Tips, ervaringen & aanraders #10

Ik wil hier toch nog even op terugkomen, want een aantal zeiden al dat het na de vakantie vast beter wordt en inderdaad! Ze heeft heel veel vriendjes, is heel lief, sociaal en behulpzaam en speelt eigenlijk met alle kindjes. Ze gaat nu met heel veel plezier naar school en dat is zo een fijn idee dat ik het toch hier even wilde delen :heart:

@Pandava ik heb ook veel de podcast geluisterd van de verlosmoeder!

23 likes

Ik zoek een bestemming voor een midweekje weg in november met mijn man en kinderen van 1 en 2,5 in Nederland/Belgie/Duitsland. Voorkeur:

• goed restaurant/cafe
  • binnenzwembad waar het water niet te koud is en een binnen speelgelegenheid
  • moderne huisjes
  • liefst niet te massaal waar ook bezoekers die er niet slapen naar de faciliteiten kunnen (zoals centerparcs)

Iemand een tip? Ik heb geen specifiek budget in mijn hoofd.

2 likes

De Leistert is wel leuk in Limburg! Wij waren er in april en toen was het qua drukte erg goed te doen, zowel in het zwembad als in de ‘plaza’ (waar ook speelgelegenheid is). Huisje was prima en schoon. Eten in het restaurant was oké. Beter dan eten bij Centerparcs, maar niet zo goed als bij een echt goed restaurant.

Of misschien bij Safaripark beekse bergen? Alleen geen ervaring met het zwembad daar, maar huisjes zijn top en het eten in het restaurant was echt goed.

1 like

Wij komen net terug van Dormio Resort in Limburg. Erg goed bevallen! Wilde idd ook geen centerparcs.

En wat @Lueur zegt, beekse bergen, lijkt me ook leuk. Staat op onze wishlist als hij wat ouder is

Andere vraag: wanneer zijn jullie over gegaan van de newborn stokke set naar het zitje met tafeltje?

Onze baby is 6 maanden en kan nog niet zelfstandig zitten, maar met hapjes vind ik eigenlijk dat hij in de newborn set te veel ligt…

1 like

Ongeveer met 6 maanden! Toen kon onze dochter ook nog niet zelfstandig zitten, dus we hebben haar een paar weken gestut met een deken.

4 likes

Met negen, bijna 10 maanden pas. Hij ging toen zelfstandig zitten. Ik wilde daar wel op wachten omdat het anders niet zo goed schijnt te zijn. Ook al denk ik dat als je het alleen met eten doet, het ook weer niet zo veel kwaad kan. Maar mijn baby vond het ook nog wel ok in het kuipje

2 likes

Je kan ze een beetje ondersteunen met een kussen. Stokke zelf heeft er zelfs een speciaal verkleiner kussen voor (marktplaats sof Vinted misschien checken).
Ik vind recht op zitten idd ook belangrijk met eten. Zelf verslik je je liggend ook veel sneller dan recht op

2 likes

Ik ben heel tevreden met Bunnies. Die zijn stevig maar hebben een hele flexibele zool. Ook prima op vinted te vinden (opgedragen, vooral de eerste maten natuurlijk). Ik vind veters heel handig, dan vouw ik de hele schoen open en dan kan ik makkelijk de voetjes er zonder gekromde tenen inkrijgen.

3 likes

Met 9 a 10 maanden vanwege zelfstandig zitten. Op onze opvang geven ze tot die tijd hapjes op schoot; dat kun je ook nog proberen.

1 like

Hier ook met 6 maanden. Mijn baby kan ook nog niet zelf rechtop blijven zitten zonder om te vallen, maar in het kuipje durfde ik haar geen eten te geven ivm verslikken. En alles doen bij mij op schoot vond ik ook te onhandig als ik zelf ook nog wat wil eten :sweat_smile:

1 like

Radio mama en Buikgewoel.

2 likes

Hoe vinden jullie de rompertjes van Next? Ik zoek langemouwenrompers, maar ik wil ze zoveel mogelijk stretch en een beetje aansluitend. Ik heb nu hele fijne mouwloze van Zeeman, maar met lange mouwen zijn ze telkens uitverkocht. H&M vind ik te breed. Of nog andere suggesties dan Next?

1 like

Hema bamboe 100%

14 likes

Name it heb ik nu in maat 80 en zitten heel mooi!
Bamboo van Hema is ook :ok_hand:t2:

1 like

Hema inderdaad! Ik heb ook veel rompertjes van Name It en Lil Atelier, die sluiten lekker aan en zijn lekker lang.

1 like

Hoelang van tevoren neemt de basisschool over het algemeen contact op voor het eerste gesprek en het inplannen van de wendagen etc?

2 likes

Rompers van Next zijn groot! Niet echt aansluitend. Hier ook fan van hema bamboo

3 likes

Ik denk dat dit zo verschillend is per school dst niemand een zinnig antwoord kan geven voor jouw situatie. Bel de administratie gewoon even, dan weet je direct hoe het zit.

5 likes

Die hema bamboe rompers zijn echt magisch. Ik vond een romper laatst wat strak zitten. Bleek het maat 62-68 te zijn. Mijn zoon is 1,5 en zit in maat 92. :joy:

10 likes