Ja is hetzelfde
Ah top das handig!
De agenda voor festival de betovering (verschillende theaters in den haag) is online. Van 25 oktober t/m 2 november heel veel theater, film en dansvoorstellingen voor kinderen van verschillende leeftijden. O.a. 1+ en 2+ voor de hele kleintjes maar ook voor oudere kinderen.
Ja wij hebben laat mij maar even. Vind zelf stiekem niet super leuk om voor te lezen omdat het heel lang duurt en ik het idd ook lelijk geschreven vind. Als ik t voorlees maak ik daarom altijd beetje eigen versie van de tekst
Maarrr vind de boodschap wel mooi en merk dat ons kind van 4 echt heeel aandachtig luistert. Denk dat het wel heel herkenbaar is. Wordt ook vaak gekozen om te lezen uit de tientallen boeken die we hebben.
Hmm tegenstrijdige reacties dus haha. Ik vind het jammer om te lezen dat het een lang boek is … daar houd ik zelf ook niet van.
Nog even verder zoeken dan maar!
Qua lang boek, ik vind het meevallen. Ik heb laat mij maar even en ik vind het wel een aanrader.
Wat betreft emoties bij kinderen, en het soms even teveel wordt, heb je ook nog Daantje Vulkaantje en de boeken van het emotie kleurenmonster. Wij hebben nav daarvan ook een ‘blijmaakdoos’ voor dochter gemaakt. Een A4 formaat doos met dingen waar ze blij/rustig van wordt. Denk aan een potje klei, foto’s, een squishy, een kleurboek etc.
Dankjewel voor de tips! Vooral het kleurenmonster spreekt mij aan, ik ga er verder naar kijken.
Ik weet niet of het helemaal passend is bij wat je zoekt, maak ik heb het Grote Gevoelenshotel nog op mijn wensenlijstje staan. Ook mooi vormgegeven.
Ziet er ook zeker mooi uit! Bedankt voor de tip ![]()
Check eens Studio Tosti, hebben veel over gevoelens, boeken en spelletjes.
Ik zou wel willen weten of en hoeveel verloop er is qua leerkrachten, of er zwemles wordt aangeboden, wat de eigen bijdrage is en wat voor andere kosten er verder nog zijn
Ik weet niet of het een openbare school is of eentje met een geloofsovertuiging en hoe dat voor jullie is, anders zou ik daar op doorvragen. Sommige zijn vooral op papier katholiek of christelijk en doen er weinig mee, maar ik heb ook op een school gekeken die dat zeiden en toen bleek tijdens de rondleiding dat ze elke dag uit de Bijbel lezen en dat de normen en waarden uit het geloof de norm zijn. Toen was het voor mij al klaar ![]()
Haha ja en andersom werd hier verkondigd dat ze elke dag openen met een soort gebedje, en een kaarsje aansteken.
En bij de laatste ouderavond was dat al teruggebracht naar: we doen 1x per week een kaarsje en we bidden niet bij het eten (sinds dit jaar continue rooster).
Waren veel ouders ook niet echt mee eens want dat was niet echt hoe de visie een paar jaar terug was weggezet ![]()
Wellicht ook nog hoe er les wordt gegeven, methodieken, of kinderen hun eigen tempo kunnen volgen. Worden er individuele leerlijnen gevolgd of juist niet etc.
Ja wij houden het maar bij openbaar ![]()
Seksuele ontwikkeling/voorlichting, beleid tav telefoons en voorlichting over social media vond ik ook heel belangrijk om te weten wat er aan gedaan wordt.
Dit vind ik echt niet oke.
Bij een openbare opvang niet, maar bij religieuze plaatsen kan je dit verwachten.
Ik heb ook weleens op Christelijke scholen gewerkt waar ze er volgens de directeur niks mee deden maar de kleuterjuf toch iedere week voorlas uit de bijbel en zong over dat Jezus komt.
Ik kom van een school met veel verloop (elk schooljaar gaan er +/- 10 collega’s weg uit onvrede). En ik weet zeker dat ze zo’n vraag nooit eerlijk zouden beantwoorden. Zelf zou ik letten (bij de kleuters) op de thematische aankleding. Maken ze werk van de hoeken, ziet het er heel/compleet uit? Prikkelend? En bij de andere lokalen ook, is er zorg besteed aan het inrichten en aankleden van het lokaal?