Dit gaat bij mijn zoontje ook lastig, ik heb van die dunne plastic zakjes opengeknipt! Vouw ze een beetje om z’n voetje heen, in het schoentje en trek ze er uit.
Ewers.
Als die donsje laarsjes fijn zijn, kun je dan niet aan tweedehands paar kopen die ze lekker kan afraggen op de opvang? Tweedehands schoenen zijn echt prima voor een dreumes, het is nou niet dat ze er een avondvierdaagse op lopen op die leeftijd.
Het leven is te kort hoor om dagelijks te vloeken op kinderschoenen met kloterige ritsjes waar steeds iets tussen zit of een dreumes die steeds zn voeten kromt als het aan moet ![]()
Voor peuters ben ik grote fan van de schoenen met ‘bumper’ van Naturino, met veters, dus die kan je gewoon helemaal open trekken. Ze geven veel steun en zijn (bijna) onverwoestbaar.
Qua slofjes voor kleine voeten vind ik Bobux fantastisch, die kocht ik zelf meestal tweedehands, is ook echt topkwaliteit (met of zonder sokje, eenmaal aan krijgen ze ze zelf niet meer uit).
Laarzen vind ik bij mijn kleuter van 5 met hoge wreef nog steeds lastig aan en uit te doen ![]()
Mijn zoon en dochter kijken nu simon’s cat en moeten de hele tijd heel erg lachen, zo cute ![]()
Het is echt bizar hoeveel mijn kind gegroeid is in de zomervakantie? Ik had voor de vakantie nieuwe gymschoenen gekocht, nieuwe kleren noem maar op. Deed ik vd week een korte broek aan, was het gewoon een hotpants geworden?! Krijg ik van de juf de gymschoenen in de tas terug (die liggen normaal standaard op school) met een briefje waarop staat dat ze ze met geen mogelijkheid meer aankrijgt.
INEENS zijn al haar schoenen ook te klein?! En ik vind schoenen kopen echt een drama. “Gelukkig” past ze haar regenlaarzen nog, en regent het nu alleen maar
. Ik verdenk haar ervan dat ze stiekem pokon heeft gedronken.
Nou de mijne ook hoor! Ik hield het niet voor mogelijk maar ze lijkt met een paar weken zon gewoon maat 86 overgeslagen te hebben. En die schoenen inderdaad, pffft.
Maar ook in woordenschat is ze zo vooruit gegaan. Opeens zinnen van 2 of zelfs 3 woorden, namen van mensen en woorden met meerdere lettergrepen. Vond het echt genieten om in de vakantie meer tijd samen te hebben en dat allemaal te zien. (Motorisch is ze overigens nog net zo’n klungel als een paar maanden geleden
Dit kind kan denk ik eerder lezen dan springen haha).
Grappig hoe dat bij kinderen zo kan verschillen! Mijn man en ik zijn beide best wel talig en niet per se heel on-klunzig maar ons kind gaat juist als een raket qua motorische ontwikkeling (klimt overal op, verschuift zware dingen enz) en qua taalontwikkeling is hij juist nog niet zover. Geen idee waar hij dat vandaan heeft.
Hij zit voorlopig nog wel even in maat 86 vermoed ik, maar hij moet idd ook alwéér nieuwe schoenen. En hij wil zijn regenlaarzen onder geen beding aan dus dat wordt ook interessant.
Ja kan zeker zonder. Wij gebruiken het nu soms in plaats van de aer reiswieg, wist niet eens dat het samen met de buggy kon haha. Handig voor straks! Vind het echt ideaal trouwens, zeker met onze cybex die ook in ligstand kan.
Dat je later begint met praten wil toch niet zeggen dat je later niet heel talig kunt zijn.
Mijn kind is ook een late prater (en motorisch juist heel snel), maar ze begrijpt veel meer dan ze zegt en dat hoor je wel vaker. Heeft jouw kind dan ook een goed ruimtelijk inzicht (goed in puzzelen enzo)?
Hier trouwens ook alweer nieuwe schoenen, de 3de of 4de maat van dit jaar al. ![]()
Mijn dochter is voor het eerst uitgenodigd voor kinderfeestjes (en dan gelijk 2 in 1 week haha toppp) maar ik ben een beetje onzeker: wat geef je tegenwoordig uit aan een kadootje? ik dacht zelf aan iets tussen de 5-10 euro, maar geen idee wat normaal is eigenlijk?
Dat is eigenlijk altijd in de normale spraak-/ taalontwikkeling. Taalbegrip gaat voor aan taalproductie.
Wat betreft boterhamzakje, wellicht begrijp ik je verkeerd, maar eenmaal in de schoen, ‘moet’ je die wel weer van de voet afhalen.
Verder ben ik gewoon fan van Vans. Maar babyvoetjes zijn soms ook gewoon rare bolle dingen die niet meewerken.
Oh nee klopt, dat wil zeggen, wij hadden gewoon verwacht dat het andersom zou zijn als je kijkt naar hoe wij zijn. Misschien is hij wel heel talig maar zo niet dan is dat natuurlijk ook okee.
Hij heeft ineens wel een flinke sprong gemaakt met puzzelen trouwens, heeft toevallig vandaag echt eindeloos gepuzzeld. Als hij ook nog goed ruimtelijk inzicht heeft, weet ik al helemaal niet van wie hij dat heeft haha
Wij doen rond de 10 euro. Ik laat mijn dochter zelf dingen uitkiezen in het thema wat het kind leuk vind. Gaat meestal wel goed.
Ik heb zelf ook al een cadeaubon gekregen, dat vond ik een beetje vreemd.
Ik vind dat niet vreemd. Zo kun je het opsparen en in een keer een leuk duur cadeau kopen.
Voor het verlanglijstje van onze dochter hebben we ook rond de 10 euro aangehouden met zeker ook wat goedkopere opties en algemene dingen als ‘kralen’ of ‘knutselspullen’ zodat iedereen iets binnen hun budget zou kunnen vinden.
Dat is een prima bedrag ![]()
Hebben jullie ook gehad dat je kind met 20 maanden de hele dag door veel zeurt/jengelt. Alleen maar gedragen wil worden. Alleen maar aan je hangt of op je wil klimmen. Geen moment alleen wil spelen. Veel driftbuien heeft (om hele kleine dingen). Ik ben twee dagen alleen en ben helemaal drained.
Yes heel erg! Ze is nu 2,5 en het begint nu een beetje minder te worden. Ik denk dat het aan de ontwikkeling lang. Enorme gesprongen gemaakt, waardoor het wat rustiger lijkt. Deels ook wel karakter, want mn zoontje was niet zo. Ik vond het echt een pittige fase!