Tips, ervaringen & aanraders #10

@Aguamenti sterkte! Onder de post staan tips. Misschien staat daar ook iets leuks tussen voor je baby.

Heb zelf nog deze cadeau’s op het lijstje gezet:
*Vtech mijn eerste 100 woordjes
*Mega bloks
*Ursborne geluidenboeken
*Kralendoolhof (ikea)
*Houten puzzel (zookabee prenatal)
*Reserve knuffel van de knuffel waarmee ze slaapt
*Dagje uit cadeaubon

1 like

Zijn de engel wollen jasjes nog de moeite waard voor peuters/kleuters? Ik zou dan nu voor mijn zoon 98/104 moeten hebben maar dat is iets van 73 euro met een aanbieding. Of kan ik dan beter een normaal vestje kopen?

Wij hebben het nu veel gebruikt onder de ielm pakken en in de herfst voor rond de 15 graden even snel naar buiten te gaan.

Ik heb een wollen vest van Dilling als tussenjas of voor onder het ielm-pak. Zonder capuchon vond ik praktischer en ook een stuk goedkoper.
Edit: in de kindermaatjes kosten die ook gewoon €70 zie ik. Maar als je wacht op sale of kortingscode dan scheelt het wel met de Engel jasjes

2 likes

Een fleecevest kun je hetzelfde gebruiken. Lekker onder een zomerjas als het nog te warm is voor de winterjas en ook fijn om op zich buiten aan te hebben op een frisse avond of net te frisse dag.

4 likes

Ja inderdaad, ik dacht hetzelfde! Hebben wij vorig jaar bij het ielm pak ook gedaan.

2 likes

Onze baby (5 maanden) slaapt overdag goed, bijna altijd 2x2u en 1x1u, maar is tegenwoordig na een nachtvoeding rond ± 03:00u élke ochtend rond half 6 wakker. Zou het slapen overdag te veel zijn misschien?

1 like

Hoe laat gaat je baby naar bed? Sommige beweren dat je de bedtijd met 30 minuten moet vervroegen als je baby vroeg wakker wordt. En dan zou je het derde dutje moeten inkorten/laten vervallen. Maar ik zou er persoonlijk (nog) niet echt iets mee doen. 5 maanden is nog best jong om dutjes in te korten.

3 likes

Altijd gezellig zo’n vroege vogel. Ik heb zelf eigenlijk nooit dutjes ingekort op die leeftijd, wel de bedtijd eens langzaam wat vervroegd. Dat werkte toen wel, maar ik weet niet of dat het kwam doordat het gewoon een fase was of dat het die vervroeging was. Ik zou in ieder geval tot bijv. half 7 de boel donker houden en weinig interactiviteit zodat het duidelijk wordt dat het nog ‘nacht’ is. Maar misschien doe je dat al.

1 like

Hoeveel slaapt je baby per 24 uur? Baby’s tot 6 maanden slapen gemiddeld 9-10 uur per nacht. Is die half 6 na 9-10 uur slaap? Misschien is ze gewoon uitgeslapen om half 6. Dan zou je dus kunnen proberen de bedtijden proberen te verlaten.

1 like

Overdag dus zo’n 5u, rond 20:00 naar bed, 23:00 droomvoeding, rond 3:00/4:00 wordt hij vaak wakker en dan om 5:30/6:00 weer.

Wakkertijd is ± 2/2.5u, dus later naar bed weet ik even niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen… dan zou hij overdag nóg meer moeten slapen en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.

1 like

Dan heeft hij dus wel een volledige nacht gemaakt. Ik weet ook niet hoe je dat handig aanpakt. Alles kort verlaten misschien? En dan zo langzaam een latere avondtijd hebben. Of de vroege ochtend accepteren.
Waarom geef je een droomvoeding? Wat gebeurt er als je dan niet doet? Ik heb het zelf nooit gedaan, maar heb wel eens gelezen dat het niet zo effectief is, omdat je baby dan niet echt registreert dat hij eer en daardoor het hongergevoel wordt verstoord.

1 like

Die hadden we eerder idd geskipt, maar daardoor kwam hij om 1u, 4u én 6u… dus om zelf ook nog een beetje te slapen hebben we die weer terug in de routine gegooid haha!

Wordt soms zo moe van dat puzzelen en proberen de hele tijd :joy:

1 like

Ja, dat is ook echt niet fijn en net als je een ritme gevonden lijkt te hebben, verandert alles weer.
Maar weet iig dat het allemaal weer voorbij gaat!

2 likes

Heeft toevallig iemand hier een reis naar Thailand gemaakt met meerdere jonge kinderen?

Wij twijfelen enorm maar de mensen in onze omgeving die zijn geweest hebben of geen kinderen of maar 1 kind.

We hebben 3 kinderen. Die zouden dan 7, 5 en 2 zijn. Ik zit vooral in mijn maag over veiligheid met water en eten. En of het uberhaupt qua uitstapjes of het wel goed te doen is. Rijstvelden bezichten en boottochtjes, dat soort dingen.

Zijn er spijkerbroeken vanaf maat 92 die fijn zijn bij wasbare luiers of kan ik deze zoektocht beter staken? Ik wil een broek van dikke stof dus niet een joggingbroek oid die op een spijkerbroek lijkt.

2 likes

De wijdere modellen van de Zara passen hier goed over een wasbare luier heen

3 likes

Wij meerdere keren en momenteel ook. De eerste keer waren de kinderen 3 jaar.
Ik vind het een fantastisch land en heel goed te bereizen met jonge kinderen. Er is overal schoon water voorhanden (tenzij je echt in de afgelegen delen in de bergen zit maar daar ga ik niet van uit) en wij hebben nog nooit last gehad van voedselvergiftiging oid. Bovendien kun je dat overal oplopen. Maar gewoon je common sense gebruiken en geen eten kopen op marktjes waar eten al de hele dag in de hitte ligt bijvoorbeeld.

Qua uitstapjes is overal een mouw aan te passen en er zijn zoveel jonge kinderen hier dat de meeste toeristische uitstapjes er allemaal op ingericht zijn.
Gewoon lekker gaan en beetje de route/hotels van tevoren plannen als je voor het eerst gaat zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

1 like

Klopt het dat Vans groot vallen?
Ik heb haar voet gemeten met zo’n Shoesme meet-ding. En die geeft aan: 14,5 cm > maat 23/24

Maar op de maattabel van Vans staat bij 14,5 cm > maat 22,5??

3 likes

Ja! Heb dit al bij 3 paar aan de hand gehad.

2 likes

Ze slapen niet zo snel teveel overdag hoor! Dit lijkt me nog heel normaal voor een baby’tje. Lukt het wel om hem of haar weer in slaap te krijgen om 05:30? M’n ervaring is dat het vanzelf beter wordt.