Zou eens proberen de droomvoeding over te slaan trouwens? Bij ons kwam ze daardoor alleen maar vaker voor een voeding.
Ik zou graag een heupdrager willen, die ik snel kan omklikken. Bijv als ik met de bakfiets naar de winkel ga, om even baby (7.5mnd) in de hangen. Hij zit al ruim 4mnd stevig zelfstandig, dus ik denk dat het wel kan?
Maar is zoân âwildrideâ wat? Of zijn er andere (meer ergonomische?) opties?
Sorry geen tips maar lees ik het nou goed dat je baby al vanaf 3,5 maand oud stevig zelfstandig kan zitten?
Ja .
Hebben we fysio begeleiding bij gehad om te voorkomen dat ie dat verkeerd deed enzo, kwam vooral vanuit heel sterk zijn door veel overstrekken etc. Op advies van de fysio met 3.5mnd ook in de kinderstoel gezet- toen was het eindelijk ook gedaan met de uren huilen.
Edit: hij kwam toen niet zelf in zit hoor haha
Heb je toevallig een draagdoek? Deze kun je ook knopen als zijdrager, heb ik veel gedaan.
Ja! Heb ik!
Is dat makkelijk? Dat is wel een goede haha- niet aan gedacht.
Heb ook een half buckle maar daar lukt het niet zo makkelijk mee had ik het idee
Met een half buckle kan je ook op de heup dragen. Tule heeft een duidelijk filmpje als je zoekt op how to hip carrier half buckle oid. Maar vind dat eigenlijk weinig meerwaarde hebben tov gewoon op de buik dragen als dat laatste nog kan. Want het is niet sneller/makkelijker ofzo vind ik en een half buckle meenemen is ook meer volume in vergelijking met een ringsling.
Ik heb voor de makkelijk/snel een full buckle gekocht destijds, ook omdat dat compact meeneemt. ByKay was fijn maar snel te klein, Stokke Limas flex nog steeds veel in gebruik bij bijna 2 maar dan wel op mân rug.
Ah wat bijzonder (en nee ik snap dat de aanleiding niet vanuit iets positiefs of âoh wat knap en goedâ komt dan). Fijn dat de fysio jullie en jullie baby zo goed heeft kunnen helpen.
Ik vond het prima, je hebt ook de ringsling variant van draagdoeken, met ringen. Denk dat dat wel gemakkelijker is.
Knoopte zo. Alhoewel ik haar naar mijn idee nog meer op mijn heup had naar de zijkant. En deed hem ook niet zo hoog tot haar ânekâ.
Zou je dan eerder een ringsling aanraden? Voor snel/makkelijk?
Vooral straks âover de winterjasâ heen zie ik bij een draagzak/doek ingewikkeldheden . Maa misschien moet ik er ook gewoon handigheid in krijgen
Ringsling verdeelt door de stof fijner over je schouder, een wildride snijdt meer in je nek. Voor langer dan 3 minuten vind ik een ringsling comfortabeler, maar je moet er inderdaad wel even handigheid in krijgen
Ik zou een minimonkey sling aanraden. Ik heb die van mij voor 3 euro gekocht op een rommelmarkt. Vouwt op tot een mini zakje dus ook heel goed mee te nemen. Ringsling vind ik zelf veel meer gedoe, maar dat kan ook aan mij liggen.
Edit bij een wildride moet je je kind vast blijven houden, is volgens mij geen ergonomische drager. De minimonkey wel.
Ja ik wil het idd voor even snel de Hema in. Even naar de groenteboer in. Dan neem ik aan de bakfiets en leek me zo iets makkelijk.
Ja ik heb deze nu ook naar aanleiding van jouw Insta post, ook voor minder dan vijftien euro gekocht op Marktplaats en het is zooo handig. Past gewoon in een klein tasje, ik gooi hem om en ik heb mân handen vrij. Scheelt zoveel armpijn of een hele buggy mee.
Ringsling vind ik altijd moeilijk verstellen zelf, deze laat ik gewoon op dezelfde stand staan.
Ja, wij vorig zomer! Wij zaten in een huisje (happy oak lodge) echt van alle gemakken voorzien en lekker nieuwig enzo. Restaurant serveerde goed en lekker eten. Het zwembad vonden we wel een beetje saai, er was een groter bad en een pierebadje. Maar volgens mijn geheugen was er verder niks bij, geen springplank, geen glijbaan of stroomversnelling of bubbelbadhoekje of wat dan ook.
Hebben jullie een bolderkar en zo ja, welke? Zie zoveel verschillende online.
Mijn zoontje is bijna 3,5. Hij gaat nu nog graag in de buggy, maar het lijkt mij handig voor de toekomst en voor dagjes weg om ook al je zooi in te kunnen doen
Mijn zus/zwager en mijn ouders hebben deze:
Welke agenda gebruiken jullie met je partner? Ik smeek al jaren om een gedeelde agenda, heb mijn iPhone agenda wel gesynchroniseerd maar omdat mijn man die agenda ook workwise gebruikt schiet het niet opâŠ. Welke app gebruiken jullie?
Ik heb een gedeelde google agenda, we hebben een aparte agenda aangemaakt die we samen gebruiken. Daar zetten we al onze eigen en gezamenlijke privé afspraken/sporten in, reminders voor kind + boodschappen en vroege of late werkafspraken. Je kan die agenda uitnodigen voor een afspraak vanuit je eigen of werk agenda of het er gewoon handmatig inzetten. Als er iets nieuws inkomt, krijg ik een mailtje en zet ik het zo nodig gelijk in mijn werkagenda. Ik heb zelf geen aparte prive agenda, mijn man volgens mij ook niet.
Hier ook gedeelde/gezamenlijke google agenda. Vind het super fijn werken. We hebben beide niet nog een prive agenda, we gebruiken een gezamenlijke en zetten hier alles in.