Hier helpt het goed om visueel te maken hoe lang ze moet spelen zonder mij. Of met een timer op de tv (YouTube streamen, en dan zo’n 5min timer met een leuk thema ofzo). Of bijv met een thee glas: als mijn thee op is, kom ik spelen. Leeg glas = heel visueel
Met welke pap/granen zijn jullie begonnen met 6 maanden? En via fles of lepel?
Heel herkenbaar hoor. Bij beide keren ging het plassen binnen no-time goed maar was het poepen (even) een probleem. Alsof het kwartje even moet vallen hoe het nou moet.
Nu bij de tweede lijkt ze het sinds een paar dagen wel goed te gaan.
Mijn totaal onverantwoorde tip, maar wat wel leek te helpen: Omkopen! Principes overboord en bijv een ijsje beloven als ze op het potje/wc poepen. Dan een stickerkaart met 2 vakjes voor stickers (het doel moet wel snel bereikbaar zijn) en dan 3 en op een gegeven moment stop je ermee.
Zal echt niet de oplossing voor elk kind zijn maar hier leek het te werken. (Voor plassen hebben ze overigens nooit een sticker of beloning gehad).
Je hoeft niet per see pap te geven vanaf 6 maanden, tenzij je dat natuurlijk graag wilt! Ik gaf het pas toen ze wat ouder was en dan door yoghurt of met havermelk als ontbijt met een lepel. Ze kreeg eerst Olvarit fijne granen en toen dat pak op was havermout. Ik gaf borstvoeding dus een papfles was niet zo handig.
Mijn peuter speelt ook best vaak zelfstandig, maar moet zeggen dat hij dat altijd al heeft gehad. Hij wilt ook veel samen spelen en soms vraagt hij dat ook, maar kan ook goed alleen spelen als we maar in de buurt zijn.
Vaak speel ik eerst met hem mee en daarna haak ik af en zeg ik gewoon ik ga even de was doen, koken, of in zit op de bank en kijk mijn serie. Dan speelt hij wel bij mij verder, dus wel echt in mijn buurt maar gewoon zelfstandig en dan ondertussen vertelt hij wel verhaaltjes waar ik dan op reageer.
Ik gebruik ook olvarit fijne granen en geef het met een lepeltje en meng er wat pindakaas doorheen.
Oh ja, die lepeltjes pindakaas elke dag ergens doorheen mengen Ik denk dat mijn kind daardoor helemaal gek is op pindakaas want dat wil ze ooooveral op en bij.
Ik geef kruidvat lichte granen. Ik doe het ‘s ochtends in de fles. Vind het wel makkelijk en hij oefent tijdens de andere maaltijden wel met kauwen en happen van een lepel/bestek.
Ah, kreeg via die GroeiGids app dat het al vanaf 4 maanden mocht dus dacht dat ik al te laat zou zijn…
@Snoeptomaatje da’s slim!
Nee joh, zeker niet te laat! Mijn kind kreeg uberhaupt pas bij 6 maanden voor het eerst iets anders dan melk en dat was iets van groenten. Volgens mij moet je het meer lezen als een suggestie: geef niet voor 4 maanden iets anders dan melk maar als je bij 4 maanden al iets extra wilt geven dan zou je pap kunnen maken van de melkvoeding. Sommige kindjes zijn wat eerder toe aan eten en sommige wat later. En of dat dan groenten, fruit, pap of een broodkorst is maakt ook niet veel uit. Lekker doen waar jij je goed bij voelt, wat bij je kindje past en wat handig is!
Haha ja ik ben er pas net mee begonnen en ze smult echt van pindakaas. Ook met banaan gaat het er zo in.
Nu nog wat combinaties bedenken met ei, want dat geef ik eigenlijk te weinig.
Door een groentenhapje prakken, omelet van maken en in reepjes geven, eimuffin uit de oven met courgette of wortel erdoor geraspt, of een aardappel raspen + groenten in kleine stukjes en dan dat mengen met een ei als een soort pannenkoekje of een banaan-ei pannenkoek. Mijn man maakte elk weekend een batch van die muffins en dan haalde hij er 's ochtends een uit de vriezer om ergens die dag te geven.
Mocht je in de buurt van Duitsland wonen, daar hebben ze dentinox gel ipv druppels, ik vond die druppels ondoenlijk om op de juiste plek te krijgen.
Ik zat dus toevallig gisteren hier naar te kijken. Het is een wc bril verkleiner en een plaspotje. Volgens mij passen er veel soorten zakjes op.
Oh dat moet echt wel goed komen dan joh. Al snap ik wel dat het je er tegenop ziet haha.
We hebben de dochter eergisteren en gisteren laten kennis maken met de grote wc (met verkleiner) maar dat was geen succes. Ze krijste en bevroor helemaal.
Potje gaat dus mee op reis Ik kreeg van een vriendin ook de tip om oefenbroekjes te kopen. Dat zijn iets dikkere onderbroekjes, het vangt de pipi een beetje op als ze te laat zijn om naar toilet te gaan.
Oefenbroekjes besteld dus we gaan zien wat het geeft
Ik ben bezig in via de app van Once Upon en als je foto’s upload zie je de foto’s per maand.
Wat vinden/vonden jullie baby’s rond de 8 maanden leuk speelgoed? Naast alles wat geen echt speelgoed is natuurlijk
Stapelbakjes/-bootjes!
Super bedankt Hier kunnen we zeker wat mee! We hebben erg weinig speelgoed, omdat we niet zo goed weten wat hij nou echt leuk vindt naast rammelaars/speelmat etc. Freddy de Vuurvlieg is hier uiteraard wel de ultieme favo