Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik vraag me altijd af hoe je dit schoon houd? Lijkt me heel muf en viezig en modderig na een tijdje.

Eindigde bij ons in een vieze zanderige bende ja, hij ging toen met slecht weer alsnog in zandbakken ermee natuurlijk. Uiteindelijk zat dat echt overal doorheen.

Geeeen idee waarom ik op iets anders uitkom, maar ik heb dit gebruikt:
https://www.vans.nl/hulp/size-charts.html?gad_source=1&gbraid=0AAAAADv8P-n7GqydL-gRFkCKTAZdORnM6&gclid=Cj0KCQjww5u2BhDeARIsALBuLnNYE0jtVSkXLmOhT8amJM3Ebpsn3Nau3pxm4m8kzg-n9L-GftZJuLEaAg7xEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Deze link en dan > kids aanklikken > schoenen > en naar Peuter scrollen

Ik heb de schoentjes in maat 22,5 inmiddels binnen en in het label staat inderdaad 12,5 cm. ??? Maar als ik de binnenkant meet met het meetmaatje, dan kom ik op 14,5cm. Het zijn idd die lage met klittenband.

deze

Heeeel onduidelijk allemaal. Ik merk dat ik schoenen kopen ook een van de meest onduidelijke en stressvolle dingen vind haha :dizzy_face:Ik probeer zo nog even foto’s te maken, zit nu met een razende peuter :crazy_face:

Edit: fotoreportage toegevoegd

En hier nog het meetmaatje in schoentjes van Shoesme in maat 22. Deze Vans zijn dus ong 7mm groter.

Het meetmaatje houdt dezelfde meetmethode aan als het getal in het vakje van die Shoesme plank

@Feather

1 like

Ik laat mijn kinderen alleen op beton en kunstgras spelen :crazy_face:

Nee, ze hebben hier ook mee door modderpoelen gewaad en ook wel eens in de zandbak, maar om een of andere reden is het hier altijd wel goed gegaan.

Ik las ooit een tip van iemand om het duidelijk te maken voor het kindje had zij voor de verschillende opvang mogelijkheden een bepaalde sleutelhanger ( die dan aan de schooltas hangt).
Die had ze zelf gemaakt met de foto’s geloof ik maar je kan natuurlijk zelf zeggen deze sleutelhanger is BSO en deze sleutelhanger is…
Beetje hetzelfde idee als die armbandjes die iemand hierboven gaf.

3 likes

Wat verlicht de jeuk bij waterpokken? Ik had volgens mij hier dat kidsclin schuim gelezen maar dat werkte niet bij m’n dochter. Havermoutbadje gedaan voor ze ging slapen maar in de nacht ging ze echt kapot van de jeuk.

2 likes

Dr Leenarts heeft ook iets voor waterpokken maar geen ervaring mee (nog).

3 likes

De creme van donttellmum hielp hier goed. Heb die zelf ook wel eens opgesmeerd bij jeuk op mijn rug en hielp dan bij mijzelf ook.

2 likes

Herkent iemand dit? L komt net met deze vlekken uit bed. Donderdag had ze flinke koorts, gister nog wel wat maar nam gedurende de dag af en gisteravond al geen koorts meer. Komen ook 4 tanden door, dus de koorts kwam daar vandaan leek me. Deze vlekken zitten alleen achter haar oren en hoog in haar nek. Ze heeft op haar schouders wat kleine vlekjes en op haar slaap een beetje. Verder niks op haar lichaam, ze voelt zich ook wel weer goed op wat hangerig na. Ik weet dat dit geen medisch forum is, maar misschien herkent iemand het? Het is zaterdag, anders had ik het consultatiebureau even geappt. Ik vermoed warmte vlekken oid, maar de foto’s online lijken daar niet op. Vandaar mijn vraag hier :relaxed:

Samenvatting

Foto’s weggehaald.

3 likes

Zesde ziekte? Even zoeken op thuisarts, maar dat is iig eerst een paar dagen koorts en daarna vlekjes (weet ik toevallig omdat mijn kind het net gehad heeft).

1 like

Leken de vlekjes van jouw kind hierop? Wat ik aan foto’s zie lijkt niet hetzelfde. Het zou op zich kunnen, maar ik vermoed dat het wat anders is.

1 like

Bij mijn kind leek het wel op de eerste foto van jou. Het begon ook in de nek bij hem, geen idee of dat altijd zo is. Maarja, ik ben ook geen arts, zeg ook maar wat.

Edit: koorts van tanden kan volgens mij niet, dus die koorts komt dan sowieso ergens anders vandaan.

1 like

Hmm. Ik houd het wel in de gaten, thanks! Vervelende timing aangezien ik dinsdag (voor het eerst) zelf een paar dagen wegga :sob: dan laat je je kinderen toch het liefst fit achter.

Snap ik! Maar dinsdag is nog ver weg, kan snel gaan met die kleintjes.

2 likes

Ik vind het ook op zesde ziekte lijken.

3 likes

Hier hielp creme/olie met calendula, vooraf de fles lekker in de koelkast zetten zodat het koud is. Ik deed ze eerst in een badje met calendula en daarna heerlijk insmeren.

Haha bedankt voor de fotoreportage. Ik ben toch even naar de winkel gegaan om te passen en bij mijn dochter was maat 22 echt te klein. Maar maat 23 alsnog ook te smal aan de voorkant volgens de verkoper dus dat ligt dan misschien aan haar voetjes.

Baal heel erg nu want ik vind de meeste kinderschoenen zo wanstaltig en ook nog veel te duur, en dan past ze dus de leuke betaalbare vans niet goed. Heeft iemand nog een tip voor sportieve meisjesschoenen a la vans maar dan iets breder?

Edit - ik lees juist weer overal deze vans getipt voor kindjes met brede voeten. Mijn kind komt er ook makkelijk in maar de verkoopster zei dus dat het bij de tenen te smal was oid. Letten anderen dan daar niet echt op of heeft mijn kind rare voeten :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb van Wheat suede sneakertjes die breed zijn. Wel duur, maar die zijn altijd wel ergens met korting te vinden (zalando lounge of in de sale).
Sowieso is suede wel een aanrader omdat het wat uitloopt.

2 likes

Vlekjes worden meer, ook op haar romp nu. Zal dus wel die zesde ziekte zijn. Heb je nog tips? :sweat_smile:

Nee, gaat vanzelf over. Ze schijnen er ook niet echt (veel) last van te hebben. Mijn kind was nog wel wat hangerig en mopperig, maar na 2-3 dagen waren de vlekjes vanzelf weg en was alles over. Beterschap!!

1 like