Ja even kijken hoe het gaat, of het niet te groot is/te snel loopt; ik vond dat zelf wel meevallen.
Is even zoeken met die spenen vond ik. Ik had uiteindelijk de gehele collectie thuis
Maar wat @Foxyfoxtrot zegt kan ook nog natuurlijk
Ja even kijken hoe het gaat, of het niet te groot is/te snel loopt; ik vond dat zelf wel meevallen.
Is even zoeken met die spenen vond ik. Ik had uiteindelijk de gehele collectie thuis
Maar wat @Foxyfoxtrot zegt kan ook nog natuurlijk
Ja wij. Hier beide opa en oma binnen paar weken achtereen overleden. Toen waren ze 1.5-2 en 3-3.5.
Ter voorbereiding hebben wij het boek âgrote boom is ziekâ gelezen. Tot de dag van vandaag speelt dit een grote rol voor onze kinderen. De houtwormpjes als metafoor voor kanker, en dat je dan soms niet meer beter wordt.
Mijn schoonmoeder heeft zelf woorden gegeven aan haar overlijden, dat ze dan naar de hemel ging en nog heel lang mee zou kijken maar zij haar niet konden zien.
Ze hebben bewust afscheid genomen en hebben de dagen erna om haar heen gelopen terwijl ze opgebaard was. Ze speelden zelfs op het bed naast haar (met een van ons). Zo ontdekten ze ook dat e echt dood was. Klink luguber, maar ze deden bijv de vtech naast dr hoofd: oja, ze hoort dat echt niet meer. Dit heeft onze kinderen erg geholpen.
Voor ze overleed kregen ze van oma een knuffelportret (Google maar). Een knuffel pop die op haar lijkt. Dat was lang een troost voor ze.
Daarnaast hebben wij de kist mooi geschilderd en ook de kinderen hebben daar begeleid hun handje op gedrukt. Hun tekening komt ook terug in de kaart.
In de kist is een knuffeltje (gehaakt) meegegaan, wat zij ook hadden en later ook met opa meeging.
In de kerk hebben ze bloem blaadjes gestrooid, voor de kist uit. We hadden back up in de kerk, waarbij ze er uit konden als ze het zat waren.
Onze zoon heeft een grote knauw gehad van de vele overlijdens (er ging een maand eerder nog een opa). En heeft rouw en verlies therapie gehad. Nog steeds is een kerk in lopen een trauma trigger, net als wanneer de vrouw van de collecte kwam voor kwf kanker. Hij trekt dan wit weg en komt niet uit zân woorden.
Toch denk ik dat we er goed aan gedaan hebben ze te betrekken. Het overlijden van oma is hem altijd beter te verteren geweest dan de andere twee (die onverwachts kwamen).
Voor hem was ook meer de hoeveelheid afscheid van jonge mensen achter elkaar te veel.
Nog altijd als we sterren zien zeggen ze: ooh daar zijn opa en oma! - ze zijn ook mee op vakantie!
Kijk oma! Ik kan fietsen!
@DikkeKip @Anna88 @Fishing heel veel dank voor jullie uitgebreide reacties, heel fijn, daar heb ik echt veel aan (vooral ook wel t stukje hoe ver je ze meeneemt in alles/aanwezigheid uitvaart enz, je wilt t zo graag goed doen!)
Even voortbordurend op de regenbroeken/jassen vraag: wat zijn handige schoentjes/slofjes om mee buiten te spelen voor kindjes die kruipen en een beetje staan en klimmen (voorlopig zeker nog niet lopen).
H&M heeft waterdichte slofjes, die vond ik prima voor beetje buiten kruipen en staan. En ook handig voor op de fiets als het regent of koud is.
Deze inderdaad, dikke sokken eronder en dan deze slofjes.
Ik zoek extra absorberende (nacht)luiers voor mijn dochter. Ik ken de hacks die hier benoemd worden, maar ben benieuwd of er ook nachtluiers zijn. Ik vind alleen broekjes via Google (Pampers en Kruidvat) en dat is met mijn smalle dochter niet handig. Ze is nu 11 tot 12 kg, schat ik. Is er een ander merk waar ik even naar kan kijken?
Waarom zijn broekjes niet handig? Mijn dochter is ook smal en weegt evenveel (ik denk even oud? Mei 2022). En zij draagt alleen maar broekjes, zowel overdag als snachts.
Alleen niet de broekjes van de kruidvat want die vallen gigantisch en ook niet een maat te groot want dan krijgt ze lekkages.
Wat een lastige situatie. Sterkte! Er zijn al veel goede tips gegeven maar wil nog wel even wat toevoegen. Misschien is het voor je een open deur, misschien niet. Maar mensen zeggen regelmatig tegen kinderen dat als iemand komt te overlijden iets in de trant van; nu gaat X (heel lang) slapen. Probeer het woord slapen te vermijden want dat is gewoon echt wat anders en jonge kinderen kunnen daardoor angst ontwikkelen om te gaan slapen of als iemand heel dichtbij even gaat slapen.
Oh, hier voldoen broekjes niet goed. Ik heb die van de etos geprobeerd o.a. Ze sluiten niet goed aan bij de billen en dan lekt ze door.
Mijn dochter is van juli, dus ongeveer ja!
Wij gebruikten altijd Huggies dry nights voor de nacht, die bevielen goed. Kind is redelijk smal, heeft wel redelijke billen, maar wel dunne benen.
Of zeggen dat iemand een heel lange reis gaat maken. Dat werd tegen mijn zoontje gezegd toen mijn opa was overleden. Mân zoontje zân beste vriendje ging ook een lange reis maken, maar die ging naar Bali. Is toch even wat andersâŠ
Wij hebben het echt heel concreet gezegd: dat mijn opa dood is, dat zân hart niet meer werkt en dat er daardoor geen bloed meer door zân lichaam stroomt. Toen kwam de vraag; 'heeft âie dan ook geen honger meer?â Nee, want dat werkt ook allemaal niet meer. En vervolgens zei hij: âdat is maar goed ook, want hij had nooit lekkere koekjesâ .
En waar ik mezelf âaan vast heb moeten houdenâ: kinderen kunnen dus echt van het ene op het andere moment hier heel serieus mee bezig zijn (mân zoontje was ook echt verdrietig omdat 'ie opa zo miste), en in een split second gaat hun aandacht weer naar het vriendje waarmee gevoetbald werd oid.
Ik had hieronder als reactie ook al iets gereageerd, maar nog aanvullend. Misschien vind je het fijn om tijdens de uitvaart een aangewezen persoon te hebben die de kinderen eventueel mee kunnen nemen als ze âlastigâ worden. Mijn jongste (toen 1) is niet meegeweest naar de uitvaart van mân opa en kon een dagje extra spelen op het kdv (dag ruilen is normaal niet mogelijk, maar ze wilden wel een uitzondering maken omdat ze anders nergens terecht kon). Mân oudste (toen 4) ging wel mee, maar moest ineens plassen. Mân schoonmoeder was de âdesignatedâ persoon om hem op te vangen, dus die nam hem mee naar de wc, en wilde ook met hem de zaal uit als 'ie ineens wilde gaan rennen oid.
Ik ben op zoek naar een tweedehands wollen vestje zonder capuchon in maat 74. Net zoals die van Dilling. Maar op Vinted geen te vinden⊠iemand die nog andere merken weet die zoiets hebben?
Ja dat laatste herken ik ook. Soms is er ineens verdriet en dat is ook net zo plotseling weg. En niet bang zijn om het woord dood te gebruiken. Mijn broer had het tegen zijn kind ook over dat âoma slaaptâ en dat ze niet wisten of ze haar nog eens zagen. Voor onze kinderen was oma dood en ze komt niet meer terug dat een kind verdriet heeft omdat ze opa/oma missen is natuurlijk niet leuk, maar het hoort ook bij het leven denk ik.
https://www.vinted.nl/items/4925325853-donsje-vest
Deze heeft onze jongste heel veel aangehad (niet mijn advertentie hoor). Valt wel ruim, denk dat hij hem nog wel zou passen. Gekregen, geen idee dat hij zo duur was btw .
Wat fijn deze tips mbt overlijden en rouw.
Dit zet mij wel aan het denken. Het ging in juni opeens heel slecht met een grootouder maar dat gaat nu toch weer beter maar levensverwachting blijft kortâŠ
Onze dochter is inmiddels 21 maanden, ik dacht dat ik er nog niet echt iets duidelijks mee moest doen, maar wat zouden jullie doen bij deze leeftijd?
Mijn dochter van juli 2022 is 10,5kg en smal. Pampers dry pants maat 4 zitten goed bij haar. Daar lekt ze in de nacht niet mee door.
Joha sowieso. Cosilana heeft misschien ook zulke vestjes
Ik heb zelf geen idee of dit zou werken in jouw geval. Maar ik heb mijn nichtje van 1,5 deze laatst cadeau gedaan: glo pals lichtblokjes - lumi - 4st | ilovespeelgoed.nl
En ze vindt ze echt fantastisch! Ze lichten op zodra ze het water ingaan. Misschien om er weer wat meer plezier in te brengen?