Ja maar als ze zeggen dat ze er niks aan doen, dan verwacht ik niet dat ze bidden.
Maak het ook niet te groot. Ik werd helemaal gek van al die scholen bezoeken en het idee dat ik DE BESTE KEUZE VOOR MN KIND moest maken. In the end komt het wel goed als je kind gewoon gemiddeld meekomt (met uitschieters naar boven en beneden). Het is fijn als er aanbod is voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, en meer uitdaging. En verder is het ook gewoon gevoel: voelt het goed om mn kind hier elke dag af te leveren? Al die rapporten van de onderwijsinspectie heb ik even bekeken of ze niet extreem slecht scoorden, maar ook niet meer dan dat.
Precies dit ja. Ik heb met die gedachte uiteindelijk ook gewoon gekozen voor wat goed voelde en het blijkt een heel fijne school te zijn voor mijn kinderen. Uiteindelijk past het grootste deel van de kinderen in het standaard schoolsysteem. En als dan blijkt dat een school niet kan bieden wat je kind nodig heeft (wat ontzettend naar is, ik wil dat niet bagatelliseren voor ouders die daar mee te maken hebben) kun je dan kijken wat de juiste keuze is
Wij hebben ook naar het verloop gevraagd, als er helemaal geen “oude” of juist geen nieuwe mensen zijn is het ook mogelijk een aandachtspunt. En wat ze aan uitjes doen. En ik vond ook de sfeer proeven belangrijk, en de school van onze keuze voelde echt gezellig aan, met overal mooie kunstwerken van kinderen en speelhoekjes in de gang en in het auditorium.
Ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat je bij het boeken van een hotel je (jonge) kind niet per se hoefde op te geven, klopt dat? Ik kan het niet terugvinden. Is dat alleen als je wil dat zij een bed regelen voor op de hotelkamer? Want ik ben van plan om zelf een campingbed mee te nemen. Eerste keer met kind op pad, dus geen idee hoe of wat haha. Of moet je het sowieso te allen tijde aangeven. ![]()
In mijn ervaring is een kind onder de 2 vaak gratis (muv toeristenbelasting) en betaal je meestal wel bij voor een bedje. Maar ik heb het tot nu altijd moeten aangeven via het boekingsysteem.
Ik zou het altijd opgeven, al is het alleen al in het geval van calamiteiten zodat ze weten hoeveel personen er in de kamers zitten.
Ben het nu wel van plan, mét kind mag de kamer met jacuzzi blijkbaar niet meer
Zo jammer haha
Wat bizar! Zou niet uit moeten maken zou je zeggen
Van der Valk zeker?
Je kan niet zomaar wisselen van school. Dan moet er echt aanwijsbare redenen zijn, bv. dat er een ernstig incident is geweest waarbij de school nalatig is geweest.
Er was bij ons een ouder die wilde wisselen omdat ze vanaf nu gaan werken met combi klassen. Daardoor werden klassen relatief groot. Ze waren daardoor bang dat kind zich niet kon concentreren. Plus ouders vonden dat kind niet goed werd begeleid bij bepaalde leerachterstanden. Zij mochten niet switchen van school, werd afgewezen.
Elke school mag dit zelf bepalen. Zitten geen regels aan vast
Afgewezen door wie?
Je bent ip gewoon vrij je in te schrijven op een andere school, of ze je aannemen is een tweede. Want als je geen “verhuisgeval” bent en de klassen zitten vol, dan kan je gewoon afgewezen worden. Maar er is geen wet die stelt dat je niet mag wisselen…
Nee, Inntel hotel Marina Beach in Scheveningen! Maar ik heb al gebeld en het op die manier kunnen regelen!
Door de andere school werden ze afgewezen. Ander kind dat ook wilde switchen werd wel geaccepteerd. Er is inderdaad geen wet, maar wisselen gaat hier niet zomaar. Dat wilde ik aangeven. Overvolle scholen is inderdaad in onze hele regio een ding, dus dat speelt ongetwijfeld mee.
Edit: bij het andere kind dat wel werd geaccepteerd was wel sprake van een ernstig incident.
Een anti monster spray die jullie samen kunnen spuiten voor het slapen? Kun je zo kant en klaar kopen op internet of heel eenvoudig zelf maken. Als je het zelf maakt kun je dan een geur kiezen die lijkt op jouw parfum oid zodat het een vertrouwde geur is?
Heel herkenbaar, mijn dochter heeft dit ook. Misschien een stomme tip, maar mijn dochter heeft zo’n plantenspuit op haar kamer staan met water erin. En voor ze gaat slapen mag ze dan een paar spraytjes in haar kamer doen om te zorgen dat er geen ‘monsters’ komeb (ja tuurlijk leggen we haar vooral uit dat monsters niet bestaan etc. dus sorry als dit totaal niet pedagogisch verantwoord is).
Edit: o zo stom is het misschien niet aangezien @Loowny het ook noemt!
Wij hebben een kleine versie van het kleurenmonster, mijn dochtertje van bijna 3 leest die nog steeds graag. En we hebben ook muziekjes vol gevoelens, daarin staan emoties gelinkt aan een aantal klasieke muziekfragmenten. Ook wel tof vind ik. Laatst kwam ze ook met beide boekjes tegelijk aan haha.
Ik had voor opvliegende kindjes (ik weet niet of dat de kwestie is ;)) ook nog Bob Popcorn opgeslagen, maar die vond ik zo op het oog in de bieb nog iets te ingewikkeld voor dr.
En @lapizlazuli’s tip vind ik ook een goede, ik volg haar ook op instagram en zie daar vaak goede tips voorbij komen en je kan op de website volgens mij ook op die thema’s selecteren.
Je kan ook een verboden voor monster poster kunnen maken en die met haar versieren en op haar deur plakken. Volgens mij is het ook een leeftijd dingetje en heb ik tussen 3-3,5 regelmatig bij mijn zoon op de kamer geslapen, dat was even de beste oplossing voor iedereen.
Ik zag een keer in een tv programma dat een moeder voor het slapen een veilige bubbel maakte om het kind heen. En dan mocht ze zelf kiezen welke kleur. En wat kan er wel in en wat mag er niet in.
Mij lijkt monsterspray lastig omdat je er dan in meegaat dat monsters bestaan.