Is er iemand wel eens bij die Pinc Sale geweest? Is het de moeite waard?
Als je normaal ook merkkleding koopt is het zeker de moeite waard. Ik ben meer van de Zara, H&M, zeeman & Next. Dus dan vallen de prijzen alsnog ātegenā. Ook vond ik het veel uitgesproken kleding.
Ja, nu drie keer. De eerste keer was ik hoogzwanger en ben toen de eerste dag, op het vroegste tijdslot gegaan. Was alsnog superdruk en kreeg er gewoon harde buiken van toen hahaš„². Maar wel een paar leuke dingen gekocht. De andere twee keer daarna waren een flop. Niks leuks gezien. Dus nu besloten niet meer te gaan.
Ik weet nu merkjes die ik leuk vind voor mijn baby en daar zoek ik vooral op, op vinted en in de sale.
Met bijna 5 zwemles. Wss binnen een jaar A, maar goed dan wil ik nog minimaal B
Daarnaast begint hij nu met muziek les. Daardoor blijft er maar 1 middag voor speel afspraakjes over, dat vind ik eigenlijk al weinig⦠waarschijnlijk moet hij wachten tot zān zusje ook A&B geeft voor hij op een sport kan helaas⦠zou niet weten hoe we dat anders moeten wegplannen in de week.
Als ze niet 2 dagen naar de BSO zouden gaan zou ik hem wel al meteen na zān A diploma een sport laten kiezen.
Oja wel peutergym gedaan toen de oudste 2 was, maar na een half jaar was hij daar wel op uitgekeken. Bij de middelste bestond dat niet niet meer door corona .
Mijn zoon zit vanaf 1,5 op peuter voetbal. Is elke zondag ongeveer 50 minuten en hij vindt het super leuk! We gaan as zondag weer beginnen na de zomerstop. Weet niet of het echt sport is haha maar ze doen het echt super leuk! Bij arno splinter. #nospon
Inclusief een tenue, meeeega schattig al die kleintjes met hetzelfde tenue aan met hun naam erop.
Mijn zoon ook vanaf 1,5 jaar begonnen met aapjeskooi (dreumesgym) en dat doet hij nu bijna 3jr nog steeds 1x per week. Is 45min maar hij vindt het super leuk.
Ben wel van plan om hem vanaf 5jr op zwemles te zetten als de wachtlijst dat toe laat.
Ik ben trouwens vandaag in sprookjeswonderland geweest (kut end rijden wel) maar mn zoon van ruim 2 vond het super leuk! Het is lekker overzichtelijk dus mn zoon kon vrij rondlopen (niet de hele tijd in de buggy etc) en er is een super leuke speeltuin, ook voor kleintjes. En diertjes! Echt een alles in 1 park. Denk wel voor kindjes tot 4. Mijn zoon is wel een beetje bangig aangelegd dus het sprookjesbos vond hij niks haha, maar verder echt de moeite waard!
Ik vond het niks aan. Ik koop wisselend budget als high end merken voor mān kids. Vond het ontzettend tuttig allemaal.
Mijn zoontje doet ook aapjeskooi. Echt heerlijk want hij kan er goed zijn energie kwijt en heb ook het idee dat hij er goed heeft leren springen, klimmen etc.
Sorry ben ik weer met een vraag haha! Ik kreeg bij het CB te horen dat mijn baby van 6mnd wellicht te weinig bijvoeding krijgt.
Wij volgen mamarooskookt schema en dat gaat gewoon prima, we lopen beetje achter ivm ziek zijn. Nou gaven ze aan ook al brood te geven, ik vind dat zelf echt nog wel vrij jong? Hij verslikt zich soms ook nog in de gepureerde hapjes dus dat durf ik ook nog niet helemaal.
Hoeveel aten jullie babyās rond 6 maanden? Denk dat ik fruit in de ochtend maar ga proberen na onze vakantie.
Mijn kind at bijna niets, paar hapjes groente, fruit of yoghurt en dat was het wel. In de meeste landen beginnen ze toch ook pas met 6 maanden met hapjes. Een baby van 6 maanden leeft volgens mij toch vooral op melk.
Niet gek laten maken door CB. Uiteindelijk eten ze allemaal als ze 4 zijn gewoon een boterham met pindakaas hoor
Stukjes brood geven wanneer jij denkt dat hij daar klaar voor is, kan ook prima pas met 8 maanden zijn. Een broodkorstje om te sabbelen deden wij vanaf 6 maanden af en toe maar ook zeker niet dagelijks. En ook zeker niet dagelijks yoghurt of groentenhapjes. denk dat we begonnen met 3 x in de week en tussendoor tijdens het koken wat dingen om op te sabbelen of om mee te ontdekken.
Je doet het goed!
Het CB kan ook wel stressvol zijn! Mijn eerste kind (begonnen met 5,5 mnd, baby led weaning) at met ruim zes maanden al een heel gebakken ei met peterselie en een banaan. Mijn tweede kind (kon niet zo goed zitten, dus met 7 maanden pas echt begonnen, daarvoor wel wat puree) at best lang gewoon niets of weinig, maar dat kwam rond 10 maanden ofzo goed op gang. Qua brood gaf ik ze altijd het harde korstje, en daar knabbelden ze dan op, eventueel met wat pindakaas.
Omdat je kindje te weinig groeit of omdat ze wat je opnoemde te weinig vonden? Heb zelf altijd aangehouden āfood under one is just for funā. Lekker kennis laten maken met alle structuren en smaken.
Hij is wat fijntjes, maar het ging voornamelijk om de onrustige nachten. Ze dacht dat hij misschien niet verzadigd zou zijn⦠we gaan vanaf volgende week ook de avondfles aanvullen met pap/granen.
Ik denk dat het ook ligt wanneer je met bijvoeding bent begonnen. Wij deden dat altijd eigenlijk vanaf 4 maanden (ei en pindakaas) door een fruithapje of groente hapje oefenhapje mengen, toen dat eenmaal goed ging duurde paar weken zijn we over gegaan op een volwaardig fruit en groente hapje.
Met 6 maanden fruithapje (geprakte banaan, peer, perzik) en in de avond gewoon een maaltijdpotje van Olvarit. Tussendoor ook maissticks. Brood waren wij wel vrij laat mee denk rond 8 maanden eigenlijk pas. We gaven weleens stukjes maar niet heel consequent. Mijn kinderen verslikten zich in het begin ook weleens, maar dat moeten ze ook leren.
Ik zou nu niet gelijk beginnen met al het bovenstaande in een keer te geven maar gewoon geleidelijk aan opbouwen.
Misschien moet mijn zoontje het ook maar eens doen⦠hij is bijna 3 en kan nog niet springen (weet dat het niet gek is nog, maar veel leeftijdsgenoten kunnen het al wel) en vindt van alles eng. Maar misschien vindt hij peutergym dan ook verschrikkelijk
Ik ben ook met 4 maanden begonnen met het schema van mama roos kookt. Hij is inmiddels 5 maanden maar toont 0 interesse en duwt alles met zijn tong weer uit zijn mond. Inmiddels al een paar keer een paar dagen gestopt en dan weer geprobeerd, maar tot nu toe geen succes. Wij zullen dus ook echt niet bij 6 maanden toe zijn aan brood en ook niet aan volledige groente en fruithapjes. Wij blijven hem gewoon flessen melk geven tot we merken dat hij wel meer van de hapjes eet. wanneer dat is zal de tijd vanzelf uitwijzen.
En je loopt niet achter. Mama roos geeft zelf ook aan dat als het niet lukt je het ook later kan starten (liefst wel voor de 6 maanden, maar dat heb je dus gedaan)
Ik herken mān zoontje hierin maar die is een half jaar ouder. Kon ook lang niet springen, terwijl mān dreumes van nog geen anderhalf gisteren al probeerde te springen (niet dat hij het kon). Maar hij gaat ook regelmatig naar Aapjeskooi, we gaan het nu proberen om de week te doen zodat hij er ook echt aan went, hij vindt nog steeds veel dingen eng maar hij probeert wel steeds meer. Gewoon vaak doen, we hebben lessen gehad dat hij echt geen enkel toestel aanraakte en nu ongeveer de helft en overal wel even kijken. En ook zelf meedoen, werkt bij hem ook wel.
Hij kan inmiddels springen en ook in de speeltuin wordt hij steeds avontuurlijker.
Ik denk altijd als ze dat adviseren⦠wat zou je zelf eten als je wilt aankomen - meer groenten of volle melk ⦠snap in die zin het advies niet om meer groenten / fruit / bijvoeding te doen als een baby fijntjes is. Dan zou je dat buikje to ch liever met vol vette melk hebben dan bloemkool pureeā¦
Wij zijn bewust pas met 6mnd begonnen. Wel juist met broodkorst, lekker kauwen. En verder volgens kleintjes geĆÆntroduceerd. Dus stukken.
Dat was dan gewoon als wij aten, kreeg hij ook wat. Wisselend fruit / brood / groenten