Hier ook al jaren in gebruik, slaapt echt prima!
Dit is misschien wat je zoekt: Potette Plus 2 in 1 Blauw/Wit Online Kopen? | BabyPlanet
Het is een opvouwbaar potje (je bestelt er los plastic zakjes met absorberend materiaal bij) Ʃn het is een wc bril verkleiner.
Nu al bij 2 kinderen gebruikt tijdens de eerste periode van de zindelijkheid en ik vind het een lifesaver. Vooral in die eerste paar maanden dat als ze āik moet plassenā roepen ze ook echt nĆŗ moeten plassen. (Daar zit ik nu met de jongste in, dus gebruik 'm nu weer regelmatig).
Later als ze het beter op tijd konden aangeven gebruikte ik het nooit meer.
De gratis extra pagina actie is in ieder geval altijd ergens begin het nieuwe jaar. Dat scheelt echt veel geld als je het boek vol maakt.
Weet je ook ongeveer wanneer die twee keer zijn? Eentje dus in āt nieuwe jaar maar zit die andere er nu binnenkort nog aan te komen of heb ik die gemist?
@Feline wij hebben deze ook en zijn er tevreden over: voor de 2e inmiddels dezelfde stoel gekocht en gaan hem voor de 3e ook aanschaffen. Heeft hij nu nog niet nodig, maar sinds deze week staat de axxis op de grootste stand dus volgende stap is wel die stoel dus hou nu ook mooi vast beetje aanbiedingen in de gaten.
Wanneer zou jij de axxis als te klein beschouwen? Ik dacht eerst dat dat was als het hoofdje erbovenuit komt maar dat is nu al met ca 86cm en hij zou tot 104cm zijn voorwaarts gericht. Ik las in het boekje dat de schouders 2cm boven de straps uit mogen komen als die in de hoogste stand staan. Bedoel jij dat ook met grootste stand?
Onze oudste 2 kinderen zaten er op een gegeven moment niet goed meer in. In de hoogste (of grootste, bedoel denk ik hetzelfde dat de hoofdsteun en schouderbanden op de hoogste stand staan zeg maar) kwamen de schouderbanden dan van zo laag dat ze een soort van in elkaar werden geduwd als je de gordel aantrok en niet meer lekker in zaten.
Onze oudste was toen nog best klein qua lengte, zat in maat 92 geloof ik. Maar haar bovenlichaam is in verhouding langer dan haar benen. Ben toen met haar naar de winkel gegaan om te kijken welke stoel dan. In eerste instantie zeiden ze in de winkel huh hoezo past zij daar niet meer in, staat die stoel wel echt op de maximale stand. Dus in de winkel passen en paste echt niet meer goed volgens hun ook. Dus ik heb dat eigenlijk ook daarna bij nr 2 en 3 aangehouden, als de schouderbanden van te laag komen gaat hij een standje hoger. En dat gaat bij ons ook vaak wel gepaard met dat er steeds meer hoofd bovenuit komt.
Die lengtes zijn vooral een richtlijn, ieder kind is anders qua verhoudingen en een kind met een korter bovenlijf kan er misschien wel tot 106cm in, terwijl een ander kind er dus al eerder uit groeit. Ik vond in de winkel waar ze zon grote afdeling passen wel heel fijn toen, dat er ook even iemand meekijkt.
Vaak in mei⦠dus denk niet dat er binnenkort een komt. Overigens begint die ene meestal eind december al.
Hier nog tips met zindelijkheidstraining en dan voor het poepen? Wij zijn nu 3e dag bezig, plassen gaat goed, maar voor poepen wilt hij echt niet op de wc en doet het dan steeds in zijn broek en vervolgens helemaal paniek dat hij vies is en een luier om wilt. Wij weten ongeveer wel zijn vaste momenten dus gisteren hadden we op die momenten een pamper preventief om gedaan nadat hij dus al 1x in zijn broek had gedaan en nu net dus weer.
Ik heb hem ook al wat langer op de wc laten zitten met een filmpje en ook filmpjes samen bekeken wat er gebeurd als je poept, maar toch lukt het nog niet op de wc.
Onze dochter had het er eerst ook moeilijk mee, vond het spannend, en hield haar poep dan maar op. Eerst zeiden we dat ze aan moest geven wanneer ze moest poepen, dan deden we haar kort een luier aan. Ook lieten we haar een tijdje dan op de wc zitten met bellenblaas, dat doet de bekkenbodemspieren wat meer ontspannen. Na een paar dagen ging het al beter.
Het kwam hier vanzelf na een week of drie, vier. Nu nog steeds soms in de luier, maar vaak ook op de wc of potje als we er zelf op tijd bij zijn met aangeven dat het tijd is om op het potje te gaan. Is volgens mij normaal dat het bij poepen wat langer duurt, zou me zelf na 3 dagen oefenen nog geen zorgen maken! (En idd preventief luier om om het jezelf wat makkelijker te maken!)
Mijn nichtje heeft heel erg last van aften in haar mond door hand, mond, voet ziekte. Heeft iemand een tip voor de aften? Veel middeltjes mag ze nog niet want ze is pas 1,5⦠zo sneu
Wij kregen bij waterpokken in de mond om dat spul wat je op tandjes smeert te gebruiken (dentinox).
Waterijsjes om te verkoelen?
Ja dit doen ze idd wel al, dat zal zeker wat schelen.
@Suikerklontje , goeie! Zal ik eens doorgeven
Voor de ouders van peuters (leeftijd 2,5-3j), hoe makkelijk kunnen jullie kinderen een tijdje lekker zelfstandig spelen? Ik word er op dagen als deze compleet kriegel van dat ze de hele godganse dag aan mān been hangt te hangen.
Ik zet al wat speelgoed klaar (zoals buiten een bak met water en schepje/bakjes) en binnen heeft ze een open speelgoedkast waarin ik dmv toy rotation een aantal dingen in het zicht zet. Nu is dat connetix, boerderijdieren, pittenzakjes, stapelstein en een dokterskoffertje. Maar het blijft de hele dag miepen dat ik een connetix luchtballon voor haar moet bouwen / dat ik met haar op de grond moet puzzelen / dat ze Vuilniswagentje op Netflix wil kijken / afpakken wat de baby net in handen heeft etc. Ik heb geen zin om de hele dag haar te entertainen, plus dat er dus nog een baby is die ook mijn aandacht vraagt.
Heb het boek jagen, verzamelen, opvoeden al gelezen en ik geef haar ook de opties: je mag me helpen, je mag kijken wat ik doe of je gaat wat voor jezelf doen maar in praktijk komt het erop neer dat ze de derde optie kiest maar wel elke 10 seconden āmamamamamamaā jengelt in een speeltuin is het niet anders dan thuis trouwens, dat vind ik momenteel ook echt geen leuk uitje met twee kinderen. Rondje boodschappen doen gaat dan wel prima. Ik laat haar een paar dingen die we moeten hebben onthouden en geef haar een kleine kar+handscanner, dan heb ik er geen kind aan.
Misschien heb ik ook wel te hoge verwachtingen van haar hoor en ligt het aan mij, maar na een dag als vandaag zit ik een beetje aan mān tax.
Tel de dagen af totdat ze samen kunnen spelen en als iemand tips heeft: alles is welkom
Helaas geen tips, wel herkenning. Ik word er zelf ook soms helemaal gek van.
Lees graag mee met alle tips.
Heel herkenbaar. Mijn peuter kan af en toe even lekker spelen, maar de meeste tijd van de dag is het aan mij hangen en veel zeuren . Ik moet idd ook nog een baby entertainen. Sinds kort wil hij ook steeds het huis uit, dat gaat niet altijd, maar als we dan buiten zijn, ook hele tijd om aandacht vragen.
Ik merk wel nu mijn baby ouder wordt mijn peuter steeds meer naar haar toetrekt en bij haar speelt⦠Hopelijk kunnen die elkaar gaan vermaken later (zonder te veel ruzie )
Ik heb dus helaas geen tips.
Super lastig. Heb je weleens geprobeerd om eerst even tien minuten mee te spelen en daarna te zeggen āspeel jij verder, ik ga even iets anders doenā. En dan wel binnen oogbereik iets gaan doen. Dat helpt hier vaak wel. Maar goed, misschien heb je dat allang gedaan.
Heel herkenbaar! Ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochter pas sinds ze 4 jaar is af en toe wat langer echt zelfstandig speelt. Daarvoor ook Ɣltijd alles samen. Mijn zoontje daarentegen is 20 maanden en vermaakt zich (nog) supergoed zelf. Zit ook een beetje in het kind vrees ik.