Tips, ervaringen & aanraders #10

Kan echt wel hoor! Mijn zoontje kreeg zijn step toen hij twee was. Na twee weken had ie het goed door. Uiteindelijk is deze manier van sturen veel intuïtiever.
Ik liet hem in het begin erop staan met twee voeten en dan duwde ik hem en een beetje bochtjes maken voor het gevoel.

1 like

De grote, anders is ie echt al heel snel weer te klein. Mijn dochter kreeg in groep 3 best veel dingen op a4 mee naar huis en dat gaat niet (kreukvrij) in die kleine.

Is die grote er ook niet op een andere website?

1 like

Mijn baby kwijlt momenteel erg veel omdat hij volgens mij kiezen krijgt. Volgens mij heeft hij daar uitslag van rond zijn mond, het zit vooral in zijn mondhoeken (met een beetje een wit plekje, het doet me denken aan hoe een aft in je mond eruit ziet) en dan nog wat rode bultjes verspreid rond zijn mond. Kan ik hier het beste iets opsmeren, of niks doen? Het kwijlen is echt niet bij te houden met wegvegen ofzo, weet niet zo goed wat ik ermee moet. Misschien heeft iemand er ervaring mee hier?

1 like

Wij hebben een kleine en een grote. De kleine is nu naar de baby gegaan en kleuter heeft een nieuwe grote. Klein is prima voor kdv en alles maar daarna is groter wel fijner. Die kleine gaat al vier jaar mee en is nog helemaal prima.

A jammer! Ook niet meer bij een andere webshop of iets? Heb je vast al naar gekeken hoor maar goed.

3 likes

Wij hebben de kleine maar mijn nichtje gaat naar groep 4 en gebruikt al 1,5 jaar dezelfde in het groot.

2 likes

Ik wil binnenkort een keer een nachtje in een hotel gaan slapen met mijn dochter (4 jaar). Heeft iemand een leuke aanrader voor een hotel (mag overal, maar niet te noordelijk, oostelijk of zuidelijk)? Ik was in eerste instantie op zoek naar leuke, kleurrijke hotels maar degene die ik heb gevonden zijn allemaal best duur en ik denk dat ik vooral ook de ligging belangrijk vind. Dat we in de nabije omgeving (liefst loopafstand) leuke dingen kunnen doen, lekker samen uit eten kunnen etc. Extra leuk als er een binnenzwembad bij zit. Type kamer maakt weinig uit want we slapen dan toch samen in een tweepersoonsbed.

1 like

Ik ben pas met mijn zoontje van 4,5 samen een nachtje weg geweest. We hebben toen in Vlissingen in een kamer aan het strand geslapen (bij Pier7?). Kon hij ‘s ochtend direct buitenspelen. Vond hij geweldig.

2 likes

Ik zag toevallig net op TikTok een filmpje van Stayokay hostel Utrecht die twee Nijntje kamers heeft. Zag er heel leuk uit. Mss in combinatie met het Nijntje museum, mocht je daar nog niet zijn geweest.

Mijn baby is nu net een week oud dus geen persoonlijke ervaring haha maar het zag er wel heel leuk uit!

2 likes

Superleuk! Nijntje Museum zijn we toevallig net een paar weken geleden nog geweest, maar er zijn genoeg andere dingen daar in de buurt. Ik ga het eens opzoeken.

1 like

Ik heb twee badspeeltjes van natuur rubber maar ze zijn best droog geworden door het spelen/schoonmaken. Kan ik ze ergens mee invetten of is dit wat het is?

1 like

Hup hotel? Niet de omgeving maar wel het hotel zelf is helemaal voor kinderen.

Van der Valk Cantarell? Heeft een binnen zwembad en je kunt daar een klein bestuurbaar autootje huren om door het bos te rijden met je kindje. Stad is wel stukje verder, maar het eten daar is ook erg lekker.

3 likes

Ik heb wel eens een Engel jasje met korting bij Bergfreunde gevonden, wel al een tijd geleden. Maar missch hebben ze het nog steeds.

Vergelijkbaar merk is Dilling, die heeft een paar keer per jaar 20% / 30% korting, volgens mij altijd in september :smiley: dus als je nog even kan wachten…

En Name It heeft ook mooie wollen items, vaak voor een wat vriendelijkere prijs.

2 likes

Hebben jullie cadeautips voor een baby van 1 jaar rond de €10/€15?
Ben een verlanglijstje aan het maken voor mijn dochter en er wordt meestal gevraagd naar de wensen.

1 like

Wij hadden in die categorie op het lijstje toen:

4 likes

Duplo
Stabilo Woody 3 in 1 (potloden)
Voorleesboekjes
Xylofoon
Smartmax (tweedehands wel)
Stapelringen
Stapeltoren
Blokkentoren
Vormenstoof
Ontdekkingsblokken/klankbouwstenen/rammelblokken

6 likes

Op de website www.ziloen.nl heb je nu 15% korting, ook op jasjes van Engel geloof ik.

2 likes

Thanks, maar nee, geen borstvoeding. Heb uiteindelijk toch de huisarts even ingeschakeld om te checken of het inderdaad van het kwijlen was. Ik mocht een foto sturen en ze bevestigden dat inderdaad en ik kon er wat vaseline op smeren zeiden ze. Hoop dat dat helpt!

2 likes

Onze kleuter van 4 eet ontzettend langzaam. Ze vergeet gewoon te eten. Ik moet haar soms zelfs helpen herinneren te kauwen. Ze kan zo 2 uur doen over een bord eten (zo ver laten we het niet komen). Ze vindt het dan niet vies oid, maar het interesseert haar gewoon niet. We laten ook voldoende tijd tussen de maaltijden/tussendoortjes.

Nu willen we met een visuele timer gaan werken, zodat ze kan niet hoe lang ze de tijd krijgt om te eten.
Maar wat is vervolgens een goede aanpak? Ruim je dan gewoon de tafel af? En wat als ze dan 's avonds honger krijgt? En als ze bijvoorbeeld haar ontbijt niet opeet (havermout) en ze heeft later honger, geef je dan opnieuw dat ontbijt?

3 likes

Oef moeilijk. Heb ik met mijn zoontje ook gehad. Wij hebben uiteindelijk wel een timer bijgehaald. Hij at anders op school bijna niks in de pauzes … langzaam opbouwen van de timer. En de juf geattendeerd dat hij echt langzaam eet en of ze af en toe kan zeggen let op de tijd.

1 like