Ja die groter gaat dan wrs echt te groot zijn
Bedankt voor het meedenken!
Interessant! Ik zou me toch niet druk maken denk ik om een paar maandjes avond/nacht fles met kunstvoeding denk ik.
Dat is een goed idee! Voor deze keer heb ik ze dan denk ik niet op tijd voor de vakantie binnen, maar voor een volgende keer zeker handig.
Mijn baby groeit uit de newborn stoel van de stokke trip trapp. Nu ben ik aan het kijken voor de volgende stap, maar ik kom er nu gewoon niet uit wat ik nodig heb🥴 ik bedenk dus:
- trip trapp baby set
- een kussentje voor daarin?
- een tray waarop ze kan eten. Ik hoor wisselende verhalen of die van stokke zelf wel/niet handig is, omdat daar dingen met zuignappen niet op blijven plakken.
- een harnas? Is die nu wel of niet nodig?
Haha sorry voor deze suffe vraag, maar ik kom er niet uit😅
- baby set is idd handig
- kussentje hadden wij nooit, maar ik had een dikke baby
die goed recht kon zitten. Je kan ook altijd even met een handdoek of theedoek werken. Ik wilde zelf iig zo min mogelijk om te wassen
- Op de tray van Stokke plakt idd niks. Maar mijn kind heeft bijv ook nooit met bordjes gegooid, dus heb het zelf niet gemist. Vond de tray iig heel handig in het begin. Had ze lekker haar eigen area waar ze kon kliederen. Nu eet ze gewoon aan tafel zonder tray. Je hebt ook een tray van een ander merk (sorry weet even niet meer welke) die wel glad is, dus die wel plakt.
- harnas hadden wij wel. Uit eindelijk hadden we geen klimmer, maar het hoeft maar 1x mis te gaan en ze vallen echt van heel hoog en hard. Nu kon ik soms ff snel de kamer uit iets uit de koelkast pakken zonder dat ik bang was dat ze binnen 1 milliseconde uit die stoel zou klimmen.
Wij hadden het harnas meteen vanaf het begin, zodat ze niet beter wist als dat dat er bij hoort.
Beetje hetzelfde als @Kaasvlinder! Wij hebben ook geen kussentje. De eerste paar keer hebben wij onze dochter een beetje gestut met een handdoek inderdaad.
We hebben de tray ook. 9/10 keer leggen we daar ook eten op zodat ze het zelf kan pakken en eten. Bordjes laat ze ook nog wel gewoon staan. En het harnas hebben wij nu (dochter is net 1 jaar) nog niet.
Kijk wat handig is bij je eettafel! Die van ons is hoog en lastiger schoon te maken dus ik vond de tray een must. Nu zit ze zonder beugel en tray maar heeft ze wel een kussentje op de stoel nodig om goed bij tafel te kunnen. Harnas nooit echt nodig gehad.
Dankjewel allemaal.
Baby set it is! Harnas laat ik nu even, maar bestel ik tzt wel bij dan denk ik. Prettig idee om even 2 seconden iets te kunnen pakken, en kan ik altijd later weer weglaten.
Kussen heb ik toevallig een oude van een vriendin die ik mag gebruiken, dus dat scheelt.
Goede tip van de tray, onze tafel is ook te hoog en ik wil blw doen dus smeer het maar daarop😂 ze gooit nu de lepel bij hapjes al weg, dus ik ga voor de zekerheid maar voor een plakversie haha.
Ik geef het eten eigenlijk altijd op die tray en die was ik daarna gewoon af. Dus ad ultimo hoeft het niet heel erg uit te maken of je borden aan een tray kan plakken.
Ik vind een harnas wel een must! Misschien wel kijken op vinted. Ik werk in de kinderopvang en heb zo vaak gehoord van ouders dat hun kindje gevallen is. En dat is echt hoog! Ik wil straks als mijn baby één is de box ook weg doen en wil dan, als hij even alleen moet zijn als ik naar de wc moet oid, hem in de triptrap zetten.
Een tray heb en kussentje heb ik ook. Het kussentje was eerst vooral fijn als verkleiner.
Stella McCartney heeft altijd opvallende/vrolijke jassen, op Vinted ook goed te vinden. Weet niet zeker of ze heel waterdicht zijn maar had afgelopen winter voor m’n zoontje een puffer met regenboogslakken erop en daar bleef hij met een klein buitje nog prima droog in.
Ik weet niet of je een lamineermachine hebt? Maar anders kan je zo’n magneetje erbij stoppen in het lamineervel
Haha ik geef nu nog puree met een lepeltje en die gooit ze nu al rond, dus ik ben zelf een beetje bang dat eventuele schaaltjes hetzelfde lot moeten ondergaan😂 of hoe doe je dat als iets in een schaaltje (yoghurt ofzo?) geeft?
@Vloeistof ok brrr ik ga meteen een harnas bestellen.
Toch nog een vraag🫣 ik zie er soms gliders bij staan, zijn die per se nodig?
Edit: nog een vraag. Ik lees dat het harnas (ik heb de oude harnas nodig) erg onhandig is, en gevaarlijk kan zijn ivm stikken en dat je dan je baby niet makkelijk los kan koppelen. Iemand hier ervaring mee? Moet ik nu kiezen tussen een vallend kind vs een stikkend kind:joy:![]()
Mini Rodini heeft erg leuke, kleurrijke jassen. Wel prijzig.
Mini Rodini! Wel echt heel duur, maar koop het altijd met korting van minimaal 30%. En weer goed door te verkopen!
Ik heb dit net gedaan/ben dit aan het doen. Ik heb zoals @Vloeistof zegt gelamineerd, maar wel zonder magneet er in. Ik heb de foto’s geprint, uitgeknipt en gelamineerd en weer geknipt (was wel wat werk), en dan van die stukjes magneettape van Hema er op. Weet wel nog niet of dit lang goed blijft plakken.
Ik had het harnas van een ander merk via bol, babsana ofzoiets. , vond dat van stokke niet zo mooi (heb de zwarte stoel) en dat werkt net zo goed(en 1/4 van de prijs
)
Ik heb ook een van Babsana. Via de chat van mamaloes.nl kun je ook om een filmpje vragen over hoe het bevestigd moet worden.
En op de tray heb ik plakfolie geplakt van de Action. Maar alsnog weet ze alles er vanaf te trekken en op de grond te gooien dus bespaar je de moeite ![]()
@wompie
Wat gebruiken jullie voor de haren van een kleine baby? Wil wat gel oid voor de sprietjes van mijn zoontje van 6 maanden, maar we wassen niet elke dag zijn haren… dus het moet geen enorm vette zooi zijn 🫢 Zwitsal goedemorgen doet niks.