Tips, ervaringen & aanraders #10

Peutergym heeft ons kind echt geholpen om wat minder bang te zijn. Ze is nog steeds de voorzichtigste van de groep, maar is echt veel meer gaan durven qua klimmen en springen door peutergyn.

4 likes

Je kunt altijd een proefles doen!

1 like

Ik wil regenkleding kopen voor mijn baby. Maar vinden jullie zo’n pak handiger of een losse jas en broek?

Losse broek en jas, dan kun je ook makkelijk alleen de broek even met de gewone jas aandoen als ze spelen of snel even het regenjasje.
Is ook makkelijker aan te krijgen.

1 like

Ik vond deze winter een pak handiger, heb je gelijk een goede laag. Zeker omdat m’n kind pas in maart/april ging lopen. Maar ik vind nu in de zomer/herfst een broek handiger zodat je het ook zonder jas aan kan doen.

3 likes

Ik heb de ielm pakjes vanaf 10 maanden tot ruim 2jr ongeveer gebruikt. Vond dat wel fijner dan 2 losse kledingstukken. Moet wel zeggen dat mijn zoon wel echt van het springen in de plassen is. Toen hij jonger was kroop en ging hij ook zitten buiten dan is een eendelig pak wel handiger. Met een losse jas kan er toch water in komen vanuit de onderkant.

2 likes

Mini rodini? Tiny cottons of als je heel wild wilt zijn misschien stella mc cartney?

Nou wij helemaal enthousiast met pap beginnen… komt het niet door de Dr Brown speen 3 heen :joy::sob: hoe kun je dan pap via fles geven?!

1 like

Ik vind een pak echt veel fijner. Maar het is zo persoonlijk. Misschien via Vinted iets zoeken? Dan is het niet meteen een aanslag op je portemonnee.
Ik heb er vorig jaar eentje van HEMA in de sale gekocht en ben er super tevreden mee. Waterdicht, winddicht en fijne stof.

2 likes

Wat is sowieso handig aan jassen in de herfst/winter voor een baby tussen 6-12 maanden? Ik las hier veel over de wollen engel jasjes, maar is dat echt handig als je overvallen wordt door een bui?

De pakken voor in de winter gaan in elk geval op de lijst! Vind dat er zo schattig uitzien ook, kleine michelinmannetjes. :heart_eyes:

Met een papspeen of Y-speen

Bij ons vond ze de y speen niks omdat er dan best veel uit komt. Uiteindelijk een nr 4 dr brown speen, maar wij doen maar 2 schepjes pap erin.

2 likes

Ik had toen ook een los pak van de lidl. Niet zo’n dikke winter, maar een wat dunnere wind en waterdicht. En dan daaronder een vest of trui.

3 likes

Volgens mij is speen 4 voor pap?
Maar ik weet het niet zeker want ik gebruik difrax (met 123 speen voor pap).

@lijnewiets ja ik ga inderdaad even op vinted kijken! Een pak lijkt mij ook handiger omdat je het snel aan hebt maar misschien mis je dan soms wel ā€˜alleen’ een jas. Maar een goede winterjas is ook prima voor in de regen.

1 like

Mijn dochter had altijd een wollen Engel jasje, is tot zekere mate ook wel waterdicht. Kan me niet herinneren dat een onverwachtse regenbui ooit een probleem is geweest eigenlijk maar dan kon ik haar vaak ook wel in de wagen met kap/regenhoes of onder mijn eigen jas in de draagzak doen.

Even een hele ongezellige vraag…

vraag over rouw bij kinderen

Mijn schoonmoeder ligt op sterven en we hebben 2 kinderen van 2 en 4 jaar die een erg goede band met haar hebben. Nu wil ik graag iets doen (nu al of na het overlijden) om ze te helpen in dit proces van afscheid nemen en rouwen. Maar ik vind het lastig wat passend is bij deze leeftijd. Ik had zelf al iets bedacht met een tekening of bijv ballonnen oplaten tijdens de uitvaart.
Ook las ik net een idee om nu oma een knuffel te geven en beide kinderen dezelfde knuffel, als een herinnering (en de knuffel mee geven in de kist)… Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of nog andere mooie ideeĆ«n heeft?

Ervaring met een nichtje van toen der tijd twee. Hebben toen inderdaad dezelfde knuffel gegeven en mee gegeven. Neefje van toen 7 heeft een tekening mee gegeven aan zijn opa (en kreeg ook dezelfde knuffel). Ook werd er een kaarsje aangestoken bij de kist en tijdens de uitvaart, dit doen ze regelmatig thuis nog steeds.
Altijd lastig en verdrietig zo’n situatie… sterkte :heart:

3 likes

Y speen van dr brown

1 like

@Croky Thanks! Die had ik gevonden, maar er staat bij + 9 maanden… maar dat is dus niet erg als mijn baby pas 6 maanden is?

1 like

Wij hebben toen gewoon gat van gewone speen groter gemaakt met een vork :sweat_smile:

2 likes

Hier zijn wat boeken te vinden, zoals Een Boom Vol Herinneringen. Je hebt natuurlijk ook nog Kikker en het dode vogeltje. De uitvaartbegeleider heeft ook voor verschillende leeftijdscategorieƫn eventueel een boekje beschikbaar, kun je ook naar vragen (bij ons werd hij toen nog heel lief nagezonden).

Mijn zoontje was iets ouder (5) toen mijn vader overleed, hij heeft toen uit de kledingkast ook een kledingstuk uitgekozen die hij lekker vond ruiken en die hem aan zijn opa deed denken (ligt nog steeds in zijn bed). Hij is verder de hele periode van overlijden tot de uitvaart heel betrokken geweest, hij mocht op de kist schilderen en alles versieren. Bij de uitvaart zelf ook kaarsjes aansteken en heeft ook geholpen met de kist laten dalen. Maar dat is denk ik niet voor ieder kind. Hebben in de periode na overlijden hem ook helemaal vrij gelaten daarin, hij wilde ook graag voelen en ervaren hoe het lichaam veranderde (mocht van ons) en we hebben alle vragen beantwoord.
Mijn vader overleed onverwachts dus we hebben niet van tevoren iets kunnen doen zoals een gedeelde knuffel, dat is wel een heel mooi idee. Dan zijn ze daarin verbonden.

Veel sterkte de komende periode.

3 likes