Tips, ervaringen & aanraders #10

Mijn zoontje had het vanaf 22 maanden, een paar maanden. Toen kwamen we in rustiger vaarwater, maar inmiddels is het weer drama (bijna 3)

1 like

Yup, hier ook een dreumes terrorist sinds ongeveer die leeftijd. Ik heb het idee dat ze meer begrijpt en wil dan dat ze duidelijk kan maken of kan. Het gaat gelukkig wel in fases! Ik probeer haar uit te dagen om met woorden/aanwijzen duidelijk te maken wat ze wil en ā€˜mama help die’ is inmiddels 80% van haar tekst. Volgens mij heeft dat al wel iets geholpen! En verder negeren, je kind uit de situatie halen of jezelf uit de situatie halen. Of misschien beetje categorie random tips maar een goede knuffel, midden in een driftbui iets geks doen of samen buiten op het balkon staan en naar buiten kijken helpt ook soms.

3 likes

Wat een top tip dit haha. Net aangezet en ze liggen hier allebei helemaal dubbel van het lachen :laughing:

1 like

Hier in het dorp kun je bij de speelgoedwinkel een bak vullen met dingen die je graag wil hebben. Als je dan gaat shoppen, kun je zeggen dat je een feestje hebt van X, en dan kun je iets uit die bak pakken en afrekenen. Misschien heb je zoiets ook wel bij jou in de buurt?

En zelf heb ik een online verlanglijstje voor m’n kids voor verjaardagen/sint/kerst, en dat linkje heb ik wel eens doorgestuurd naar ouders. Daar staan dingen op met allerlei bedragen. Ik houd dan ook wel rekening met kinderfeestjes, dus ook dingen van 5 tot 15 euro

Ik houd zelf rond de 10-12 euro aan.

Haha zo schattig he

1 like

@Peyton @Keroppi @itakepictures @Waterflesje Dank voor de reacties, hier kan ik wat mee!

2 likes

Wat zijn jullie favoriete podcasts om je voor te bereiden op de bevalling, moederschap etc? Engels of Nederlands.

Geen podcast, maar the positive birthing company op youtube (en hun app) vond ik heel fijn.

5 likes

Podnataal, zwanger & zo, adem in adem uit en verlosmoeder vond ik het fijnst en meest informatief.

2 likes

Als je borstvoeding wil geven, de podcast van Myrthe van Lonkhuijsen. Die heet borstvoeding en werk maar ik heb daar vooral veel van geleerd over kolven, voorraad opbouwen en combineren van bv en kv.

2 likes

Drs mama is ook een fijne podcast! Gaat over bevallen maar ook gelijkwaardig ouderschap. Ook met wetenschappelijke onderbouwing.

1 like

Ik wil hier toch nog even op terugkomen, want een aantal zeiden al dat het na de vakantie vast beter wordt en inderdaad! Ze heeft heel veel vriendjes, is heel lief, sociaal en behulpzaam en speelt eigenlijk met alle kindjes. Ze gaat nu met heel veel plezier naar school en dat is zo een fijn idee dat ik het toch hier even wilde delen :heart:

@Pandava ik heb ook veel de podcast geluisterd van de verlosmoeder!

23 likes

Ik zoek een bestemming voor een midweekje weg in november met mijn man en kinderen van 1 en 2,5 in Nederland/Belgie/Duitsland. Voorkeur:

• goed restaurant/cafe
  • binnenzwembad waar het water niet te koud is en een binnen speelgelegenheid
  • moderne huisjes
  • liefst niet te massaal waar ook bezoekers die er niet slapen naar de faciliteiten kunnen (zoals centerparcs)

Iemand een tip? Ik heb geen specifiek budget in mijn hoofd.

2 likes

De Leistert is wel leuk in Limburg! Wij waren er in april en toen was het qua drukte erg goed te doen, zowel in het zwembad als in de ā€˜plaza’ (waar ook speelgelegenheid is). Huisje was prima en schoon. Eten in het restaurant was okĆ©. Beter dan eten bij Centerparcs, maar niet zo goed als bij een echt goed restaurant.

Of misschien bij Safaripark beekse bergen? Alleen geen ervaring met het zwembad daar, maar huisjes zijn top en het eten in het restaurant was echt goed.

1 like

Wij komen net terug van Dormio Resort in Limburg. Erg goed bevallen! Wilde idd ook geen centerparcs.

En wat @anon33053055 zegt, beekse bergen, lijkt me ook leuk. Staat op onze wishlist als hij wat ouder is

Andere vraag: wanneer zijn jullie over gegaan van de newborn stokke set naar het zitje met tafeltje?

Onze baby is 6 maanden en kan nog niet zelfstandig zitten, maar met hapjes vind ik eigenlijk dat hij in de newborn set te veel ligt…

1 like

Ongeveer met 6 maanden! Toen kon onze dochter ook nog niet zelfstandig zitten, dus we hebben haar een paar weken gestut met een deken.

4 likes

Met negen, bijna 10 maanden pas. Hij ging toen zelfstandig zitten. Ik wilde daar wel op wachten omdat het anders niet zo goed schijnt te zijn. Ook al denk ik dat als je het alleen met eten doet, het ook weer niet zo veel kwaad kan. Maar mijn baby vond het ook nog wel ok in het kuipje

2 likes

Je kan ze een beetje ondersteunen met een kussen. Stokke zelf heeft er zelfs een speciaal verkleiner kussen voor (marktplaats sof Vinted misschien checken).
Ik vind recht op zitten idd ook belangrijk met eten. Zelf verslik je je liggend ook veel sneller dan recht op

2 likes

Ik ben heel tevreden met Bunnies. Die zijn stevig maar hebben een hele flexibele zool. Ook prima op vinted te vinden (opgedragen, vooral de eerste maten natuurlijk). Ik vind veters heel handig, dan vouw ik de hele schoen open en dan kan ik makkelijk de voetjes er zonder gekromde tenen inkrijgen.

3 likes