Dat is eigenlijk altijd in de normale spraak-/ taalontwikkeling. Taalbegrip gaat voor aan taalproductie.
Wat betreft boterhamzakje, wellicht begrijp ik je verkeerd, maar eenmaal in de schoen, āmoetā je die wel weer van de voet afhalen.
Verder ben ik gewoon fan van Vans. Maar babyvoetjes zijn soms ook gewoon rare bolle dingen die niet meewerken.
Oh nee klopt, dat wil zeggen, wij hadden gewoon verwacht dat het andersom zou zijn als je kijkt naar hoe wij zijn. Misschien is hij wel heel talig maar zo niet dan is dat natuurlijk ook okee.
Hij heeft ineens wel een flinke sprong gemaakt met puzzelen trouwens, heeft toevallig vandaag echt eindeloos gepuzzeld. Als hij ook nog goed ruimtelijk inzicht heeft, weet ik al helemaal niet van wie hij dat heeft haha
Wij doen rond de 10 euro. Ik laat mijn dochter zelf dingen uitkiezen in het thema wat het kind leuk vind. Gaat meestal wel goed.
Ik heb zelf ook al een cadeaubon gekregen, dat vond ik een beetje vreemd.
Ik vind dat niet vreemd. Zo kun je het opsparen en in een keer een leuk duur cadeau kopen.
Voor het verlanglijstje van onze dochter hebben we ook rond de 10 euro aangehouden met zeker ook wat goedkopere opties en algemene dingen als ākralenā of āknutselspullenā zodat iedereen iets binnen hun budget zou kunnen vinden.
Dat is een prima bedrag
Hebben jullie ook gehad dat je kind met 20 maanden de hele dag door veel zeurt/jengelt. Alleen maar gedragen wil worden. Alleen maar aan je hangt of op je wil klimmen. Geen moment alleen wil spelen. Veel driftbuien heeft (om hele kleine dingen). Ik ben twee dagen alleen en ben helemaal drained.
Yes heel erg! Ze is nu 2,5 en het begint nu een beetje minder te worden. Ik denk dat het aan de ontwikkeling lang. Enorme gesprongen gemaakt, waardoor het wat rustiger lijkt. Deels ook wel karakter, want mn zoontje was niet zo. Ik vond het echt een pittige fase!
Mijn zoontje had het vanaf 22 maanden, een paar maanden. Toen kwamen we in rustiger vaarwater, maar inmiddels is het weer drama (bijna 3)
Yup, hier ook een dreumes terrorist sinds ongeveer die leeftijd. Ik heb het idee dat ze meer begrijpt en wil dan dat ze duidelijk kan maken of kan. Het gaat gelukkig wel in fases! Ik probeer haar uit te dagen om met woorden/aanwijzen duidelijk te maken wat ze wil en āmama help dieā is inmiddels 80% van haar tekst. Volgens mij heeft dat al wel iets geholpen! En verder negeren, je kind uit de situatie halen of jezelf uit de situatie halen. Of misschien beetje categorie random tips maar een goede knuffel, midden in een driftbui iets geks doen of samen buiten op het balkon staan en naar buiten kijken helpt ook soms.
Wat een top tip dit haha. Net aangezet en ze liggen hier allebei helemaal dubbel van het lachen
Hier in het dorp kun je bij de speelgoedwinkel een bak vullen met dingen die je graag wil hebben. Als je dan gaat shoppen, kun je zeggen dat je een feestje hebt van X, en dan kun je iets uit die bak pakken en afrekenen. Misschien heb je zoiets ook wel bij jou in de buurt?
En zelf heb ik een online verlanglijstje voor mān kids voor verjaardagen/sint/kerst, en dat linkje heb ik wel eens doorgestuurd naar ouders. Daar staan dingen op met allerlei bedragen. Ik houd dan ook wel rekening met kinderfeestjes, dus ook dingen van 5 tot 15 euro
Ik houd zelf rond de 10-12 euro aan.
Haha zo schattig he
Wat zijn jullie favoriete podcasts om je voor te bereiden op de bevalling, moederschap etc? Engels of Nederlands.
Geen podcast, maar the positive birthing company op youtube (en hun app) vond ik heel fijn.
Podnataal, zwanger & zo, adem in adem uit en verlosmoeder vond ik het fijnst en meest informatief.
Als je borstvoeding wil geven, de podcast van Myrthe van Lonkhuijsen. Die heet borstvoeding en werk maar ik heb daar vooral veel van geleerd over kolven, voorraad opbouwen en combineren van bv en kv.
Drs mama is ook een fijne podcast! Gaat over bevallen maar ook gelijkwaardig ouderschap. Ook met wetenschappelijke onderbouwing.