Dankjewel voor de tips! Vooral het kleurenmonster spreekt mij aan, ik ga er verder naar kijken.
Ik weet niet of het helemaal passend is bij wat je zoekt, maak ik heb het Grote Gevoelenshotel nog op mijn wensenlijstje staan. Ook mooi vormgegeven.
Ziet er ook zeker mooi uit! Bedankt voor de tip
Check eens Studio Tosti, hebben veel over gevoelens, boeken en spelletjes.
Ik zou wel willen weten of en hoeveel verloop er is qua leerkrachten, of er zwemles wordt aangeboden, wat de eigen bijdrage is en wat voor andere kosten er verder nog zijn
Ik weet niet of het een openbare school is of eentje met een geloofsovertuiging en hoe dat voor jullie is, anders zou ik daar op doorvragen. Sommige zijn vooral op papier katholiek of christelijk en doen er weinig mee, maar ik heb ook op een school gekeken die dat zeiden en toen bleek tijdens de rondleiding dat ze elke dag uit de Bijbel lezen en dat de normen en waarden uit het geloof de norm zijn. Toen was het voor mij al klaar
Haha ja en andersom werd hier verkondigd dat ze elke dag openen met een soort gebedje, en een kaarsje aansteken.
En bij de laatste ouderavond was dat al teruggebracht naar: we doen 1x per week een kaarsje en we bidden niet bij het eten (sinds dit jaar continue rooster).
Waren veel ouders ook niet echt mee eens want dat was niet echt hoe de visie een paar jaar terug was weggezet
Wellicht ook nog hoe er les wordt gegeven, methodieken, of kinderen hun eigen tempo kunnen volgen. Worden er individuele leerlijnen gevolgd of juist niet etc.
Ja wij houden het maar bij openbaar
Seksuele ontwikkeling/voorlichting, beleid tav telefoons en voorlichting over social media vond ik ook heel belangrijk om te weten wat er aan gedaan wordt.
Dit vind ik echt niet oke.
Bij een openbare opvang niet, maar bij religieuze plaatsen kan je dit verwachten.
Ik heb ook weleens op Christelijke scholen gewerkt waar ze er volgens de directeur niks mee deden maar de kleuterjuf toch iedere week voorlas uit de bijbel en zong over dat Jezus komt.
Ik kom van een school met veel verloop (elk schooljaar gaan er +/- 10 collega’s weg uit onvrede). En ik weet zeker dat ze zo’n vraag nooit eerlijk zouden beantwoorden. Zelf zou ik letten (bij de kleuters) op de thematische aankleding. Maken ze werk van de hoeken, ziet het er heel/compleet uit? Prikkelend? En bij de andere lokalen ook, is er zorg besteed aan het inrichten en aankleden van het lokaal?
Ja maar als ze zeggen dat ze er niks aan doen, dan verwacht ik niet dat ze bidden.
Maak het ook niet te groot. Ik werd helemaal gek van al die scholen bezoeken en het idee dat ik DE BESTE KEUZE VOOR MN KIND moest maken. In the end komt het wel goed als je kind gewoon gemiddeld meekomt (met uitschieters naar boven en beneden). Het is fijn als er aanbod is voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, en meer uitdaging. En verder is het ook gewoon gevoel: voelt het goed om mn kind hier elke dag af te leveren? Al die rapporten van de onderwijsinspectie heb ik even bekeken of ze niet extreem slecht scoorden, maar ook niet meer dan dat.
Precies dit ja. Ik heb met die gedachte uiteindelijk ook gewoon gekozen voor wat goed voelde en het blijkt een heel fijne school te zijn voor mijn kinderen. Uiteindelijk past het grootste deel van de kinderen in het standaard schoolsysteem. En als dan blijkt dat een school niet kan bieden wat je kind nodig heeft (wat ontzettend naar is, ik wil dat niet bagatelliseren voor ouders die daar mee te maken hebben) kun je dan kijken wat de juiste keuze is
Wij hebben ook naar het verloop gevraagd, als er helemaal geen “oude” of juist geen nieuwe mensen zijn is het ook mogelijk een aandachtspunt. En wat ze aan uitjes doen. En ik vond ook de sfeer proeven belangrijk, en de school van onze keuze voelde echt gezellig aan, met overal mooie kunstwerken van kinderen en speelhoekjes in de gang en in het auditorium.
Ik dacht ergens hier gelezen te hebben dat je bij het boeken van een hotel je (jonge) kind niet per se hoefde op te geven, klopt dat? Ik kan het niet terugvinden. Is dat alleen als je wil dat zij een bed regelen voor op de hotelkamer? Want ik ben van plan om zelf een campingbed mee te nemen. Eerste keer met kind op pad, dus geen idee hoe of wat haha. Of moet je het sowieso te allen tijde aangeven.
In mijn ervaring is een kind onder de 2 vaak gratis (muv toeristenbelasting) en betaal je meestal wel bij voor een bedje. Maar ik heb het tot nu altijd moeten aangeven via het boekingsysteem.
Ik zou het altijd opgeven, al is het alleen al in het geval van calamiteiten zodat ze weten hoeveel personen er in de kamers zitten.