Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik heb wel eens een Engel jasje met korting bij Bergfreunde gevonden, wel al een tijd geleden. Maar missch hebben ze het nog steeds.

Vergelijkbaar merk is Dilling, die heeft een paar keer per jaar 20% / 30% korting, volgens mij altijd in september :smiley: dus als je nog even kan wachten…

En Name It heeft ook mooie wollen items, vaak voor een wat vriendelijkere prijs.

2 likes

Hebben jullie cadeautips voor een baby van 1 jaar rond de €10/€15?
Ben een verlanglijstje aan het maken voor mijn dochter en er wordt meestal gevraagd naar de wensen.

1 like

Wij hadden in die categorie op het lijstje toen:

4 likes

Duplo
Stabilo Woody 3 in 1 (potloden)
Voorleesboekjes
Xylofoon
Smartmax (tweedehands wel)
Stapelringen
Stapeltoren
Blokkentoren
Vormenstoof
Ontdekkingsblokken/klankbouwstenen/rammelblokken

6 likes

Op de website www.ziloen.nl heb je nu 15% korting, ook op jasjes van Engel geloof ik.

2 likes

Thanks, maar nee, geen borstvoeding. Heb uiteindelijk toch de huisarts even ingeschakeld om te checken of het inderdaad van het kwijlen was. Ik mocht een foto sturen en ze bevestigden dat inderdaad en ik kon er wat vaseline op smeren zeiden ze. Hoop dat dat helpt!

2 likes

Onze kleuter van 4 eet ontzettend langzaam. Ze vergeet gewoon te eten. Ik moet haar soms zelfs helpen herinneren te kauwen. Ze kan zo 2 uur doen over een bord eten (zo ver laten we het niet komen). Ze vindt het dan niet vies oid, maar het interesseert haar gewoon niet. We laten ook voldoende tijd tussen de maaltijden/tussendoortjes.

Nu willen we met een visuele timer gaan werken, zodat ze kan niet hoe lang ze de tijd krijgt om te eten.
Maar wat is vervolgens een goede aanpak? Ruim je dan gewoon de tafel af? En wat als ze dan 's avonds honger krijgt? En als ze bijvoorbeeld haar ontbijt niet opeet (havermout) en ze heeft later honger, geef je dan opnieuw dat ontbijt?

3 likes

Oef moeilijk. Heb ik met mijn zoontje ook gehad. Wij hebben uiteindelijk wel een timer bijgehaald. Hij at anders op school bijna niks in de pauzes … langzaam opbouwen van de timer. En de juf geattendeerd dat hij echt langzaam eet en of ze af en toe kan zeggen let op de tijd.

1 like

Wij hebben echt mega trage eters en zetten een timer (15 minuten ontbijt, 20 minuten lunch en 35 minuten avondeten). Na de timer ruimen we af en krijgen ze pas op het vaste ‘snack’ moment weer iets. Ook voor fruit/koek/chips hebben we dus een tijdstip. Niet gegeten en wel honger is dus echt pech.

Mijn kinderen zijn wel wat ouder, maar we doen dit al wel een tijd zo. Een van de twee eet daardoor sneller, bij de ander werkt het minder goed (dat is de oudste, dus licht niet perse aan de leeftijd).

Het klinkt echt heel hard maar het was echt zo’n strijd en gedoe en dat is het nu juist niet meer.

3 likes

Ik at als kind heel traag en mn ouders werden er gek van dus ik had ook een wekker. Mensen vonden dat heel zielig en moesten dat ook steeds benadrukken??? Dat is me altijd heel erg bij gebleven. Het eten met die wekker vond ik verder geen probleem.

1 like

Fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is die langzaam eet. Als we er echt klaar mee zijn, gaan we haar altijd voeren. Maar ze is al 4 en eigenlijk kan dat echt niet meer.

2 likes

Wie zegt dat? :sweat_smile: Voer m’n oudere kind nog wel eens als t niet opschiet of als m’n kind dat gewoon even fijn vindt.

9 likes

Oh die van mij is 3,5 en zegt soms ook ‘ te moe’ te zijn om zelf (door) te eten; dan voer ik hem ook. Stuk minder geknoei en sneller klaar. Joe :+1:t3:

2 likes

Vooral lekker blijven doen, niets mis mee. Zou soms zelf ook willen dat ik werd gevoerd :joy:

3 likes

Wie heeft een fijne tip voor beveiliging van keukendeurtjes? Volgensmij zijn er drie typen: clipje aan de buitenkant van het deurtje, zo’n haakje aan de binnenzijde of iets met een magneet of zo? Wie heeft wat goede ervaringstips? Is die magneet fijn, of raak je dat magneetje steeds kwijt haha. Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn kastjes nog relatief snel ennmakkelijk open krijg zelf

2 likes

De zoekfunctie werkt even niet lekker mee, maar heeft iemand ooit zo’n birthbear of prematurenpop besteld/cadeau gedaan? Ik wil zelf nog iets tastbaars als herinnering hoe klein mijn kind was bij geboorte (prematuur/dysmatuur).

2 likes

Ik ga een dezer dagen een birthbear bestellen voor wanneer mijn baby 1 wordt. Dus nog geen ervaring maar binnenkort wel!

3 likes

Leuk, ben benieuwd! De verjaardag van mijn kind is al geweest, maar eind deze maand zou de uitgerekende datum zijn, dus vond dat ook wel een ‘mooi’ moment haha

2 likes

Zo’n haakje aan de binnenzijde werkt prima voor mij. Ik had het niet op alle deurtjes, alleen degenen met de schoonmaakspullen en glas. De lade met de pannen werd regelmatig leeggehaald maar dat vond ik niet zo erg.

1 like

Ik heb zo’n clipje aan de buitenkant van de deurtjes die je ook op slot kan draaien. Ooit voor de kat gekocht (die maakte steeds de kledingkast open) maar gebruik het nu voor onze zoon. Werkt goed en hij krijgt de kastjes niet open. We hebben wel een traphekje in onze woonkamer staan waardoor hij zelf niet in de keuken kan komen. Dus veel zit hij er eigenlijk ook niet aan

2 likes