Tips, ervaringen & aanraders #10

Mijn eerste gedachte was: Stipt 4 jaar gaan we beginnen met zwemles. Gelukkig heb ik vriendinnen met oudere kinderen die zeiden: Nou… wacht maar eventjes.

Als ze net 4 zijn gebeurt er al zoveel. Naar school, evt overblijf/BSO. En dan is 45 minuten lichamelijke én mentale inspanning best pittig.

5 likes

In winter van groep 2 begonnen met sport en in die meivakantie met zwemles (werd toen in juli 6). Werd bij onze zwemschool aangeraden om qua motoriek en kracht pas na ruim 5 jaar te starten.

Met kanttekening dat hij niet naar de bso gaat en ook nu, in het begin van groep 4, nog maar 2 lange schooldagen heeft en de rest om 13u klaar is.

2 likes

Andere sport met 3 begonnen.

2 likes

Overdag slapen gaat prima, zelf zo goed dat hij volgens mij soms teveel slaapt haha! Zou het fijn vinden om te kunnen kijken hoe we eventueel de voeding van 23u of de nachtvoeding kunnen afbouwen maar tot nu toe geen succes.

Hoe oud is je baby nu?

1 like

Zwemles A net toen hij 6 werd hij heeft nu wel bijna zijn C.
Sporten deed hij wel vroeg.
Met 4 jaar lange tijd kleutergym gedaan
Met 5 jaar gestart met judo (dat doet hij nog)
Met 6 jaar voetballen erbij, vanaf zijn 7e geswitcht naar hockey.
Hij doet nu ( bijna 8) wel 3 sporten in de week naast school/ bso. Het is best wel veel, maar hij is daar ook best fanatiek in.

1 like

Half jaar!

1 like

Is er iemand wel eens bij die Pinc Sale geweest? Is het de moeite waard?

1 like

Als je normaal ook merkkleding koopt is het zeker de moeite waard. Ik ben meer van de Zara, H&M, zeeman & Next. Dus dan vallen de prijzen alsnog ‘tegen’. Ook vond ik het veel uitgesproken kleding.

1 like

Ja, nu drie keer. De eerste keer was ik hoogzwanger en ben toen de eerste dag, op het vroegste tijdslot gegaan. Was alsnog superdruk en kreeg er gewoon harde buiken van toen haha🥲. Maar wel een paar leuke dingen gekocht. De andere twee keer daarna waren een flop. Niks leuks gezien. Dus nu besloten niet meer te gaan.

Ik weet nu merkjes die ik leuk vind voor mijn baby en daar zoek ik vooral op, op vinted en in de sale.

2 likes

Met bijna 5 zwemles. Wss binnen een jaar A, maar goed dan wil ik nog minimaal B :sweat_smile:
Daarnaast begint hij nu met muziek les. Daardoor blijft er maar 1 middag voor speel afspraakjes over, dat vind ik eigenlijk al weinig… waarschijnlijk moet hij wachten tot z’n zusje ook A&B geeft voor hij op een sport kan helaas… zou niet weten hoe we dat anders moeten wegplannen in de week.

Als ze niet 2 dagen naar de BSO zouden gaan zou ik hem wel al meteen na z’n A diploma een sport laten kiezen.

Oja wel peutergym gedaan toen de oudste 2 was, maar na een half jaar was hij daar wel op uitgekeken. Bij de middelste bestond dat niet niet meer door corona :sweat_smile:.

1 like

Mijn zoon zit vanaf 1,5 op peuter voetbal. Is elke zondag ongeveer 50 minuten en hij vindt het super leuk! We gaan as zondag weer beginnen na de zomerstop. Weet niet of het echt sport is haha maar ze doen het echt super leuk! Bij arno splinter. #nospon

Inclusief een tenue, meeeega schattig al die kleintjes met hetzelfde tenue aan met hun naam erop.

8 likes

Mijn zoon ook vanaf 1,5 jaar begonnen met aapjeskooi (dreumesgym) en dat doet hij nu bijna 3jr nog steeds 1x per week. Is 45min maar hij vindt het super leuk.

Ben wel van plan om hem vanaf 5jr op zwemles te zetten als de wachtlijst dat toe laat.

2 likes

Ik ben trouwens vandaag in sprookjeswonderland geweest (kut end rijden wel) maar mn zoon van ruim 2 vond het super leuk! Het is lekker overzichtelijk dus mn zoon kon vrij rondlopen (niet de hele tijd in de buggy etc) en er is een super leuke speeltuin, ook voor kleintjes. En diertjes! Echt een alles in 1 park. Denk wel voor kindjes tot 4. Mijn zoon is wel een beetje bangig aangelegd dus het sprookjesbos vond hij niks haha, maar verder echt de moeite waard!

12 likes

Ik vond het niks aan. Ik koop wisselend budget als high end merken voor m’n kids. Vond het ontzettend tuttig allemaal.

1 like

Mijn zoontje doet ook aapjeskooi. Echt heerlijk want hij kan er goed zijn energie kwijt en heb ook het idee dat hij er goed heeft leren springen, klimmen etc.

2 likes

Sorry ben ik weer met een vraag haha! Ik kreeg bij het CB te horen dat mijn baby van 6mnd wellicht te weinig bijvoeding krijgt.

Wij volgen mamarooskookt schema en dat gaat gewoon prima, we lopen beetje achter ivm ziek zijn. Nou gaven ze aan ook al brood te geven, ik vind dat zelf echt nog wel vrij jong? Hij verslikt zich soms ook nog in de gepureerde hapjes dus dat durf ik ook nog niet helemaal.

Hoeveel aten jullie baby’s rond 6 maanden? Denk dat ik fruit in de ochtend maar ga proberen na onze vakantie.

Mijn kind at bijna niets, paar hapjes groente, fruit of yoghurt en dat was het wel. In de meeste landen beginnen ze toch ook pas met 6 maanden met hapjes. Een baby van 6 maanden leeft volgens mij toch vooral op melk.

3 likes

Niet gek laten maken door CB. Uiteindelijk eten ze allemaal als ze 4 zijn gewoon een boterham met pindakaas hoor :wink:

Stukjes brood geven wanneer jij denkt dat hij daar klaar voor is, kan ook prima pas met 8 maanden zijn. Een broodkorstje om te sabbelen deden wij vanaf 6 maanden af en toe maar ook zeker niet dagelijks. En ook zeker niet dagelijks yoghurt of groentenhapjes. denk dat we begonnen met 3 x in de week en tussendoor tijdens het koken wat dingen om op te sabbelen of om mee te ontdekken.

Je doet het goed!

5 likes

Het CB kan ook wel stressvol zijn! Mijn eerste kind (begonnen met 5,5 mnd, baby led weaning) at met ruim zes maanden al een heel gebakken ei met peterselie en een banaan. Mijn tweede kind (kon niet zo goed zitten, dus met 7 maanden pas echt begonnen, daarvoor wel wat puree) at best lang gewoon niets of weinig, maar dat kwam rond 10 maanden ofzo goed op gang. Qua brood gaf ik ze altijd het harde korstje, en daar knabbelden ze dan op, eventueel met wat pindakaas.

2 likes