Kijk wat handig is bij je eettafel! Die van ons is hoog en lastiger schoon te maken dus ik vond de tray een must. Nu zit ze zonder beugel en tray maar heeft ze wel een kussentje op de stoel nodig om goed bij tafel te kunnen. Harnas nooit echt nodig gehad.
Dankjewel allemaal.
Baby set it is! Harnas laat ik nu even, maar bestel ik tzt wel bij dan denk ik. Prettig idee om even 2 seconden iets te kunnen pakken, en kan ik altijd later weer weglaten.
Kussen heb ik toevallig een oude van een vriendin die ik mag gebruiken, dus dat scheelt.
Goede tip van de tray, onze tafel is ook te hoog en ik wil blw doen dus smeer het maar daaropđ ze gooit nu de lepel bij hapjes al weg, dus ik ga voor de zekerheid maar voor een plakversie haha.
Ik geef het eten eigenlijk altijd op die tray en die was ik daarna gewoon af. Dus ad ultimo hoeft het niet heel erg uit te maken of je borden aan een tray kan plakken.
Ik vind een harnas wel een must! Misschien wel kijken op vinted. Ik werk in de kinderopvang en heb zo vaak gehoord van ouders dat hun kindje gevallen is. En dat is echt hoog! Ik wil straks als mijn baby één is de box ook weg doen en wil dan, als hij even alleen moet zijn als ik naar de wc moet oid, hem in de triptrap zetten.
Een tray heb en kussentje heb ik ook. Het kussentje was eerst vooral fijn als verkleiner.
Stella McCartney heeft altijd opvallende/vrolijke jassen, op Vinted ook goed te vinden. Weet niet zeker of ze heel waterdicht zijn maar had afgelopen winter voor mân zoontje een puffer met regenboogslakken erop en daar bleef hij met een klein buitje nog prima droog in.
Ik weet niet of je een lamineermachine hebt? Maar anders kan je zoân magneetje erbij stoppen in het lamineervel
Haha ik geef nu nog puree met een lepeltje en die gooit ze nu al rond, dus ik ben zelf een beetje bang dat eventuele schaaltjes hetzelfde lot moeten ondergaanđ of hoe doe je dat als iets in een schaaltje (yoghurt ofzo?) geeft?
@Vloeistof ok brrr ik ga meteen een harnas bestellen.
Toch nog een vraag𫣠ik zie er soms gliders bij staan, zijn die per se nodig?
Edit: nog een vraag. Ik lees dat het harnas (ik heb de oude harnas nodig) erg onhandig is, en gevaarlijk kan zijn ivm stikken en dat je dan je baby niet makkelijk los kan koppelen. Iemand hier ervaring mee? Moet ik nu kiezen tussen een vallend kind vs een stikkend kindâ:joy:
Mini Rodini heeft erg leuke, kleurrijke jassen. Wel prijzig.
Mini Rodini! Wel echt heel duur, maar koop het altijd met korting van minimaal 30%. En weer goed door te verkopen!
Ik heb dit net gedaan/ben dit aan het doen. Ik heb zoals @Vloeistof zegt gelamineerd, maar wel zonder magneet er in. Ik heb de fotoâs geprint, uitgeknipt en gelamineerd en weer geknipt (was wel wat werk), en dan van die stukjes magneettape van Hema er op. Weet wel nog niet of dit lang goed blijft plakken.
Ik had het harnas van een ander merk via bol, babsana ofzoiets. , vond dat van stokke niet zo mooi (heb de zwarte stoel) en dat werkt net zo goed(en 1/4 van de prijs )
Ik heb ook een van Babsana. Via de chat van mamaloes.nl kun je ook om een filmpje vragen over hoe het bevestigd moet worden.
En op de tray heb ik plakfolie geplakt van de Action. Maar alsnog weet ze alles er vanaf te trekken en op de grond te gooien dus bespaar je de moeite
@wompie
Wat gebruiken jullie voor de haren van een kleine baby? Wil wat gel oid voor de sprietjes van mijn zoontje van 6 maanden, maar we wassen niet elke dag zijn haren⊠dus het moet geen enorm vette zooi zijn 𫹠Zwitsal goedemorgen doet niks.
Z8!
Goede tip, dankjewel! Ga hem bestellen, want je weet maar nooit.
@Crusti_Croc Billieblush vind ik een leuk merk. Ook goed te krijgen op Vinted.
@Wonderland ik heb het gemaakt met deze: Gepersonaliseerde foto magneten | YourSurprise
En dan een IKEA whiteboard verdeeld in 7 kolommen, netjes de dagen erboven geschreven en magneten van allerlei activiteiten en locaties zoals ons huis, kinderdagverblijf, oma, zwembad, vrienden van ons, speeltuinâŠ
Ik heb de babyset van Stokke, dit harnas:
(Er staat overal in de reviews dat het bevestigen heel moeilijk was maar dat vond ik echt niet. En ik had het eerst zonder harnas maar mijn baby is mega snel en ontsnapperig dus ging de hele tijd staan in de stoel en dat was naast gevaarlijk en dat ik niet weg kon lopen ook nog eens héél onrustig om hem de hele tijd weer naar zitpositie te halen)
En dan deze tray (is echt heel glad, baby ziet zichzelf er zelfs in):
En een plastic kussentje met bloemenprint van Ukje (echt heel duur maar vind m zo mooi en passend bij onze rode stoel en heel praktisch omdat je hem met je natte doekje gewoon afveegt. Mijn baby zat nog niet heel stevig rechtop maar moest echt uit de newborn set omdat hij daar veel te groot en zwaar voor was (en het echt niet meer wilde).
Ik heb pas zoân bord gemaakt.Heb nu geen foto, want kind heeft het bord nu in gebruik als tentoonstellingsbord voor zijn tekeningen. Maar ik heb magnetisch papier gekocht bij Amazon en dat is prima te printen en te knippen. Ook een paar kleuren magneetstrip (Boven de dagen geplakt), omdat ze met kleuren van dagen werken bij zoon op school. En een magneetbord van de HEMA.
Ik moet nog meer magneetjes uitprinten. Maar heb nu fotoâs van papa en mama en opa en omaâs en van school, een plaatje van de bso, samen spelen en zwemmen.
Ik zal morgen eens het bord erbij pakken en een foto maken.
Nee je kan ze los maken. Ik had ze wel van HEMA maar die hebben ze niet meer en volgens mij zijn dit precies dezelfde!
Voor de poten van de Tripp Trapp zijn die wel echt heel handig! Ze zorgen ervoor dat de stoel niet kan gaan kantelen. Hier waren ze laatst losgeschoven en dat merkte je meteen. Met glijders staat de stoel als een huis.
Wij hadden een harnas en de theorie is dat je er snel genoeg bedreven in wordt om een stikkend kind eruit los te maken (dus wel fijn als je een harnas hebt dat makkelijk opengaat). Het is ook belangrijk dat ze zich goed kunnen afzetten met de voetjes bij verslikking geloof ik, dus het plankje waar de voeten op rusten moet niet te laag zitten. Solid Starts legt hier (ergens ver in het artikel) uit waarom zij een harnas adviseren, zeker voor beginnende eters: Ultimate Guide to High Chairs for Babies - Solid Starts. Zij zijn heel bewust bezig met het risico van verstikking dus ik denk dat dat advies wel solide is.
Ik moet zeggen dat ik door dit onderwerp ineens het harnas mis aangezien ik ongeveer 100x per dag âGa eens zitten op je billenâ zeg