Tips, ervaringen & aanraders #10

Met 9 a 10 maanden vanwege zelfstandig zitten. Op onze opvang geven ze tot die tijd hapjes op schoot; dat kun je ook nog proberen.

1 like

Hier ook met 6 maanden. Mijn baby kan ook nog niet zelf rechtop blijven zitten zonder om te vallen, maar in het kuipje durfde ik haar geen eten te geven ivm verslikken. En alles doen bij mij op schoot vond ik ook te onhandig als ik zelf ook nog wat wil eten :sweat_smile:

1 like

Radio mama en Buikgewoel.

2 likes

Hoe vinden jullie de rompertjes van Next? Ik zoek langemouwenrompers, maar ik wil ze zoveel mogelijk stretch en een beetje aansluitend. Ik heb nu hele fijne mouwloze van Zeeman, maar met lange mouwen zijn ze telkens uitverkocht. H&M vind ik te breed. Of nog andere suggesties dan Next?

1 like

Hema bamboe 100%

14 likes

Name it heb ik nu in maat 80 en zitten heel mooi!
Bamboo van Hema is ook :ok_hand:t2:

1 like

Hema inderdaad! Ik heb ook veel rompertjes van Name It en Lil Atelier, die sluiten lekker aan en zijn lekker lang.

1 like

Hoelang van tevoren neemt de basisschool over het algemeen contact op voor het eerste gesprek en het inplannen van de wendagen etc?

2 likes

Rompers van Next zijn groot! Niet echt aansluitend. Hier ook fan van hema bamboo

3 likes

Ik denk dat dit zo verschillend is per school dst niemand een zinnig antwoord kan geven voor jouw situatie. Bel de administratie gewoon even, dan weet je direct hoe het zit.

5 likes

Die hema bamboe rompers zijn echt magisch. Ik vond een romper laatst wat strak zitten. Bleek het maat 62-68 te zijn. Mijn zoon is 1,5 en zit in maat 92. :joy:

10 likes

Ik hoop dat hema binnenkort ook weer een actie heeft op de rompers. Heb niks meer met lange mouwen wat past

1 like

Ik vind de lange mouwen rompers met stretch en een ribbeltje van Lindex heel fijn. Kwalitatief beter en ook dikkere stof dan de bamboe van Hema maar wel hetzelfde idee met mouwen die je om kan slaan en dubbele sluiting onderaan zodat ze ook in de lengte meegroeien/langer meegaan.

@Vloeistof Vinted staat helemaal vol met Hema rompers. Heb er net 12 voor 10 euro gekocht, daar kan geen Hema actie tegenop.

2 likes

Ik heb wel veel rompers van next en ben er tevreden over maar ze vallen wel wijd. Strakkere/smallere rompers vind ik fijner. Overslag hou ik niet van dus hema valt af, maar die van de Wibra vind ik dan heel fijn!
Lekker stretch, dunne stof en per stuk te koop. Houd niet van multipacks want ben nogal specifiek. Heb het liefst gewoon wit of echt een romper met knoopjes en een kraagje bijv dat het onderdeel is van de outfit. Die haal ik meestal van Ralph lauren via Vinted.

2 likes

Sowieso Hema. Ik heb rompers die door 3 kinderen gedragen zijn gedurende 8 jaar en nogsteeds goed zijn.

5 likes

Ik wil even de speelkit van @DelilahBard aanraden. Het is zo mooi gemaakt, heel uitgebreid met uitleg en tips en leuke toevoegingen. Echt fantastisch.

34 likes

Heeft iemand tips voor een verkouden baby (6 weken) neusje zit vol en wil wat dingen in huis halen om het haar gemakkelijker te maken mocht het erger worden.

Ik vind de snotzuiger (ranzig woord) van Otrivin heel fijn. Ik weet niet of zulke kleine baby’s al zoutoplossing neusspray mogen maar dat werkt hier ook goed om voor het slapen te geven. Wij geven dat standaard als kind verkouden is om oorontsteking zo veel mogelijk te voorkomen. Luuf is volgens mij voor oudere kindjes maar ook handig

2 likes

Ik ben naar onze omgeving heel duidelijk dat ze straks echt niet op kraamvisite kunnen komen als ze ziek of ook maar een beetje verkouden zijn. Dat lijken ze wel te begrijpen. Vind dat gewoon echt te eng ivm RS etc. Alleen nu lijk ik zelf ziekig te worden. Geen koorts maar wel wat neusverkouden, keelpijn en pijn aan m’n lichaam. Heb dat echt al een hele tijd niet gehad (vroeger wel veeel verkouden) dus de timing is echt fantastisch. Kan namelijk elk moment bevallen, en vaak als ik het heb is het ook niet binnen 2 dagen over. Ik heb er zelf nog niet heel veel last van maar vind het wel heel spannend tegenover m’n baby straks. Kan het zijn dat je ergens antistoffen ofzo doorgeeft omdat ze nu nog in m’n buik zit?

1 like

Wij waren in het ziekenhuis met ong 6 weken en toen zeiden ze dat ze alleen otrivin ampullen gebruiken om het neusje door te spoelen (zij deden best wel hard dat ampul in de neus spuiten maar ik zelf thuis wat minder hard hoor). En dat je niet moet zuigen. Wij hebben dat ook nooit gedaan toen. En daarna is ze nooit meer verkouden geweest maar nu ze wat ouder is zou ik het evt wel doen bij hele erge verstopping maar bij kleine babies niet.

3 likes