Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij hebben sinds kort deze, kan je op de grond/tafel plakken:

11 likes

Ik had begin vorig jaar een burnout en toen heb ik een analoog fotoboek gemaakt voor mijn eerste kind (haar eerste jaar). Ga dat ook ooit nog doen voor de 2e. Maar vond het wel erg leuk om te maken. De rest ga ik wel digitaal maken maar ik loop ook hopeloos achter…

2 likes

Een paar dingen die hier langer leuk bleven of nog steeds zijn al sinds die leeftijd tot dus 21 maanden: Hape vormenstoof (toen: de rammelende blokjes, nu: stapelen en door het goede gat), Haba regenboogbal (toen: vasthouden en verschillende stofjes voelen, nu: tegen aan trappen of gooien) en sensorische ballen (toen: bijten en vasthouden, nu heb ik ze uit zicht want ze heeft genoeg om te gooien).

Knisperboekjes vond ze ook leuk en Sophie de Giraffe kende tussen 7-9 maanden z’n hoogtepunt maar werd daarna nauwelijks aangeraakt.

Stapelbakjes toren vind ik trouwens ook echt een goede aankoop. Eerst om vast te houden en rolt ook weg dus gaan ze achteraan kruipen en rollen en nu perfect speelgoed voor vakantie omdat het zo veelzijdig is, ook bv met water en zand, en makkelijk inpakt. Ik vind die van Mushie lelijk maar leuk omdat er in de helft van de bakjes een gaatje zit en dat is extra leuk in het water.

1 like

Ik heb laatst een boek besteld met foto’s van de vakantie en vind het wel mooi geworden! Dus ik ga het eerste jaar boek ook daar bestellen.

@DikkeKip mijn baby heeft van die rubberen ringen. Al vanaf kleins af aan. En snap niet goed wat hij er zo leuk aan vind maar hij heeft er altijd één in zijn hand :joy:. Hij vindt het nu grappig als ik er eentje op zijn hoofd doe.

4 likes

Geen spon haha maar heb ‘m al eerder getipt. De app Journi. Echt heel simpel en snel, en meer keuze qua vormgeving dan once upon (vond ik zelf wat te clean voor een babyboek). Verzenden duurt even, want t komt uit Scandinavië dacht ik? Maar verder heel tevreden!

4 likes

Hier ook even adhv foto’s teruggezocht: vooral heel veel schommelen in de speeltuin, en winkeluitjes (lichtafdeling in Ikea was topfavoriet) maar hiernaast:

• zo’n activity box: Hape Meeneem Activiteiten Box - Blabloom
  • knuffel- en kartonnen boekjes
  • bal om mee te rollen
  • dingen die geluid maken, niet per se schreeuwerig maar alles dat ritselt/rammelt is interessant, of speelgoed met lichtjes
1 like

Oja once upon is handig ja, was alleen laatst beetje aan het stoeien met de fotos want die werden beetje gek bijgesneden. Lukt het jou om die in de voorgestelde vorm bij te snijden? Soms viel er dan net een stukje af wat ik er graag op wil…

Ik heb het net gisteren besteld bij Albelli. Ik heb het daar ‘handmatig’ gemaakt zodat het idd chronologisch zit. Heb dan gewoon een aantal foto’s op een pagina gesleept vanuit mijn foto-app en dan een indeling erop geknald. Dan snijdt hij het bij en wordt het mooi. En dan steeds andere indelingen op de pagina’s. Soms 1 maar soms ook 5 op dezelfde pagina. Af en toe een klein zinnetje erbij zoals “eerste keer optrekken aan de bank!” Of “op schoot bij opa Piet en oma Jip”. Vond het eigenlijk helemaal niet zo heel veel werk zo. Wel idd bijna 200 pagina’s :money_with_wings::money_with_wings:

3 likes

Ik doe idd ook albelli. Doe regelmatig even alle foto’s die ik wil in een mapje op telefoon “piet 2-3jr”, die map deel ik met mn man dus ook van zijn telefoon zet ik die foto’s er in.
Op m’n laptop kan ik gewoon via “foto’s” bij die online map. En zet ik het er in.
Ben tot nu toe bij met de albums. Meestal maak ik ze voor ze jarig zijn en wacht dan tot de gratis pagina’s actie, want dat scheelt soms gewoon 100€ per album :crazy_face:

3 likes

Ik heb er geen problemen mee gehad omdat het bij mij wel steeds goed uitkwam. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt inderdaad! Dat is dan wel vervelend

2 likes

Waar is dit toffe ding van? Dit wil ik!!! :heart_eyes:

@Vloeistof @Mimosa en @Feather jullie ook bedankt voor de tips! Die ballen, ringen en de activiteiten box lijkt me heel leuk. Knisperboekjes is hij inderdaad echt gek op en hij heeft een afschuwelijke vos van Vitech. Dat ding is zijn favoriete knuffel helaas…… :joy:

2 likes

Hier de ballen schietende olifant. Want daar kon ze toen achteraan.
https://www.amazon.nl/VTech-Baby-Ballenbaan-Multikleuren-Nederlands/dp/B06XYYHWCN/ref=asc_df_B06XYYHWCN/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=453000002081&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=9424617805319238396&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9102665&hvtargid=pla-947189156601&psc=1&mcid=9b5de9e19ab43c16abac2090c02fea43

3 likes

IMG_9985

IMG_9987

2 likes

Oh vergeten erbij te zetten, van Baby’s Only!

2 likes

Heeft iemand tips?
Onze peuter is sinds een klein maandje zindelijk. Zelfs met dutjes of in de stad etc. Maar de grote boodschap doet ze nog in haar onderbroek. Je kunt je voorstellen wat een gedoe dat is.
We zien soms aan haar dat ze moet. Maar dan wil ze niet op de wc, of er heeeel snel weer vanaf. Raakt dan een beetje in paniek.
Ik denk dat ze het spannend vind ofzo. Boekjes en filmpje hebben we al geprobeerd en we geven telkens aan dat ze op de wc moet poepen. Maar helaas :sweat_smile:
Ze wil ook niet dat we verschonen als ze heeft gepoept. Ze kijkt dan ook helemaal vol schaamte en beetje van streek.

2 likes

Haha dit is de 3e keer in 1 week, deze vraag :sweat_smile:

7 likes

Oeps! Dan ga ik even teruglezen haha. Ik denk dat veel mensen met het mooie weer een poging doen.

1 like

Volgens mij is dat heel persoonlijk, wat er werkt. Ik ben mega meegaand alles gentle blabla. Maar hierin nam ik de leiding. Als ik zag dat hij ging poepen maar hij weigerde naar het potje te gaan. Dan pakte ik hem op (ook bij weerstand) en zette ik hem er op.
Dan bleef ik rustig en legde ik wel ook meteen uit waarom ik dat deed, dat ik bij hem was, het niet erg was, we doen het samen, komt goed…
Als hij er dan op zat, ging hij het 9 van de 10 keer toch proberen en ging het goed. Soms wel al knuffelend of zingend voor hem :joy:

Dit hoefde ik gelukkig maar een paar dagen te doen. Daarna viel het kwartje en ging hij wel uit zichzelf mee.

Het is een beetje uitproberen maar je vindt je weg wel!

7 likes

Hier ook gehad, we hebben toen voor het poepen iedere keer een luier om gedaan. Na een tijdje was ik dat beu en heb ik aangegeven dat luiers bijna op waren en toen was ze er wel aan toe om op de wc te poepen. Maar dit duurde dus wel langer dan plassen en volgens mij hebben meer kindjes dat.

2 likes

@Tubing geeft trouwens niet maar vond het grappig haha.
Hier duurde het ook langer met poepen. En wij wilden het niet forceren dus deden elke keer luier voor het poepen. En zo ineens wilde ze wel op wc.