Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij hebben echt mega trage eters en zetten een timer (15 minuten ontbijt, 20 minuten lunch en 35 minuten avondeten). Na de timer ruimen we af en krijgen ze pas op het vaste ‘snack’ moment weer iets. Ook voor fruit/koek/chips hebben we dus een tijdstip. Niet gegeten en wel honger is dus echt pech.

Mijn kinderen zijn wel wat ouder, maar we doen dit al wel een tijd zo. Een van de twee eet daardoor sneller, bij de ander werkt het minder goed (dat is de oudste, dus licht niet perse aan de leeftijd).

Het klinkt echt heel hard maar het was echt zo’n strijd en gedoe en dat is het nu juist niet meer.

3 likes

Ik at als kind heel traag en mn ouders werden er gek van dus ik had ook een wekker. Mensen vonden dat heel zielig en moesten dat ook steeds benadrukken??? Dat is me altijd heel erg bij gebleven. Het eten met die wekker vond ik verder geen probleem.

1 like

Fijn om te lezen dat onze dochter niet de enige is die langzaam eet. Als we er echt klaar mee zijn, gaan we haar altijd voeren. Maar ze is al 4 en eigenlijk kan dat echt niet meer.

2 likes

Wie zegt dat? :sweat_smile: Voer m’n oudere kind nog wel eens als t niet opschiet of als m’n kind dat gewoon even fijn vindt.

9 likes

Oh die van mij is 3,5 en zegt soms ook ‘ te moe’ te zijn om zelf (door) te eten; dan voer ik hem ook. Stuk minder geknoei en sneller klaar. Joe :+1:t3:

2 likes

Vooral lekker blijven doen, niets mis mee. Zou soms zelf ook willen dat ik werd gevoerd :joy:

3 likes

Wie heeft een fijne tip voor beveiliging van keukendeurtjes? Volgensmij zijn er drie typen: clipje aan de buitenkant van het deurtje, zo’n haakje aan de binnenzijde of iets met een magneet of zo? Wie heeft wat goede ervaringstips? Is die magneet fijn, of raak je dat magneetje steeds kwijt haha. Ik vind het vooral belangrijk dat ik mijn kastjes nog relatief snel ennmakkelijk open krijg zelf

2 likes

De zoekfunctie werkt even niet lekker mee, maar heeft iemand ooit zo’n birthbear of prematurenpop besteld/cadeau gedaan? Ik wil zelf nog iets tastbaars als herinnering hoe klein mijn kind was bij geboorte (prematuur/dysmatuur).

2 likes

Ik ga een dezer dagen een birthbear bestellen voor wanneer mijn baby 1 wordt. Dus nog geen ervaring maar binnenkort wel!

3 likes

Leuk, ben benieuwd! De verjaardag van mijn kind is al geweest, maar eind deze maand zou de uitgerekende datum zijn, dus vond dat ook wel een ‘mooi’ moment haha

2 likes

Zo’n haakje aan de binnenzijde werkt prima voor mij. Ik had het niet op alle deurtjes, alleen degenen met de schoonmaakspullen en glas. De lade met de pannen werd regelmatig leeggehaald maar dat vond ik niet zo erg.

1 like

Ik heb zo’n clipje aan de buitenkant van de deurtjes die je ook op slot kan draaien. Ooit voor de kat gekocht (die maakte steeds de kledingkast open) maar gebruik het nu voor onze zoon. Werkt goed en hij krijgt de kastjes niet open. We hebben wel een traphekje in onze woonkamer staan waardoor hij zelf niet in de keuken kan komen. Dus veel zit hij er eigenlijk ook niet aan

2 likes

Zéker een heel mooi moment! Ik koop hem eigenlijk als cadeau voor onszelf want merk dat we echt vergeten hoe klein hij ooit is geweest. Ben je benieuwd naar iets specifieks wat ik je kan laten weten als ik hem binnen heb? Of gewoon een foto? :teddy_bear:

1 like

Een foto, de kwaliteit en hoe accuraat de meetwaardes zijn gedaan!

1 like

Yes komt goed! Ik heb net besteld en moest wel even slikken: levertijd is 15 werkdagen. Ik denk dat hij bij ons helaas net te laat gaat komen… had niet goed bedacht dat het natuurlijk veel (hand)werk is om te maken. Dus even als verwachtingenmanagement voor jou!

2 likes

Ik ging hier even naar kijken! Wat schattig is dit. Vroeg me wel af, weet jij de lengte van je baby bij geboorte? Ik weet alleen het gewicht en dat ze in een maat 44 romper moest haha, maar geen idee hoe lang ze was…

3 likes

Ik! Heb een birthbear, ook voor een prematuur. Heel erg mooi gemaakt en goede kwaliteit :smiling_face: mooie herinnering

3 likes

Ja ik weet de lengte maar eigenlijk alleen omdat ze op de NICU om de dag het hoofd gingen meten en ik een keer vroeg of ze zijn lengte wilden meten

3 likes

Ik weet het ook alleen omdat mijn vriend er naar had gevraagd na geboorte, want over het algemeen meten ze dat niet meer

3 likes

Ik heb een gehaakt popje. Heb het via de neo/prematuur groep op Facebook door iemand laten doen. Vind het een mooie herinnering, maar vind het wel jammer dat de verhoudingen van zo’n popje toch anders zijn dan een echte baby, waardoor je je er toch niet meer écht een voorstelling van kan maken hoe klein ie nou echt was. Maar vind het toch mooi om te hebben.

@crazyvibes bij ons is mijn zoontje wel opgemeten (36 cm :pleading_face:), maar bij mijn dochtertje vorig jaar deden ze dat niet. Dat ziekenhuis gaf aan dat ze dat eigenlijk niet meer standaard doen. Dus misschien dat het toch minder gebeurt?

3 likes