Een stoompan?
Marktplaats staat vol met van die Philips apparaten om babyhapjes te maken en pureren, een stomer en blender in één.
Ik moet zeggen dat het niet heel veel handiger was dan gewoon koken en daarna in de blender doen, maar als je er een apart apparaat voor wil is deze op zich prima.
4 euro bij Ikea
Omdat ik denk dat jouw zoontje mss wat lijkt op mijn zoontje, naar van wat ik hier gelezen heb natuurlijk. Zou jij tips kunnen delen hoe je bent gestopt met die speen? Behalve dan met dat kado? Hoe ging het?
Hier een zoontje van 6 die nog duimt ( pls geen judgement ik weet hoe slecht het is) maar hij is hier zo " verslaafd" aan dat het bijna onmogelijk af te leren valt. En ik begin het echt aan zijn gebit te merkenâŠ
Ik denk nu om gewoon cold turkey zijn beren ( waar hij enorm aan gehecht is en meestal ook nodig heeft om te duimen) weg te doen. Maar ik ben zo bang voor de gevolgen⊠Het is zoân gevoelige jongen en die beren en duim zijn zoân grote troost voor hem en kunnen hem ook echt kalm krijgenâŠ
In verband met poepzindelijkheid is hier ook een verhaal van hele lange adem. Heel moeilijk om iemand te dwingen om op het toilet te gaan als hun hoofdje het niet wil.
Een persoonlijke ervaring:
Samenvatting
Ik heb tot mijn 22ste duimgezogen. Mijn ouders hebben er nooit een probleem van gemaakt en vonden het allemaal wel prima. Ik heb een beugel gehad en duimde flink door. Uiteindelijk koos ik op mân 22ste weer voor een beugel omdat mân tanden flink waren verschoven. Dit was de motivatie om te stoppen maar ik heb het daar zĂł moeilijk mee gehad.
Het was mijn moment van rust, ontspannen. Ik denk wat jouw zoontje ook heeft. Nog steeds mis ik mân duim soms op momenten dat ik heel verdrietig ben en rustig wil worden.
Ik vind het erg jammer dat mân ouders nooit strenger zijn geweest zodat ik misschien van jongs af aan een andere manier had gevonden om troost te vinden. En niet zo afhankelijk was geweest van mân duim.
Mijn advies zou dan ook zijn om even heel streng te zijn (hoe moeilijk dat ook is) maar ooit âmoetâ hij er toch vanaf en dat gaat steeds moeilijker worden denk ik.
Ik zou het zelf niet neer gebruiken als het zo oud is en dan nu idd voor een alternatief kiezen dat geen plastic is.
Deze is echt fantastisch! Heb hem zelf ook gekocht door een tip van hier!
Ik sluit aan bij @Kryptonite. Ik heb tot mijn 12e duimgezogen en had een mega overbeet en schotsscheve tanden. Werd ik erg mee gepest. Wat bij mij heeft geholpen is dat de orthodontist had gezegd dat hij mij geen beugel kon geven als ik niet stopte met duimen. Maar ik had ook liever gehad dat mijn moeder gewoon veel strikter is geweest en ik daardoor eerder zou zijn gestopt. Heb niet de oplossing nu voor je, maar voor je zoontje wrs wel het beste om er nu mee te stoppen.
Ohja die duimâŠdochter duimt ook en ze had haar ene duim helemaal kapot gebeten/geduimd. Zou toch een teken zijn om op te houden maar goed, ze is pas net 2.
Ik heb tot mijn 6e denk ik geduimd. Ik had op die duim 2 wratten. Toen de tandarts zei dat die weg zouden gaan als ik ophield met duimen, hield ik op en waren ze weg.
Misschien kun je, naast zelf proberen uit te leggen, ook een ander laten zeggen dat stoppen beter is, bijv. dus een tandarts of ortho zoals bij @Mexi. Misschien maakt dat meer indruk. En als troost heeft hij dan zân beren nog.
Het stoppen met de speen hier was niet leuk. Je leest zovaak dat kinderen het âgewoonâ accepteren en even morren met slapen en effe wat minder doorslapen (dat was hier wel zo bij zân zus). Maar de oudste was drama. Huilen, intens verdriet, hij heeft die eerste nacht denk ik maar paar uurtje geslapen ⊠hij jatte ook de speen bij zân zusje uit dr mond doen, en ook van andere kindjes op de groep.
Was ook bloed eigenwijs, niks hielp. Bijv: we sturen de speen naar de babyâs / baby vogels / baby pietjes â> âOh, dan halen we voor de babyâs wel een speen in de winkel.â
Je speen is stuk â> kom we gaan een nieuwe kopen / daar ligt er nog een / de opvang is morgen open daar is nog een speen. Etc
Uiteindelijk hebben we dus wel echt doorgepakt, mede omdat mijn man dus ook een duimer âwasâ. Die dacht met 6-7jr gestopt te zijn, maar pas toen wij een relatie kregen kwam hij er achter dat hij in zân diepe slaap soms nogsteeds duimt⊠zân ouders dachten echt dat hij gestopt was. Maar verklaarde wel 2x beugelen en daarna weeeer een scheef gebit. Ik durf dus ook niet met 3-4mnd de speen te stoppen (wat het perfecte moment zou zijn), want bij mij steken ze dan alle 3 tot nu toe de duim er in en die pak je moeilijker af dan een speenđ„ČâŠ
Ik zou echt doorpakken, is de beren afpakken de enige manier? Ik denk dat je sowieso op een harde manier aankomt; of vies spul/tape er op? Of beren weg? Zelf zou ik dan neigen naar iets erop omdat hij dan de veiligheid van de beren nog heeftâŠ
Wat gebruiken jullie als zonwering voor de kinderwagen?
Bedankt voor jullie reacties en bevestigd eigenlijk wat ik al dacht/ voelde.
Mijn zoontje zal er zich dus zeker ook niet gewoon bij neerleggen maar is ook mega eigenwijs. En hij neemt bv ook soms een knuffeltje van zijn zus als hij de zijne niet heeft om te duimen.
Ik wil hem ook heel graag die beren laten houden voor wat veiligheid maar het is wel heel sterk met elkaar verweven. Zijn duim lijkt zelf altijd klaar te staan om die mond in te gaan , zo dus.
We probeerden al met tape maar dat kan hij vrij snel losmaken. Nu zag ik online iets van soort verband voor de duim dat ook rond de pols dan zit. Hopelijk krijgt hij deze niet los. Ik denk dat we ons gewoon voor een helse tijd moeten instellen. Pfff
Gelukkig neemt zijn zusje geen duim of speen dus hebbe we maar 1 x deze hel. Maar hij is zo vertelt slim en ook koppig
En van dat intens smerige anti nagel bijt spul?
De kap van de kinderwagen en als dat niet genoeg is, een dooky
Ja dat heb ik ook al gedacht, maar heb ook al gehoord dat ze dat na 5 min zuigen ervan af hebben.
Maar ik denk dat ik gewoon alles ga proberen.
Het is hier deze week nog vakantie dus ben ik van plan om volgende maandag te starten. Sowieso duimt hij op school niet echt.
En mss werk ik met wekelijkse beloningen om het hem te laten volhouden. pfff
Hij is de laatste tijd sowieso al heel pittig maar dit moet echt. ( sorry een beetje voor mezelf ook alles aan het opschrijven)
En als je van dat tape gebruikt waarmee ze verband vast maken en dan met wat lijm het uiteinde eraan vast lijmt zodat hij geen begin kan maken?
Het verwisselen kun je dan doen met een âgrote speciale schaarâ zodat hij niet weet dat hij het zelf eraf kan knippen met een normale schaar. Desnoods laat je het door de schaar van de oma/opa/tante/buurvrouw knippen of zelfs door hen.
Ik vond pleisters namelijk het allervieste dat er was met duimen, vanwege de structuur maar ook ze smaak. Die lijm is erg vies.
Dat is een goeie tip. Bedankt!
Ik ga een modderkeuken laten maken voor Y maar ik loop helemaal vast op wat ik wil. Ik neig naar niet te groot, dus 1 normale bak en een halve bak dacht ik aan.
Wordt het keukendeel echt gebruikt, dus vraag ik ook voor pitten erop? Of is juist ruimte met niks fijn zodat ze daar kunnen bouwen en spullen kunnen plaatsen enzo.
Heeft iemand een leuk âmoeder dochterâ uitje voor meisje van 3.5?
Ik vind het een beetje sneu, ze is al 5mnd aan mij vast gekluisterd, maar we komen nergens want baby⊠ondertussen is de oudste al 5 weekenden met ooms en tantes leuke dingen doen maar die willen geen dingen met haar doen en ik kan ze niet dwingenâŠ
Maar de dingen die ze doen met hem zijn niks voor haar (bijv gamen, vind oudste geweldig om een middag met zân grote oom te doen), en tante is echt lego verslaafd (net als onze oudste) dus die vinden elkaar daar dan weer in.
Maar onze dochter is echt een meisje meisje en ja, ook best wel een Hand vol⊠maar daar wil dus âniemandâ mee⊠terwijl ik het haar veel meer gun want ze is best wel geĂŻsoleerd bij mij nu. Terwijl de oudste ook met school leuke dingen doet.
En de oudste mag bijv ook morgen na school weer naaar opa in de tuin helpen maar haar wil hij niet. Te druk etc
Bestaat er iets van een spa dagje ofzo haha? Of prinsessen dag of whatever
Wow heftig dat familie zoân voorkeur uitspreekt in kind niet willen hebben