu bijnna 6 kilo en krijgt dus nu sowieso 4 flessen van 180+6 en de 5e fles is meestal ook 180 maar soms ook 150+5. Hij drinkt ongeveer om de 3 uur en drinkt dan zijn flessen leeg. Slaapt van 20.00 tot ongeveer 06.30 uur (met onderbrekingen voor de speen maar zonder voedingen)
Op de dagen dat hij flesvoeding krijgt is het ongeveer 115-125ml, elke 2-3u (7 maanden, ongeveer 8-9kg, en vaste voeding wanneer het uitkomt volgens kleintjes methode). Maar ongeveer 8-9 voedingen per dag ![]()
Bij ons zijn de nachten zo ârommeligâ. Onze baby is nu 12 weken en ik ben altijd zo in de war âs ochtends. Ze slaapt in de cosleeper, en ik neem haar in bed om te voeden. En dan vallen we vaak samen in slaap (ik geef dan liggend borstvoeding), zijn we een uurtje verder, word ik weer wakker en dan leg ik haar weer in de cosleeper. Dan wordt zij weer snel wakker om wat voor reden dan ook. Ik vergeet ook vaak de luier te verschonen tegelijk met het voedingsmoment, en heb het idee dat ze dan niet lekker ligt door een te volle plasluier. Ik ben zo wazig âs nachts, denk altijd dat ik het niet goed doe ofzo. In de ochtend neemt mijn man haar dan over en kan ik nog wat bijslapen.
Iemand die dit herkent of tips heeft? Ben nu voor mijn gevoel de hele nacht bezig!
Ja zeker herkenbaar! Wordt ook echt wel beter na een tijdje. Hier deed mijn man zorgen dat de luier tijdig verschoond werd 's nachts, want als ik het deed dan wist ik niet meer of ik het al gedaan had en vergat ik ĂŒberhaupt wel eens een luier terug aan te doen nadat ik de oude luier had weggepakt hahaha. Hij was een stuk alerter en sliep ook snel weer in. Misschien dat dat voor jou ook nog wat verschil kan maken?
Verschonen deden wij met 12wkn opzich niet meer. Tenzij ze idd niet lekker liggen er door of poepen natuurlijk.
Samen slapen zo met af en toe en slokje is wel heel normaal baby gedrag en ook beschermend voor de baby (tegen bijv wiegendood, maar ook voor voldoende productie bijv.) en hoe lekker is het dat je mama kan proeven/ruiken/voelen haha. Wil niet zeggen dat je er ook in mee hoef te gaan als het niet prettig voor jou is natuurlijk!
Dan helpt het mij om het voeden recht op te doen, dan weet ik (zekerder) dat ik de baby daarna weer in de co leg. Liggend voeden is hier 100% in slaap vallen en samen verder slapen aan een soort open bar
.
Je maakt zelf door voeden namelijk ook slaap stofjes aan, dus logisch dat j in slaap valt
Niet liggend voeden, en zodra ze bijna in slaapt valt wegleggen. Ik verschoon in de nacht niet (tenzij poep), ze draagt dan pampers baby dry.
We willen voor de derde verjaardag van zoon een stepje cadeau geven. Ik kijk naar deze van Decathlon zelf volgens mij, iemand daar ervaring mee? Hij is âmaarâ âŹ50 t.o.v. de Mini-Micro step van âŹ110. Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit?
Ik heb geen ervaring met specifiek die van Decathlon, maar deze wel. Hij lijkt er zo te zien op. Heeft ze nu een paar dagen en snel behendig in geworden. Ze is 4 jaar. En lampjes in de wielen haha.
Yes, wij hebben deze nu ruim een jaar. Ze gebruikt 'm super veel en ziet er nog goed uit. Zelfs de lampjes doen het nog steeds.
Ik heb een potje -plassen template gemaakt in Canva voor mij dochter om stickertjes te plakken voor zindelijkheids training. Misschien vinden meer mensen hem leuk te gebruiken. Mocht hij niet goed printbaar zijn zo dan stuur maar een DM.
Wij hebben deze en ik vind het echt een fijn ding!
Wieltjes gaan soepel, lampjes zijn leuk en uitelkaar neem je hem makkelijk mee. Ik kan alleen geen vergelijking maken met die dure stepjes, want die heb ik nooit in mn handen gehad.
Ja, is echt top. Mijn kind heeft hem echt mega veel gebruikt!
Ah dankjewel voor het antwoord en ook @MargjeJ en @MyMoon. Fijn prijsje en de lampjes in de wieltjes zijn natuurlijk ook top! Gaan hem bestellen ![]()
Is dat zoân step waar je op het stuurtje moet leunen ipv stuur draaien?
Wij hebben ook zoân step, ze is nu net 2. Ze kan wel langzaam steppen maar het sturen nog niet echt door. Hadden jullie kinderen dat snel door? Ik vind wel dat je amper kan sturen ermee, geen scherpe bochten maar heel wijd.
@Patagonia @MargjeJ @MyMoon
Weet iemand een website waar wel eens korting op wordt gegeven op het Engel jasje/pakje? Of nog andere tips voor merken met soortgelijke producten?
Ja wij hebbem deze nu 3 jaar en wordt veel gebruikt en vind het een tipdong!
Ja dat gaat echt heel snel!