Tips, ervaringen & aanraders #10

Ja die is echt top! Je kunt met je hoofd lekker tegen die zijkanten leunen

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met het alleen vliegen met je kinderen terwijl de andere houder van ouderlijk gezag er niet bij is?
Wij staan mogelijk onverwacht voor deze situatie in het buitenland en ik zie wel dat we beide formulieren moeten invullen voor toestemming, maar was ff benieuwd of het dan daarna in orde is, of dat je nog gedoe bij douane enzo kunt verwachten.

Mijn man is vanuit de VS met onze kinderen naar huis gevlogen terwijl ik daar bleef. We hebben vooraf geen formulieren ingevuld (niet over nagedacht ook) en er zijn ook geen vragen gesteld.

3 likes

Ah dat schept hoop, bedankt voor je snelle reactie!

1 like

Heel vaak gedaan en nog nooit een vraag gehad, en kind heeft een andere achternaam dan ik. Ik heb meestal braaf die formulieren bij me maar heb ze nog nooit nodig gehad.

Zou dat er ook niet mee te maken hebben gehad dat je man (waarschijnlijk) dezelfde achternaam heeft als de kinderen?
Ik begreep wel dat wanneer je als moeder (niet met dezelfde achternaam) wil gaan je dan meer kans hebt dat er om een formulier gevraagd wordt

2 likes

Vanuit Amerika vroegen ze het wel. Ik had toen niet dezelfde achternaam.

Een heel aantal jaren geleden (in 2006 ongeveer) vloog mijn zusje met m’n vader naar Amerika. Zij kreeg toen wel wat vragen, of hij haar echte vader was enzo. Maar ze hadden die formulieren meegenomen en er was verder niks aan de hand.

1 like

Ik ga binnenkort op cursus in het buitenland voor een aantal dagen. Ik wil de formulieren van te voren ingevuld hebben mocht er iets met mij gebeuren en mijn partner met kinderen naar moet reizen.

Maar je hebt dan geen idee over de periode + verblijfsplaats, dus dat is een beetje lastig invoeren.

De marechaussee in Nederland vraagt bij de paspoortcontrole als het goed is altijd naar de documenten als je naar het buitenland (niet Schengen) vliegt, een paar weken geleden werd er bij mij nog naar gevraagd. Kan me voorstellen dat het binnen Schengen niet wordt gevraagd, aangezien er dan geen paspoortcontrole is.

Vanuit het buitenland waar ik zat naar Nederland is er nog nooit naar gevraagd als ik alleen met kind vloog.

1 like

Wij hebben de meest eenvoudige van matrasaanhuis, ook met oog op ongelukjes etc. Dochter slaapt er nu al 2,5 jaar prima op.

1 like

Ja, ik. Wij waren (en zijn) geen geregistreerde partners en/of getrouwd en ik heb dus andere achternaam. Braaf formulier meegenomen, maar is niet naar gevraagd toen. Zowel heen- als terugvlucht niet.

Het is overigens volgens mij vooral bedoeld om kinderen niet zonder toestemming naar het buitenland te (laten) gaan (denk ook aan ontvoeringen etc), omgekeerd denk ik niet dat er ook maar enigszins naar gevraagd zal worden eigenlijk.

Spannend wel, hoop niet voor iets vervelends. Succes in ieder geval alvast!

3 likes

Deze en het goedkoopste kussen van 5 euro. Is echt prima. Slaap een enkele keer bij haar in bed en is echt prima.

2 likes

Wij gaan volgende week met onze dochter van 2,4 jaar naar Gran Canaria (met het vliegtuig). Nu is ze supergoed bezig met haar zindelijkheidstraining. Thuis, in de opvang en als we ergens zijn gaat ze altijd op haar potje. Ik ben bang als ik haar die 9 dagen terug altijd een luier laat dragen we terug naar af zijn.
We hebben een wc-bril verkleiner (nog niet gebruikt) en een my carry potty (potje wat lomp, groot en zwaar is om mee te zeulen maar wat ze wel al kent en gebruikt.
Dus iemand tips hierrond?

2 likes

Alvast wc verkleiner gebruiken en aankomende daaraan laten wennen en het meenemen. Hebben we recent ook gedaan op de vakantie. Uiteraard wel lastig en niet te doen als je ergens aan het wandelen bent. Dan hielden wij haar gewoon vast op de wc. Ze heeft nog wel de luier op, dus paar stappen achter jullie.

1 like

Maar ze durft niet op de wc? Ik zou nu meteen met die verkleiner beginnen thuis en die dan meenemen op vakantie. Zoveel mogelijk van het potje af thuis maar potje wel meenemen voor noodgevallen.

Een luier zou ik alleen aan beginnen als het een totale ramp blijkt te zijn op vakantie.

Ja ik heb idd ook niet de achternaam van mijn man of kinderen. Maar goed, ik denk dat het wel los zal lopen als ik het zo lees. In elk geval wel de toestemmingsformulieren mee en mijn man gaat mee naar het vliegveld zodat we iig achter de douane komen haha!

Zie wel een beetje op tegen ruim 11u met die 2 alleen in het vliegtuig :smiling_face_with_tear:, maar het is ivm werkomstandigheden dus geen narigheid verder

Ja die heb ik ook x2, echt een prima matras

2 likes

Wat is de grootste korting die jullie wel eens bij Albelli hebben gezien? Ik heb nu 30 procent maar twijfel of ik niet nog even moet wachten op een betere actie. Al is dit wel de zomeractie dus voordat er een komt is het kerst denk ik ?

“Alle extra pagina’s gratis” is 2x per jaar

4 likes