Ik denk dat je eigenlijk niets gaat vinden zonder ook maar een klein beetje plastic. De fles zelf is wel vaak rvs, maar de dop (ook zonder rietje) is vaak nog wel van plastic. Als je zo min mogelijk plastic wil kun je denk ik het beste voor eentje met een schroefdop gaan. Dan drink je gewoon uit de fles en niet door de dop zeg maar.
Denk veel forummers!
Ik ook bij beide kinderen maar niet heel ernstig gelukkig.
Bij de oudste van 6 is het echt warmte/kou gerelateerd en kan ik vaak een uitbraak vermijden als ik dagelijks een gewone vochtinbrengende creme insmeer. En anders naar de huisarts voor een hormoonzalf
Bij mn zoontje van 1 kwam het het op plekken zoals zn bovenbeen, voorhoofd etc en leek het ook te ontsteken (rood, korstjes etc) bij hem hielp uiteindelijk niet de basis hormoonzalf maar een klasse 2 zalf. Dat het roder wordt bij warmte herken ik wel!
Ik heb er vandaag toevallig de Camelbak rvs binnen gekregen en tevreden over (we hadden eerst de plastic variant).
Mijn dochter heeft ook eczeem. Eerder moest ze ook met hormoonzalf in worden gesmeerd maar over die ernstige eczeem lijkt ze nu wat heen te zijn gegroeid (ze is 9). Vanuit de huisarts werd er geadviseerd om -naast de hormoonzalf- met cetamacrogolcreme te smeren, dat kreeg ik op recept maar is gewoon vrij verkrijgbaar.
Nu smeert ze zich na het douchen in met Lipikar van La roche posay. Die smeert fijner uit dan de cetomacrogol.
Bij de seizoenswisseling/warmer weer wordt het inderdaad erger. Qua zonnebrand reageert haar huid eigenlijk alleen goed op die van Dr Leenarts.
Hier ook een dochtertje met licht eczeem. Vooral knieholtes, bovenbenen, oksels, borst en wangen. Wij smeren eigenlijk hetzelfde als @Hetty. Cetomacrogol (gewoon van Kruidvat) en Lipikar.
In de winter smeer ik ook Droge Huid zalf van Dr Leenarts. Dat is eigenlijk een soort vaseline, maar werkt heel goed bij hardnekkige plekken in knieholtes e.d.
Cetamacrogol, la roche posay cicaplast B5, dr. Grahams eczeemcreme, eigenlijk van alles en nog wat😆
Volgende week begint mijn dochter in groep 3. We hebben elke dag een andere opvangsituatie, waaronder 2 verschillende bso’s. Bij de kleuters liepen de leerkrachten met de kinderen het plein op en droegen ze de kinderen over aan ouders of bso. Vanaf groep 3 gaan ze zelf naar buiten, maar hoe zorg je dan dat je kind naar de juiste opvang gaat? Ze kan (nog) niet lezen, dus ik kan het niet op een briefje schrijven, en het geheugen van een 6-jarige is ook nog niet zodanig dat ik daar op durf te vertrouwen. Heeft iemand ervaring hiermee?
Mijn zoontje heeft het vermoedelijk.
Verder had mijn broer vroeger heel erg eczeem. En dan echt in de mate dat hij er meerdere keren voor in het ziekenhuis heeft gelegen omdat hij zijn ogen en mond niet meer kon openen door de wondjes. Wij hebben hem als gezin ook urenlang gezamenlijk liggen krabben. Hij had ook standaard een frisdrankdopje bij zich en dan roste hij met dat kartelrandje zn hele huid kapot gewoon. Mijn ouders hebben letterlijk ALLES geprobeerd. Meerdere artsen bezocht, ene zalfje na het andere, dieet, zout water, reiki, echt alles. En wat uiteindelijk heeft geholpen is deze creme.
Ik gebruik dit ook voor mijn zoontje en bij hem helpt het ook echt top🥰
Ik heb al gezocht maar kon het niet echt vinden, wat zijn fijne (geen spijkerbroek) zwangerschapsbroeken? Van m’n vorige zwangerschap had ik nog 2 spijkerbroeken die tot einde wel prima zaten maar vind ze nu niet meer lekker zitten. Dus heb liever wat losvallender maar niet meteen een joggingsbroek haha. Iemand een gouden tip?
Een flared? Dat was echt mn favoriete broek, zo comfortabel. Only heeft ook andere broeken van stretch stof die leuk zijn, moet ff opzoeken hoe ze heten.
Edit: model ‘poptrash’ van only maternity.
Bij ons weten de begeleiders van de BSO precies welke kinderen ze welke dag mee moeten nemen. Ze staan de kindjes dan op het plein op te wachten.
Thanks! Het zal inderdaad ook vast goed komen, school en bso doen dit natuurlijk vaker. Maar dit helpt wel voor de geruststelling.
Ik heb echt geleefd in flared broeken en jumpsuits haha
Hebben de winterlaarsjes van Bergstein ook een wollige binnenkant bij de voet? Of is het alleen dat zachtere bovenrandje wat het anders maakt dan de gewone laarzen?
BSO weten inderdaad precies wie mee moet dus als ze niet op de lijst staat dan loopt ze hopelijk vanzelf door naar de ander. Ze gaan sowieso nooit weg als ze niet alle kinderen hebben en lopen dan naar de groep om aan de leerkracht te vragen of kind er wel was en of het is opgehaald. Als je dochter van de armbandjes is kun je misschien ook een armbandje omdoen dat staat voor BSO X op de dag dat ze daarheen moet en de andere dag een ander armbandje voor BSO Y.
Dat laatste idd!
Nee hebben ze niet!
De thermolaarsjes van En Fant hebben wel een wollen binnenvoering.
Welke maattabel gebruik je? Want ik kijk nu bij Vans op de site en daar staat bij 14.5cm maat 25. Ik zag op Vinted in het label bij maat 22 12.5cm. Of misschien kijk ik net bij een ander model? Dit is bij de Old skool peuterschoenen met klitteband. Ben nu echt lost in welke maat ik moet kopen bij een kleine maat 23 opgemeten met de shoesme plank.