Tips, ervaringen & aanraders #10

Wij hadden geen gliders en geen harnas. Ook nooit gemist, maar ik heb wel een extreem braaf kind die er nooit uit is geklommen (en toen hij ongeduldig/klimmetje werd, hebben we het zitje en blad eraf gehaald zodat hij zelf kon klimmen). Ik zou dus even kijken hoe braaf en beweeglijk je kindje is voordat je allemaal extra’s aanschaft

1 like

Gliders zitten bij de babyset!

“Inclusief Extended Glider Set die ervoor zorgt dat de stoel meer gestabiliseerd wordt aan de achterkant.”

Wij hebben alleen de babyset en gliders dus gebruikt en geen harnas of tafelblad. Maar hier ook geen klimmer of bordjesgooier. De babyset is er nu af met 2 jaar. Had wel iets eerder zelfs al gekund maar vond het soms wel handig dat ze niet zomaar eraf kon klimmen. En daarna vond ik het juist irritant worden dat ik haar er steeds in en uit moest tillen.

1 like

Ik vind die gliders echt essentieel. Misschien niet als ze nog een baby zijn maar later gaan ze zich afzetten tegen de tafel of willen ze de stoel achteruit schuiven om van tafel te gaan en dan wil je niet dat de stoel achterover klapt.

In Amerika moeten (dacht ik) de gliders dan ook verplicht bij de stoel geleverd worden en niet alleen bij de babyset / los verkrijgbaar zoals hier.

Mijn jongste zit al lang niet meer in het harnas (te groot) maar die zit dus het liefst met 2 voeten op tafel te chillen :sweat_smile:

4 likes

Elke baby denk ik weer: nah dat harnas komt wel. En elke keer zit het er binnen een maand weer op :sweat_smile:… ik geloofde echt niet dat er kinderen bestonden die gewoon bleven zitten - tot ik het met eigen ogen zag bij een nichtje.
Hier wordt met 7 maanden gewoon uit die stoel gesprongen bijna. En onze jongste (nu bijna 8mnd) die eet het liefst staand in zn stoel :rofl:.

6 likes

Bij mijn oudste hadden we wel het harnas tweedehands gekocht maar we begrepen niet hoe we hem moesten installeren dus nooit gebruikt want hij bleef keurig zitten. Nou, bij de tweede zat hij er wel heel snel op. Dat kind haalt de raarste capriolen uit.

Ik zou al die extra’s gewoon op Marktplaats kopen trouwens, genoeg mensen die de stoel blijven gebruiken zonder accessoires dus die verkopen dan de extra’s. En dan doet het ook niet zo’n pijn als je het niet gebruikt.

2 likes

Wat leuk die magneetjes! Ik ben geïnspireerd! Ga het ook zelf maken, foto’s afgewisseld met symbolen. Heel leuk om het zo te kunnen personaliseren.

Ja wij hebben dat idd allemaal via marktplaats. Wordt zo kort gebruikt ook vaak (of helemaal niet- zoals onze newborn set hebben 3 kinderen in totaal misschien… 30 keer in gelegen :smiling_face_with_tear:)

1 like

Welke leeftijd begonnen jullie kinderen met zwemles voor het A diploma?

• Jonger dan 4
  • Tussen 4 en 4,5
  • Tussen 4,5 en 5
  • 5 jaar
  • 6 jaar of ouder

0 stemmers

En welke leeftijd met een eventuele andere/extra sport?

• 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar of ouder

0 stemmers

4 likes

Sport pas nadat zwemlessen klaar waren. Vond school, bso, speelafspraakjes en zwemles al genoeg activiteit in de week.

3 likes

Hier met 4 jaar gestart met zwemmen. Maar ik zou willen dat ik gewacht had

5 likes

Hier een wachtlijst van 22 maanden dus ik hoop dat ie voordat hij 10 is een keer afzwemt :ok_hand:

Een andere sport weet ik nog niet. We gaan nu regelmatig naar peutergym en dat is wel echt precies wat hij nodig heeft (hypermobiel en lage spierspanning).

2 likes

Is een slaapcoach het geld waard? (Baby is 6 maanden)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

6 likes

Ik zou eerst advies vragen bij het cb! Zij werken ook met (ortho)pedagogen die je kunnen helpen eventueel.

Ik heb een tijd terug een online cursus van een slaapcoach gekocht. In de aanbieding en zij verkocht ‘delen’ van een hele curus. Wat ik wel prettig vond want bijvoorbeeld het inslapen bij mijn baby is het probleem niet. Hij heeft vooral last van onrustige nachten. Maar ik vond het allemaal best wel voor de hand liggend: ritueel samenstellen, kijken naar wakkertijden, donkere kamer, white noise en je kind de tijd geven om zelf weer in slaap te vallen (lees: laten huilen). Dus ik vond het alsnog zonde

3 likes

Mijn eerste gedachte was: Stipt 4 jaar gaan we beginnen met zwemles. Gelukkig heb ik vriendinnen met oudere kinderen die zeiden: Nou… wacht maar eventjes.

Als ze net 4 zijn gebeurt er al zoveel. Naar school, evt overblijf/BSO. En dan is 45 minuten lichamelijke én mentale inspanning best pittig.

5 likes

In winter van groep 2 begonnen met sport en in die meivakantie met zwemles (werd toen in juli 6). Werd bij onze zwemschool aangeraden om qua motoriek en kracht pas na ruim 5 jaar te starten.

Met kanttekening dat hij niet naar de bso gaat en ook nu, in het begin van groep 4, nog maar 2 lange schooldagen heeft en de rest om 13u klaar is.

2 likes

Andere sport met 3 begonnen.

2 likes

Overdag slapen gaat prima, zelf zo goed dat hij volgens mij soms teveel slaapt haha! Zou het fijn vinden om te kunnen kijken hoe we eventueel de voeding van 23u of de nachtvoeding kunnen afbouwen maar tot nu toe geen succes.

Hoe oud is je baby nu?

1 like

Zwemles A net toen hij 6 werd hij heeft nu wel bijna zijn C.
Sporten deed hij wel vroeg.
Met 4 jaar lange tijd kleutergym gedaan
Met 5 jaar gestart met judo (dat doet hij nog)
Met 6 jaar voetballen erbij, vanaf zijn 7e geswitcht naar hockey.
Hij doet nu ( bijna 8) wel 3 sporten in de week naast school/ bso. Het is best wel veel, maar hij is daar ook best fanatiek in.

1 like

Half jaar!

1 like